معرفی و دانلود کتاب جهان مکتوب: چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟

عکس جلد کتاب جهان مکتوب: چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟
قیمت:
۱۸۲۰۰۰ 91000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جهان مکتوب: چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جهان مکتوب: چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جهان مکتوب: چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟

کتاب جهان مکتوب: چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟ نوشته‌ی مارتین پوکنر شما را با خود به سفری بی‌همتا در دل‌ زمان و به سراسر جهان می‌برد و از نقش مهمی پرده برمی‌دارد که ادبیات در خلق دنیای امروز داشته است. به عبارت دیگر، کتاب حاضر، شرحی بر سرگذشت ادبیات محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب جهان مکتوب:

مارتین پوکنر (Martin Puchner) با جست‌وجویی دقیق در شانزده متنی که از ادبیات چهار هزار ساله‌ی جهان برگزیده است، بسیاری از افرادی را که صاحب بینش بوده‌اند به شما معرفی می‌کند و ارتباط میان ظهور و سقوط امپراتوری‌ها، ملت‌ها و ایده‌های فلسفی و سیاسی را نشان می‌دهد.

کتاب جهان مکتوب (The written world) مانند سفری اکتشافی است و شما را با آثاری آشنا می‌کند که فراموش شده‌اند، از جمله: حماسه گیلگمش، کتاب مقدس، سرگذشت گِنجی، هزار و یک شب و... .

شما در این کتاب به بغداد می‌روید و پای صحبت‌‌های شهرزاد قصه‌گو می‌نشینید و بعد مشاهده می‌کنید که گوته ادبیات را در شهر سیسیل پیدا می‌نماید. در ادامه نقش و تأثیر مانیفست‌های کمونیست را می‌بینید. شما به واسطه‌ی این کتاب حتی به استانبول می‌روید و پای صحبت‌های اورهان پاموک می‌نشینید. در مجموع می‌توان این کتاب را تاریخچه‌ای جامع از ادبیات قلمداد کرد.

نکوداشت‌های کتاب جهان مکتوب:

- جهان مکتوب صرفا تحقیقی گسترده و پرمایه در خصوص اهمیت بی‌بدیل ادبیات در فرهنگ بشری نیست؛ بلکه یک داستان ماجرایی بزرگ نیز هست؛ داستانی از حروف و کاغذ‌ها و سفینه‌های فضایی، از فاتحان خون‌ریز و بانوان دلربای درباری، و ازکارآفرینان طبقۀ متوسط، ارادۀ معطوف به قدرت و رویای باشکوه آزادی. (استیون گرین‌بلت، نویسندۀ کتاب جهان چگونه مدرن شد؟)

- در این وقایع نگاری به موقع، پوکنر، استاد انگلیسی و ادبیات تطبیقی دانشگاه هاروارد، داستان‌هایی را ارائه می‌دهد که تمدن و فناوری را خلق کرده‌اند. پوکنر با ارائه‌ی عکس‌هایی از لحظات اصلی تکامل کلمه نوشتار، یک ادیسه‌ی فکری جذابی ایجاد می‌کند. (Publishers Weekly)

- کتابی پر نشاط... کسی که از کتاب پوکنر استقبال می‌کند نه تنها اهمیت ادبیات را تایید می‌کند بلکه بر مهم‌ترین بودن آن صحه می‌گذارد. (The New York Times Book Review)

- پوکنر چشمانی تیزبین برای آیرونی (کنایه)‌های تاریخ دارد. (The Sunday Times)

- کتابی که ارزش خواندن دارد تا بفهمیم چه شد که خواندیم. (Margaret Atwood)

مطالعه‌ی کتاب جهان مکتوب به چه کسانی توصیه می‌شود؟

کتاب حاضر، نگاه جذاب و متفاوتی به تاریخ ادبیات جهان دارد؛ با این اوصاف اگر تمایل دارید بیشتر درباره‌ی ادبیات بیدانید، حتماً کتاب جهان مکتوب را بخوانید و لذت ببرید.

مارتین پوکنر را بیشتر بشناسیم:

او فیلسوف و منتقد ادبی است و در سال 1969 به دنیا آمد. وی در دانشگاه‌هایی مانند بولونیا، کالیفرنیا، کنستانز و سانتا باربارا تحصیل کرد و توانست مدرک دکترای خود را بگیرد. از میان آثار او می‌توان به تئاتر ایده‌ها اشاره کرد که بیشتر بر جنبه‌های فلسفی تاریخ نمایش تکیه دارد.

در بخشی از کتاب جهان مکتوب می‌خوانیم:

احتمالا اسکندر با تردید شاهد مقدمات این مراسم بوده. او از خردسالی، با انجام رژههای اجباری و فراگیری هنرهای رزمی، برای جانشینی پدر تعلیم دیده بود. او سوارکاری بنام شده و در سال‌های آغازین نوجوانی با رام کردن اسبی سرکش پدرش را شگفت زده کرده بود. شاه فیلیپ همچنین ترتیبات لازم را برای آموزش فن سخنرانی عمومی به اسکندر داده و از این موضوع اطمینان کسب کرده بود که پسرش، علاوه بر گویش کوهستانی که در مقدونیه رایج بود، گویش فصیح یونانی را نیز بیاموزد. (اسکندر در سراسر عمرش، هر زمان که همگین می‌شد، به گویش مقدونیه‌ای بازمی گشت). اما بعد به نظر می‌رسید فیلیپ که تاکنون این قدر روی پسرش سرمایه گذاری کرده بود به فکر تغییر برنامه هایش برای جانشینی افتاده. او داشت دخترش را به عقد برادرزنش در می‌آورد که می‌توانست به رقیب اسکندر بدل شود. اگر از این وصلت پسری به دنیا می‌آمد، این امکان وجود داشت که اسکندر به طور کلی کنار گذاشته شود. فیلیپ استاد هم پیمانیهای جدید خصوصا از طریق ازدواج بود. اسکندر میدانست که پدرش برای رسیدن به هدف خود ابایی ندارد قولش را زیر پا بگذارد.

دیگر فرصتی برای فکر کردن وجود نداشت: فیلیپ در حال ورود به تالار بود. او تنها و بدون نگهبانان همیشگی‌اش وارد می‌شد تا جلال و جبروت خود را به رخ بکشد. هیچ زمان دیگری مقدونیه این قدر قدرتمند و مورد احترام نبود. اگر لشکرکشی به آسیای صغیر با موفقیت انجام می‌شد، فیلیپ به عنوان نخستین رهبر یونانی که امپراتوری پارس را به زانو درآورده و شکست داده بود شناخته می‌شد.

ناگهان مردی مسلح به سوی فیلیپ یورش برد. خنجری کشیده شد و شاه په زمین افتاد. مردم به سوی او دویدند. مهاجم کجا بود؟ او موفق شده بود فرار کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: طلوع زمین
فصل اول: کتاب بالینی اسکندر
فصل دوم: پادشاه گیتی: از گیلگمش و آشوربانیپال
فصل سوم: عزرا و آفرینش کتاب مقدس
فصل چهارم: آموختن از بودا، کنفوسیوس، سقراط و مسیح
فصل پنجم:  موراساکی و سرگذشت گِنجی:  نخستین رمان برجسته در تاریخ جهان 
فصل ششم: هزار  و  یک  شب با شهرزاد  
فصل هفتم: گوتنبرگ، لوتر و جمهوری نوین چاپ    
فصل هشتم: پوپول ووه و فرهنگ مایا: یک سنت ادبی مستقل   
فصل نهم: دن  کیشوت و دزدان دریایی    
فصل دهم: بنجامین فرانکلین: صنعتگر  رسانه در جمهوری اهل ادب    
فصل یازدهم: ادبیات جهان: گوته در سیسیل  
فصل دوازدهم: مارکس، اِنگلس، لنین، مائو:  خوانندگان مانیفست کمونیست متحد شوید  
فصل سیزدهم: آخماتووا و سولژنیتسین: نوشتن علیه شوروی   
فصل چهاردهم: حماسۀ سونجاتا  و سخن‌پردازان غرب آفریقا 
فصل پانزدهم: ادبیات پسا‌استعماری: دِرِک والکات، شاعر کارائیب 
فصل شانزدهم: از مدرسۀ جادوگری هاگوارتز  تا هندوستان
تصاویر   
یادداشت‌ها    

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جهان مکتوب: چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟
نویسنده
مترجمعلی منصوری
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-622-6863-22-3
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۸۲۰۰۰ 91000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جهان مکتوب: چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟

. nasim H jou
۱۴۰۰/۴/۸
بسیار عالی هر کسی باید ریشه‌های گمشده‌ی تاریخ خودش بدونه حتما حتما ممنونم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جهان مکتوب: چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟

برای دریافت کتاب جهان مکتوب: چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.