معرفی و دانلود کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان

عکس جلد کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان

کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان نوشته‌ی فرشاد حسن پور، متشکل از چهار نمایشنامه‌ی کوتاه است که می‌کوشند در قالب قصه‌هایی فانتزی و جذاب مسائل مهم و روز دنیا را مطرح می‌کنند. غولالو، سیرک پرماجرا، ملکه‌ی سفید و سرزمین مجازی، و جعبه‌ی جادویی عناوین نمایشنامه‌های این کتاب هستند که موضوعاتی همچون حفاظت از محیط زیست، دوست داشتن حیوانات، همبستگی، شجاعت و وقت‌شناسی را آموزش می‌دهند.

درباره‌ی کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان

در تمام این سال‌ها آثار نمایشی مرتبط با کودکان معمولاً صحنه‌ای و شبیه به جُنگ بوده‌اند و دیدگاهی دراماتیک نسبت به آن‌ها وجود نداشته. به همین خاطر تعداد نمایشنامه‌های فارسی کودک خیلی انگشت‌شمار است. یکی از معدود آثاری که تلاش کرده این خلأ را پر کند، کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان نوشته‌ی فرشاد حسن پور است. حسن پور در این کتاب چهار اثر نمایشی کودکانه ارائه می‌دهد و می‌کوشد در قالب قصه‌هایی ساده، فانتزی و جذاب، بچه‌ها را با مضامینی متفاوت آشنا سازد.

ادبیات کودک اساساً حوزه‌ای سخت و پیچیده است. خواننده‌ی خردسال از دریچه‌ی همین قصه‌هاست که خیلی از مفاهیم پیچیده‌ی زندگی را درک می‌کند و مواجهه با آن‌ها را یاد می‌گیرد. در نتیجه نویسنده‌ی کودک باید به‌درستی آموزش دیده باشد تا بداند که چه مضامینی را برگزیند و چطور قصه‌اش را روایت کند. این موضوع در مورد نمایشنامه‌نویسی کودک هم صدق می‌کند.

در همین راستا، فرشاد حسن پور در کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان، تلاش کرده مضامین روز و حیاتی را انتخاب کند و آن‌ها را با ظرافت بیان نماید تا مخاطبانش به‌خوبی آن‌ها را درک کنند. او در نمایشنامه‌ی غولالو به موضوع حفاظت از محیط زیست اشاره کرده و کوشیده به بچه‌ها نشان بدهد که چگونه زمین را از آلودگی نجات دهند. نمایشنامه‌ی دوم این کتاب، سیرک پرماجرا، به دوستی با حیوانات و آزار نرساندن به آن‌ها می‌پردازد. شجاعت و همبستگی هم مضامین فرعی این داستان هستند. حسن پور در ملکه‌ی سفید و سرزمین مجازی، بر روی معضل این روزها، یعنی فضای مجازی و اینترنت دست می‌گذارد و نگرانی خود را درباره‌ی گرایش شدید کودکان به آن بازگو نماید. نمایشنامه‌ی جعبه‌ی جادویی هم که مضمونی انتقادی دارد، تماشای بیش‌ازحد تلویزیون را دست‌مایه قرار داده و سعی کرده مفاهیمی مثل سلامت فکری و وقت‌شناسی را به نوجوانان بیاموزد.

کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان را نشر بوی کاغذ منتشر کرده است.

کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان برای چه کسانی مناسب است؟

این نمایشنامه‌ها به بچه‌هایی که به تئاتر علاقه دارند و دوست دارند نمایش اجرا کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان می‌خوانیم

شاگرد: خواهش می‌کنم تماشاگران عزیز! شما چه انتظاری از یک میمون دارید؟ همین که اون تونسته یک گیتار رو درست بگیره دستش، تشویق داره. همین کار یک سال تمرین و آموزش داشته. لطفاً به جای اعتراض، اون رو تشویق کنید.

بعضی جامپ را تشویق می‌کنند. در همین حین، جامپ گیتار را سر و ته می‌کند و برعکس به دست می‌گیرد. مربی که به شدت عصبانی شده است، به نحوی که تماشاگران متوجه نشوند به شاگرد نزدیک می‌شود.

مربی: این احمق‌ها چرا امروز این ‌طوری رفتار می‌کنن؟ ببرش بیرون تا خودم پرتش نکردم بیرون!

شاگرد جامپ را از صحنه خارج می‌کند. مربی به سختی سعی می‌کند خونسردی خود را حفظ کند.

مربی: خب! دوستان، تماشاگران عزیز توجه کنید! به نظرم همیشه پیش می‌آد که بعضی اتفاق‌ها اون‌طوری که انتظار داریم رخ نده. اما یادتون باشه که هنوز برنامه‌ی ما تموم نشده و برنامه‌های جذاب و اصلی ما اجرا نشدن و الان می‌خوام یکی دیگه از برنامه‌های جذاب سیرک رو برای شما اجرا کنم. خب! اگه هنوز منتظر یه اجرای عالی و هیجان‌انگیز هستید، تشویق کنید بامزه‌ترین فیل دنیا رو... مری بیا اینجا... تماشاچیا منتظرن.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار نویسنده
غولالو
سیرک پرماجرا
ملکه سفید و سرزمین مجازی
جعبه جادویی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان
نویسنده
ناشر چاپینشر بوی کاغذ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات106
زبانفارسی
شابک978-622-6070-45-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان

برای دریافت کتاب جعبه جادویی: مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.