معرفی و دانلود کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1: هرمنوتیک

عکس جلد کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1: هرمنوتیک
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1: هرمنوتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1: هرمنوتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1: هرمنوتیک

کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1: هرمنوتیک به قلم لارنس ک. اشمیت، ابتدا تاریخچه‌ی پر فراز و نشیب این دانش را شرح می‌دهد و شما را با ابعاد ناشناخته‌ی آن و همین‌طور آینده‌ای که به خود خواهد دید آشنا می‌سازد. کتاب حاضر نخستین جلد از مجموعه‌ای خواندنی است که شما را با مکاتب و جنبش‌های مختلف آشنا خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1:

هدف این اثر، آشنایی شما با جنبش هرمنوتیک و مسیری است که در طول تاریخ طی کرده است؛ در حقیقت کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1: هرمنوتیک (Understanding hermeneutik) تمامی وجوه این موضوع به شما توضیح می‌دهد و کمک می‌کند تا بتوانید نگاهی همه جانبه به آن داشته باشید.

وقتی از کسی می‌پرسید هرمنوتیک چیست، معمولاً می‌گویند که معنای دقیق هرمنوتیک تفسیر است. ممکن است گاهی این را هم اضافه کنند که هرمنوتیک با نظریه‌های تفسیرِ متون سر و کار دارد.

آیا هرمنوتیک یک توانایی است، هنر است، روش‌شناسی است یا علم؟ هرمنوتیک چه نوع پرسش‌هایی مطرح می‌کند؟ تفسیر چگونه اتفاق می‌افتد؟ اگر شما تمایل دارید با این موارد آشنا شوید این کتاب بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود چرا که علاوه بر پاسخ دادن به این سوالات به سیر تاریخی هرمنوتیک نیز می‌پردازد.

لازم به یادآوری است؛ یکی از دلایل اصلی شکل‌گیری هرمنوتیک به نهضت‌های اصلاح دینی در مسیحیت و کاهش مرجعیت کلیسای کاتولیک در تفسیر آموزه‌های دینی و کتاب مقدس بازمی‌گردد و بر اساس تاریخ می‌توان آن را به بخش‌هایی مانند هرمنوتیک پیشامدرن، هرمنوتیک مدرن، هرمنوتیک فلسفی و هرمنوتیک عینی‌گرایانه تقسیم کرد.

کتاب حاضر که یک مقدمه و هفت فصل دارد؛ دو مرحله‌ی مهم این جنبش فکری یعنی هرمنوتیک مدرن و هرمنوتیک فلسفی را توضیح می‌دهد و لارنس ک. اشمیت (Lawrence K. Schmidt) تلاش می‌کند با زبان و ادبیاتی ساده شما را با تمامی ابعاد این هرمنوتیک آشنا سازد و در پایان به مشاجرات هرمنوتیکی نیز می‌پردازد.

مجموعه‌ی جنبش‌های فکری دوران جدید را بیشتر بشناسیم:

این مجموعه شامل کتاب‌هایی مقدماتی درباره‌ی مهم‌ترین جنبش‌ها، مکتب‌ها و نظریه‌های فلسفی دوران جدید است. این کتاب‌ها تصویری واضح و جامع از تأثیرگذارترین اندیشمندان هر جنبش ارائه می‌دهند تا برای مطالعه‌ای تخصصی‌تر خود را آماده کنید.

کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1 مناسب چه کسانی است؟

اگر به آشنایی با هرمنوتیک و فلسفه‌ی مدرن علاقه دارید، کتاب حاضر بهترین گزینه برای‌تان محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1 می‌خوانیم:

این جهان درونی انسان‌ها موضوع پژوهش در علوم انسانی است. دیلتای می‌نویسد: «این خطایی رایج است که باید برای توضیح شناخت‌مان از این جنبه‌ی درونی، به جریان نفسانی حیات، یعنی روان‌شناسی، متوسل شویم» (گ. اً 3: 106). درباره‌ی اینکه آیا دیلتای در اینجا روان‌شناسی توصیفی خود را رد می‌کند یا فقط به روان‌شناسی پوزیتیویستی مبتنی بر روش علمی طبیعی اشاره دارد اختلاف نظر هست. او برای روشن ساختن این نکته از یک مثال استفاده می‌کند. شعری روی یک تکه کاغذ به حواس من عرضه می‌شود. شاعری آن را سروده و این شعر در کتابی منتشر شده است.

علوم طبیعی می‌توانند فرایند ریختن مرکب روی کاغذ یا این امر را که چگونه شیرازه، برگه‌های کتاب را به هم می‌چسباند، ‌توضیح دهد. فن شعر که علم انسانی است به آنچه درباره‌ی وضعیت انسانی در این شعر اظهار می‌شود علاقه‌مند است. «آنچه اظهار می‌شود فرایندهای درونی در شاعر نیست؛ بلکه به هم‌پیوستگی‌ای است که در این فرایندها آفریده می‌شود اما از آن‌ها جداشدنی است» (گ. اً 3: 107).

این، به هم‌پیوستگی روحی یا ذهنی است که وارد جهان بیرونی حواس شده «و ما با بازگشتی از این جهان آن را می‌فهمیم» (همان جا). این امر را می‌توان رد این عقیده‌ی شلایرماخر دانست که فهم، همان فرایند بازآفرینی فرایند خلاق است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجم
مقدمه: هرمنوتیک چیست؟
فصل اول: هرمنوتیک عام شلایرماخر
هنر فهم
دور هرمنوتیکی
تفسیر دستور زبانی
تفسیر روانشناختی
نظر شلایرماخر درباره‌ی زبان
چگونه هرمنوتیک ممکن است؟
نکات کلیدی
فصل دوم: هرمنوتیک فهم دیلتای
سنت هرمنوتیکی
تبیین و فهم
فهم دیگران
نکات کلیدی
فصل سوم: هستی‌شناسی هرمنوتیکی هایدگر
هرمنوتیک واقع‌بودگی
هرمنوتیک و پدیدارشناسی
تحلیل هرمنوتیکی در هستی و زمان
در-جهان-بودنِ دازاین
فهم (هرمنوتیکی) به عنوان یک امری وجودی
حقیقت (هرمنوتیکی)
نکات کلیدی
فصل چهارم: هرمنوتیک در هایدگر متأخر
فراسوی هستی و زمان
«هرمنوتیک» ناپدید می‌شود
راهی به سوی زبان
شیوه هرمنوتیکی هایدگر
نکات کلیدی
فصل پنجم: نظریه‌ی گادامر درباره‌ی تجربه‌ی هرمنوتیکی
تاریخ هرمنوتیک
پیشداوری‌ها و مرجعیت سنت
دور هرمنوتیکی و تاریخ اثرگذار
اطلاق و تجربه‌ی هرمنوتیکی
دیالکتیک پرسش و پاسخ
نکات کلیدی
فصل ششم: چرخش هستی‌شناختی گادامر به سوی زبان
زبان و تجربه‌ی هرمنوتیکی
سیر تحول مفهوم زبان
جهان‌روایی هرمنوتیک
نکات کلیدی
فصل هفتم: مشاجرات هرمنوتیکی
یورگن هابرماس
پل ریکور
ژاک دریدا
آینده‌ی هرمنوتیک
پرسش‌هایی برای بحث و مرور
کتاب‌شناسی توصیفی
فهرست اختصارات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1: هرمنوتیک
نویسنده
مترجمعلیرضا حسن پور
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-964-700-280-6
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1: هرمنوتیک

برای دریافت کتاب جنبش‌های فکری دوران جدید 1: هرمنوتیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.