معرفی و دانلود کتاب صوتی لذت و معنای زندگی

عکس جلد کتاب صوتی لذت و معنای زندگی
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لذت و معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لذت و معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لذت و معنای زندگی

سیده نرجس عمرانیان در کتاب صوتی لذت و معنای زندگی، مفهوم لذت و شادی در زندگی انسانی را از دیدگاه سه تن از اندیشمندان بزرگ فلسفه یعنی ارسطو، ابن سینا و جرمی بنتام بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که هر یک چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با همدیگر دارند.

درباره کتاب صوتی لذت و معنای زندگی:

فیلسوفان همواره در طول تاریخ به کنه و ژرفای هستی اندیشیده‌ و سوالاتی عمیق درباره مفهوم زندگی پرسیده‌اند. یکی از پرسش‌های مهم در این باره مفهوم لذت و معنادار بودن حیات انسانی‌ست؛ اینکه پوچی و بی‌هدفی ذات اصلی این دنیاست یا چیزی فراتر از ظواهر مادی وجود دارد. سیده نرجس عمرانیان در کتاب صوتی لذت و معنای زندگی، این مفاهیم را از منظر سه فیلسوف بزرگ شرقی و غربی بررسی کرده و به شما نشان می‌دهد که هر یک فرآیند زندگی را چگونه می‌دیده‌اند.

درواقع وقتی سخن از لذت و شادی می‌شود، این پرسش مطرح می‌شود که آیا ارزش واقعی زندگی دست‌یابی به همین لذت‌های مادی و نفسانی‌ست و یا معنای دیگری در پس حیات وجود دارد. به طور قطع پاسخ به این سوال به راحتی داده نمی‌شود و مکاتب فکری مختلفی در این باره به بحث و گفت‌وگو پرداخته‌اند.

عمرانیان در کتاب لذت و معنای زندگی به بررسی و مقایسه آرای سه تن از بزرگان فلسفه پرداخته و موضوعاتی نظیر مفهوم معنا، تحلیل معنا، راه‌های رسیدن به معنا، مفهوم لذت، اقسام آن، ملاک معناداری، و رابطه لذت و معنا را به خوبی شرح داده است.

نگاهی به دیدگاه‌های فلسفی ارسطو، ابن سینا و جرمی بنتام:

کمتر کسی را می‌شناسید که نام ارسطو (معلم اول) را نشنیده باشد. فیلسوفی که در دوران یونان باستان زندگی می‌کرده و تاثیر بسیار عمیقی بر روی تاریخ فلسفه گذاشته است.

او نظرات گوناگونی درباره علم اخلاق دارد و در سه کتاب اخلاق خود یعنی نیکوماخوس، اخلاق ائودموس و اخلاق کبیر، به شرح مفهوم لذت و رستگاری پرداخته و به دنبال راهکارهایی برای رسیدن معنای زندگی‌ست.

ابن سینا طبیب و فیلسوف ایرانی نیز یکی از حکیمان برجسته جهان اسلام در قرن پنجم هجری قمری بوده است. مردی که وامدار اندیشه‌های ارسطوست و به همین خاطر به فیلسوف مشایی نیز شهرت دارد.

ابوعلی سینا نیز تاثیر زیادی بر روی فلسفه اسلامی گذاشته و ابداعات جدیدی را در آن ایجاد کرده است. با این حال او نیز همواره موضوع لذت و معنای زندگی را بررسی کرده و ادراک حضوری و شهودی را نیز شرط لازم برای نیک بختی در زندگی می‌داند.

سومین فیلسوف غربی که در قرن هجدم و نوزدهم میلادی می‌زیست، جرمی بنتام نام دارد. اندیشمندی که به مکتب اصالت سود یا سودمندگرایی گرایش دارد و مفاهیم اخلاقی را ذیل لذت و شادکامی مادی تعریف می‌کند. درواقع بنتام معتقد است شادی زمانی به بالاترین حد خود می‌رسد که تمامی افراد جامعه نیز به چنین درکی رسیده باشند.

کتاب صوتی لذت و معنای زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث فلسفی علاقه دارید و می‌خواهید نگاهی عمیق‌تر به زندگی داشته باشید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی لذت و معنای زندگی می‌شنویم:

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مسائل مطرح شده در فلسفه اسلامی، مسئله نیک بختی و چگونگی رسیدن به آن است. در این فصل معنای زندگی و ارتباط آن با لذت را از منظر ابن سینا پی خواهیم گرفت.

دیدگاه این حکیم درباره نیک بخشی و لذت حاصل از آن متاثر از نفس شناسی اوست؛ او برای هر یک از قوای ادراکی، لذتی خاص در نظر گرفته و براساس رتبه‌ای که هر یک در ادراک بشر دارند، مرتبه‌ای از لذت برای انسان تعریف می‌کند.

ابتدا به معنای نیک بختی و لذت می‌پردازد و اقسام مختلف لذت را باتوجه به اینکه چه جایگاهی در وجود انسان دارند، برمی‌شمارد. او لذت عقلی را بالاترین لذت دانسته و کمال انسانی را رسیدن به آن می‌داند. از منظر بوعلی نیک بختی و معنای زندگی در گرو رسیدن به لذات عقلی‌ست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
8 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
معرفی و پیشینه
28 دقیقه
فصل اول: ارتباط لذت و معنا از نگاه ارسطو - بخش اول
28 دقیقه
فصل اول: ارتباط لذت و معنا از نگاه ارسطو - بخش دوم
30 دقیقه
فصل اول: ارتباط لذت و معنا از نگاه ارسطو - بخش سوم
33 دقیقه
فصل اول: ارتباط لذت و معنا از نگاه ارسطو - بخش چهارم
35 دقیقه
فصل دوم: ارتباط لذت و معنا از نگاه ابن سینا - بخش اول
30 دقیقه
فصل دوم: ارتباط لذت و معنا از نگاه ابن سینا - بخش دوم
37 دقیقه
فصل دوم: ارتباط لذت و معنا از نگاه ابن سینا - بخش سوم
33 دقیقه
فصل دوم: ارتباط لذت و معنا از نگاه ابن سینا - بخش چهارم
30 دقیقه
فصل سوم: ارتباط لذت و معنا از نگاه جرمی بنتام - بخش اول
29 دقیقه
فصل سوم: ارتباط لذت و معنا از نگاه جرمی بنتام - بخش دوم
28 دقیقه
فصل سوم: ارتباط لذت و معنا از نگاه جرمی بنتام - بخش سوم
22 دقیقه
فصل چهارم: مقایسه و تحلیل دیدگاه ارسطو و ابن سینا و بنتام - بخش اول
28 دقیقه
فصل چهارم: مقایسه و تحلیل دیدگاه ارسطو و ابن سینا و بنتام - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لذت و معنای زندگی
نویسنده
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات مولی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لذت و معنای زندگی

چراغبکی
۱۴۰۲/۵/۴
توصیه میکنم حتما گوش بدهید مخصوصاً بخش ابن سینا گوینده و نویسنده آنقدر عالی هست که شما رو با خودش همراه می‌کنه بسیار نثر روانی داره و کلمات دشوار در ادامه معنی میشود از این جهت کتاب خوبی هست که برای هر توضیحی مثال مناسب و قابل فهمی ارائه شده از دست نده پشیمون میشی
مریم پرتوی
۱۳۹۹/۱۱/۶
کتابی فلسفی هست که اگر به مباحث فلسفی علاقه مند هستید میتونه واستون جذاب باشه. در مورد لذت‌های مادی و معنوی و اینکه هر کدام ازین سه فیلسوف چه نظری در مورد لذات و رابطه‌ی آن با بدن مادی و نفس داره
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۱۰/۶
به نظرم کتاب صوتی لذت و معنای زندگی حرف نداره، همونطور که از اسمش پیداست دقیقا هدفش هم اینه که افراد معنای واقعی زندگی و هدف از اون رو درک کنند و از زندگی لذت ببرن.
Javad Ahmadyan
۱۳۹۹/۱۲/۱۱
خیلی خوب بود ممنونم. اگه مختصر و مفید بود بهتر بود. لب مطلب این بود که رضای خدا بالاترین لذت برای مخلوق ست.
محمود تلخابی
۱۴۰۲/۲/۲۸
کتابی عالی و فلسفی مخصوصاً نظرات ابن سینا از کتابراه ممنونم
مریم محبی
۱۴۰۰/۱۰/۱۷
سلام، قسمت مربوط به ارسطو و بنتام خیلی عالی بود
ممنون
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لذت و معنای زندگی

برای دریافت کتاب صوتی لذت و معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.