معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود

عکس جلد کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود

یازدهمین مجلد از سری پرفروش «جودی دمدمی» به انتشار رسید! در کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود، اثر مگان مک دونالد، مخاطب تقلاهای دشوار و بی‌نهایت بامزه‌ی جودی برای مهربان و خوش‌رفتار به نظر رسیدن خواهید بود.

درباره کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود

این واقعیت که در این لحظه‌ی به‌خصوص، در حال خواندن مطلب حاضر هستید، بدین معناست که قطعاً با مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی و قهرمان کوچک و کله‌شقِ آن، آشنایی دارید! در یازدهمین مجلد از مجموعه‌ی مذکور، که عنوان بامزه‌ی جودی مریخی می‌شود (Judy Moody, Mood Martian) را بر خود دارد، بناست مخاطب شیرین‌کاری‌های تازه‌ای از جودی کوچولو باشید.

کتاب جودی مریخی می‌شود، طبق معمول با شرح بی‌حوصلگی‌ها و بدقلقی‌های جودی آغاز می‌شود: «او، جودی دمدمی، سرحال نبود. دل و دماغ نداشت. انگار که آب‌نبات ترش توی دهانش باشد، اخم‌هایش حسابی تو هم بود.» در ادامه، دلیل بی‌حوصلگی جودی آشکار می‌شود: ماجرا از این قرار است که صبح همان روز، از جودی و دوستانش در مدرسه عکس‌هایی گرفته‌اند. جودی بعد از دیدن عکس‌ها، به این فکر می‌افتد که در آن‌ها آنطور که دلش می‌خواسته، یعنی همانقدر زیبا و جذاب که حقیقتاً هست، نیفتاده! واقعیتی که به او دلیلی برای غر زدن می‌دهد. اما این ماجرای اصلی کتاب نیست. قصه زمانی شروع می‌شود که جودی، بنا به دلایلی که خودتان شرحش را خواهید خواند، مجبور می‌شود برای چند روز دست از اخلاقِ (جسارتاً!) گندِ خود بشوید و اصطلاحاً، مثل بچه‌ی آدم رفتار کند. بله؛ قطعاً باورش دشوار است. اما درست شنیدید: جودی قصد دارد مثل بچه‌ی آدم رفتار کند! و این یعنی: دمدمی بودن، مدام نق زدن، دیوار صاف را بالا رفتن، پدر و مادر و برادرِ بیچاره را ذله کردن و غیره و غیره، موقتاً تعطیل! به نظر شما چنین چیزی برای بچه‌ای به شیطنتِ جودی ممکن است؟ احتمالاً نه. اما اگر او سرگرمی‌ای برای خودش دست‌وپا کند، مثلاً مدتی با بافتنی انگشتی‌اش مشغول شود، شاید کمی آرام بگیرد. اما دختری مثل جودی، می‌تواند از بافتنی انگشتی هم بهانه‌ای برای دیوانه‌بازی بسازد!...

درباره مجموعه جودی دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی جودی دمدمی (Judy Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «جودی» رخ می‌دهد؛ دختری سرکش، ادا و اطواری، لوس، و البته باهوش و باذکاوت.

مجموعه داستان‌های جودی دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی جودی دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که یکی از عناوین مجموعه‌ی جودی دمدمی (با نامِ جودی و تابستان پرماجرا) در سال 2011 بدل به فیلمی سینمایی به کارگردانی جان شولتز شده است.

نکوداشت‌های کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود

  • چالش‌ها و دشواری‌های پیش پای جودی برای خوب رفتار کردن در کتاب جودی مریخی می‌شود، برای هر کودکی که در مقطعی از زندگی، خود را ملزم به رعایت قواعدِ عرف و اخلاق دیده باشد، ملموس و آشنا به نظر خواهد رسید. به طور کلی، کمتر خواننده‌ای را می‌توان یافت که به درخشش این کتاب گواهی ندهد. بی‌شک تمام طرفداران مجموعه‌ی جودی دمدمی از مطالعه‌ی اثر پیش رو لذت خواهند برد. (Kirkus Reviews)
  • سبک نگارش هیجان‌انگیز مگان مک دونالد، در کنار چیره‌دستی او در به تصویر کشیدن جریان سر برآوردن چالش‌های فکری و شخصیتی در نهادِ جودی، کتاب جودی مریخی می‌شود را به یکی از بهترین عناوین مجموعه‌ی جودی دمدمی بدل ساخته است. (Booklist)

کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب جودی مریخی می‌شود، اثر مگان مک دونالد، لذت خواهند برد.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد (Megan McDonald) متولد سال 1959 و اهل پیتسبرگِ آمریکاست. او نویسندگی را از سنین خردسالی آغاز کرد و بعدها در دبیرستان و دانشگاه، این حرفه را به طور جدی‌تر پی گرفت. مک دونالد بیش از هر چیز به عنوان داستان‌نویسی زبده در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. عمده‌ی شهرت وی در این عرصه، مرهون مجموعه کتاب‌های «جودی دمدمی» است؛ سریِ طنزِ خواندنی‌ای که تاکنون بسیاری از کودکان جهان را شیفته‌ی عالم قصه و کتاب ساخته است. «جودی مشهور می‌شود»، «جودی و فهرست آرزوها»، «جودی و تابستان پرماجرا»، «جودی مریخی می‌شود» و «جودی ملکه می‌شود»، اسامی برخی از بهترین داستان‌های مجموعه‌ی جودی دمدمی‌اند. خوشبختانه اغلب این عناوین با ترجمه‌ای قابل قبول به جامه‌ی زبان فارسی درآمده‌اند.

از میان دیگر آثار مگان مک دونالد، جز مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی، می‌توان به دو مجموعه‌ی پرطرفدار دیگر با عناوین «دختران آمریکایی» و «باشگاه خوهران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود می‌خوانیم

«بس کنید، بچه‌ها. من مریخی نیستم. فهمیدید؟ خب، شاید رنگ سبز را دوست داشته باشم، همه می‌دانند که من شکلات مارس می‌خورم و فیلم ای‌. تی. تماشا می‌کنم، اما من هنوز هم منم. راست می‌گویم!» و به شوخی گفت: «قسم می‌خورم و امیدوارم جاسوسی کنم!» این، ‌ اسم یک کتاب نوجوان جاسوسی بود. بعد، برگشت و بدو به طرف کلاس رفت. مدادها و پاک‌کن‌ها و خط‌کش‌ها از توی کیف‌کوله‌اش بیرون می‌افتادند. اما او اصلاً عین خیالش نبود و نایستاد تا از روی زمین برشان دارد.

تمام صبح، جودی سعی کرد نگذارد چیزی هفتمین روز خوش‌اخلاقش را خراب کند. کاش زودتر زنگ ریاضی می‌شد. به ساعت دیواری نگاه کرد. نکند ساعت عقب باشد؟ نُه دقیقه‌ی دیگر مانده بود تا درس دستور زبان تمام شود که درباره‌ی فاعل و فعل و مفرد و جمع بود.

بالاخره، بلندگو به صدا درآمد: «جودی دمدمی به اتاق مدیر. جودی دمدمی، لطفاً به دفتر جلویی بیا.»

احضار شدن به دفتر جلویی، معنی‌اش فقط و فقط یک چیز بود. د. یعنی د ر د س ر.

خوشبختانه، امروز جودی به دردسر نیفتاده بود. اما کلاس سوم ت این را نمی‌دانست. بچه‌ها طوری به او زل زدند و خیره نگاهش کردند که انگار همین الان از سیاره‌ی دیگری آمده بود. آقای تاد به جودی سر تکان داد. جودی از روی صندلی‌اش بلند شد. سعی کرد قیافه‌ی نه گناهکار به خودش بگیرد. وقتی به دفتر رسید، خانم تاکسیدو مثل یک سوپرجاسوس این‌طرف و آن‌طرف راهرو را نگاه کرد و یواش گفت: «کسی نیست. همه جا امن و امان است. حاضری؟»

فهرست مطالب کتاب

بی‌حال و حوصله
روز برعکس
آزمایش جسیکایی
غول ماکارونی‌خور
عجیب، عجیب‌تر، عجیب‌ترین
نانو نانو
خارش بداخلاقی
آب‌نبات ترش
تافی نمکی
آدم‌خوار بنفش
جودی نه بداخلاق
طرز بافتن زنجیر بافتنی انگشتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-353-192-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود

نیکی فیض دار
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
من می‌گویم برای یک بچه‌ی ۸ یا ۹ یا ۱۰ یا ۱۱ ساله خوبه. ولی من ۲۳ سالمه پس من استثنا هستم. این کتاب باعث شد من هم فردا رو روز برعکس بنامم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود

برای دریافت کتاب جودی دمدمی 11: جودی مریخی می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.