معرفی و دانلود کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی

عکس جلد کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی
قیمت:
۵۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی

کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی، اولین جلد از مجموعه‌کتاب‌های سرگرم‌کننده‌ای است که توسط جف کینی به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. این کتاب، ماجراهای زندگی شخصیتی به‌نام گرگ هفلی را در قالب متن‌هایی آغشته به طنز و تصاویر دوست‌داشتنی روایت می‌کند. قصه‌ی کتاب پیش رو با سال تحصیلی جدید شروع می‌شود و گرگ در این مرحله باید با قلدرهای مدرسه کنار بیاید. اما همه‌ی این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که او هنوز آمادگی ورود به بزرگسالی را ندارد! گفتنی‌ست این کتاب در سال 2009 برنده جایزه‌ی کتاب کودک کارولینای شمالی و همچنین جایزه‌ی ورمونت شده است.

درباره‌ی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی

سال تحصیلی جدید فرا رسیده و گرگ هفلی مجبور است هرجور شده، با قلدرهای مدرسه کنار بیاید. آن هم در شرایطی که خطرات بزرگسالی در کمین است و او هنوز آمادگی کافی را برای مواجهه با آن‌ها ندارد. از این رو تصمیم می‌گیرد وقایع هرروز خود را در قالب کلمه و نقاشی ثبت کند و از این طریق به جنگ مشکلات برود. کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی (Diary of a Wimpy Kid: A Novel in Cartoon)، نوشته‌ی جف کینی (Jeff Kinney)، شرحی از این اتفاقات را برای شما روایت می‌کند.

این کتاب به دوستی گرگ و رولی هم می‌پردازد و نکته‌های آموزنده‌ی بسیاری برای کودکان دارد. او در گیرودار سال جدید و مقابله با هم‌مدرسه‌ای‌های بدجنسش، به حضور رولی دلگرم است و قصد دارد از موقعیت دوستش برای ماجراجویی‌های خود استفاده کند.

یکی از ویژگی‌های شاخص کتاب پیش رو، تصویرسازی‌های جذاب و متون خنده‌داری است که در شمارگان دیگر این مجموعه هم ادامه پیدا می‌کند. کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی، از زمان انتشار تاکنون، جوایز بسیاری در سطح ملی و جهانی دریافت کرده است. شایان ذکر است که انتشارات نیکو، نسخه‌ی فارسی این کتاب را با ترجمه‌ی فرخ بافنده در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه

مجموعه‌کتاب‌های خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه، با ایده‌ی یک بچه‌مدرسه‌ای ضعیف آغاز شد که اتفاقات زندگی‌اش را به داستان‌های مصور تبدیل می‌کند. ماجراهای این پسربچه که در ابتدا به‌صورت آنلاین منتشر می‌شد، مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. از این رو جف کینی، قراردادی با یک ناشر امضا کرد تا نسخه‌ی چاپی آن‌ها را منتشر کند. اولین جلد این مجموعه در سال 2007 وارد بازار شد و همواره افتخارات فراوانی برای نویسنده‌اش به همراه آورد. این کتاب، پس از یک‌سال 100000 نسخه در ایالات متحده فروخت و با انتشار کتاب‌های بعدی، به‌مرور سیری تصاعدی در فروش پیش گرفت.

این مجموعه با متون و تصاویر خنده‌دارش، ماجراهای گرگ هفلی، دوستی‌هایش، خانواده‌اش و گرفتاری‌هایش در جمع قلدرهای مدرسه‌ را دنبال می‌کند. مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه، 6 بار برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک نیکلودئون شد و در لیست پرفروش‌ترین آثار مجله‌ی یواس‌ای‌تودی، وال‌استریت‌ژورنال و Publishers Weekly قرار گرفت. همچنین به‌مدت 775 هفته، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز ظاهر شد. این مجموعه به 69 زبان متفاوت، برگردانده شده و در ایران توسط ناشران و مترجمان مختلف، منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی

  • قرارگیری در فهرست سالانه‌ی «کتاب‌هایی که بیشتر دوست داشتم» در بخش خوانندگان جوان (2010 و 2012)
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان غرب استرالیا (2009)
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک کارولینای شمالی (2009)
  • برنده‌ی جایزه‌ی Golden Dome ورمونت (2009)

و...

در نکوداشت مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه

  • والدین و مربیان، این مجموعه را به‌عنوان دروازه‌ای بصری و دوستانه برای کودکانی که تمایلی به مطالعه ندارند، تحسین می‌کنند. (نیویورک‌تایمز)

کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 7 تا 10 سال مناسب است.

با جف کینی بیشتر آشنا شویم

جف کینی، کارتونیست و نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1971 است که به‌واسطه‌ی مجموعه‌کتاب‌های «خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه» به شهرت رسید. او، یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز است که شش بار جایزه‌ی کتاب کودک نیکلودئون در بخش اثر محبوب را از آن خود کرد. روزنامه‌ی تایم نام او را در لیست 100 نفر از تأثیرگذارترین چهره‌های جهان قرار داده است. جف کنی همچنین وب‌سایت Poptropica را به‌راه انداخت که یکی از 50 وب‌سایت برتر مجله‌ی تایم است.

در بخشی از کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی می‌خوانیم

امروز اولین روز مدرسه است و در حال حاضر فقط منتظریم که معلم هرچه زودتر جاهامونو مشخص کنه. واسه همین با خودم فکر کردم بد نیست تو این فاصله یه چیزی تو این دفتر بنویسم.

ببین بذار یه نصیحت خوب بهت بکنم: روز اول مدرسه خیلی باید حواستو جمع کنی که کجا می‌شینی. تو وارد کلاس می‌شی و چیز میزاتو دنگی می‌اندازی روی یه نیمکت رنگ و رو رفته و یه مرتبه به خودت میای و می‌بینی معلمت داره میگه: امیدوارم همگی از جایی که نشستین خوشتون بیاد، چون این جای ثابتتونه.

همین بلا سر من بدبخت اومد و حالا تو این کلاس بین کریس هاسی، که جلوم نشسته و لیونل جیمز، که پشت سرم نشسته، گیر افتادم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
ناشر چاپیانتشارات نیکو نشر
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-964-7253-43-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی

شایان قادری
۱۴۰۳/۲/۴
کتاب عالی بود من خودم جلد چهار رو دارم واقعا عالی هست
سیما سررشته داری
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
عالی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی

برای دریافت کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: داستان کارتونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.