معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود

عکس جلد کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود

کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود یکی از تازه‌ترین عناوینِ مجموعه رمان‌های جودی دمدمی، اثر مگان مک دونالد، است. در این داستانِ جذاب مخاطب ماجراهای بامزه‌ای خواهید بود که جودی، پس از مطلع شدن از تبار سلطنتی خود، پشت سر می‌گذارد.

درباره کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود

اثری که پیش رو دارید سیزدهمین مجلد از مجموعه‌ی خواندنی جودی دمدمی به شمار می‌رود. سری کتاب‌هایی که ذیل مجموعه‌ی نامبرده به انتشار رسیده‌اند، چنان‌که می‌دانید، بر محوریت وقایعی می‌گردند که برای دخترکی شیرین و شیطان به نام جودی رخ می‌دهند؛ همان قهرمان کوچکی که در یک کتاب مریخی، در کتابی دیگر دکتر، و در کتاب حاضر، ملکه می‌شود!

داستان کتاب جودی ملکه می‌شود (Judy Moody and the Right Royal Tea Party) زمانی آغاز می‌شود که معلم درس مطالعات اجتماعی، از جودی و دوستانش می‌خواهد که برای دریافت بخشی از نمره‌ی امتحان خود، یک شجره‌نامه‌ی خانوادگی درست کنند. جودی، به کمک مادربزرگ مهربان و دوست‌داشتنی خویش، کار بر روی شجره‌نامه‌ی خانوادگی‌اش را آغاز نموده و در این مسیر، اسناد و مدارک قدیمی بسیاری را زیرورو می‌کند. حین مطالعه‌ی یکی از این اسناد است که رازی بزرگ بر جودی آشکار می‌شود. این راز از این قرار است: تبار جودی، در چند نسل گذشته، به یکی از ملکه‌های انگلستان می‌رسد! به زبان ساده، در رگ‌های جودی دمدمی، خون اشرافی جریان دارد! بعد از کشف این واقعیت، جودی به سختی می‌تواند همان دختر کوچولوی نق‌نقوی سابق باقی بماند. آخر، هر چه نباشد، او حالا خود را در قامت یک ملکه می‌بیند. آن هم نه ملکه‌ای عادی، بلکه ملکه‌ی یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌هایی که تاریخ بشر تاکنون به خود دیده است!...

کتاب جودی ملکه می‌شود در سال 2018 به انتشار رسید. این اثر یکی از تازه‌ترین عناوین در مجموعه‌ کتاب‌های طنز جودی دمدمی، و البته، یکی از بهترین و پخته‌ترینِ آن‌هاست. گفتنی است که مترجم فارسی کتاب جودی ملکه می‌شود، محبوبه نجف‌خانی نام دارد.

درباره مجموعه جودی دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی جودی دمدمی (Judy Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «جودی» رخ می‌دهد؛ دختری سرکش، ادا و اطواری، لوس، و البته باهوش و باذکاوت.

مجموعه داستان‌های جودی دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی جودی دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که یکی از عناوین مجموعه‌ی جودی دمدمی (با نامِ جودی و تابستان پرماجرا) در سال 2011 بدل به فیلمی سینمایی به کارگردانی جان شولتز شده است.

نکوداشت‌های کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود

  • و اینک جودی دمدمی را در حال‌وهوای سلطنتی ببینید! (Amazon)
  • مجموعه‌ی جودی دمدمی به واسطه‌ی ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی که به خواننده ارائه می‌کند شناخته می‌شود. کتاب جودی ملکه می‌شود به عنوان تازه‌ترین عنوان این مجموعه، ابداً مخاطبین خود را ناامید نخواهد ساخت. طرفداران جودی دمدمی از مطالعه‌ی این رمان سرگرم‌کننده نهایت لذت را خواهند برد. (School Library Connection)

کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب جودی ملکه می‌شود، اثر مگان مک دونالد، لذت خواهند برد.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد (Megan McDonald) متولد سال 1959 و اهل پیتسبرگِ آمریکاست. او نویسندگی را از سنین خردسالی آغاز کرد و بعدها در دبیرستان و دانشگاه، این حرفه را به طور جدی‌تر پی گرفت. مک دونالد بیش از هر چیز به عنوان داستان‌نویسی زبده در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. عمده‌ی شهرت وی در این عرصه، مرهون مجموعه کتاب‌های «جودی دمدمی» است؛ سریِ طنزِ خواندنی‌ای که تاکنون بسیاری از کودکان جهان را شیفته‌ی عالم قصه و کتاب ساخته است. «جودی مشهور می‌شود»، «جودی و فهرست آرزوها»، «جودی و تابستان پرماجرا»، «جودی مریخی می‌شود» و «جودی ملکه می‌شود»، اسامی برخی از بهترین داستان‌های مجموعه‌ی جودی دمدمی‌اند. خوشبختانه اغلب این عناوین با ترجمه‌ای قابل قبول به جامه‌ی زبان فارسی درآمده‌اند.

از میان دیگر آثار مگان مک دونالد، جز مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی، می‌توان به دو مجموعه‌ی پرطرفدار دیگر با عناوین «دختران آمریکایی» و «باشگاه خوهران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود می‌خوانیم

جودی سراغ مجله‌های دانستنی‌های حیاط‌پشتی بِکی رفت. توی یکی از مجله‌ها نوشته شده بود که قوها دانه‌ی پرنده می‌خورند. جودی یک کیسه دانه‌ی پرنده آورد و همه‌اش را دور تا دور خندقش ریخت. توی کتاب نوشته شده بود که قوها از رنگ قرمز خوششان می‌آید. جودی یک‌عالمه خرت و پرت قرمز، از سطل قرمز گرفته تا پوتین قرمز و توپ قرمز آورد و این طرف و آن طرف پخش کرد. توی کتاب نوشته شده بود که قوها همدیگر را صدا می‌کنند.

جودی صدای قو درآورد. «هوو! هوو! کو... کو! هوو!» اما هیچ قویی نیامد.

توی کتاب حتی نوشته شده بود که چطوری برای قوها لانه ببافیم. با حلقه‌ی هولاهوپ شروع کنید. با استفاده از کاموا یک زنجیر ببافید. جودی بدو رفت تا حلقه‌ی هولاهوپش را بیاورد. او با روش بافتنی انگشتی یک لانه بافت.

مامان گفت: «وقتی آدم منتظر چیزی است، هر لحظه‌اش انگار چند ساعت طول می‌کشد.»

بابا گفت: «خیلی طول می‌کشد تا یک قو لانه‌ی تو را پیدا کند.»

جودی صبر کرد. باز هم صبر کرد. آن‌قدر صبر کرد تا وقت رفتن به سرزمین خواب شد. او تا صبح فردا هم صبر کرد. صبح همین که از خواب بیدار شد، بدو به طرف پنجره‌ی‌ اتاقش رفت و با دقت به حیاط نگاه کرد.

چیزی توی خندقش تکان می‌خورد! عالی شد!

فهرست مطالب کتاب

درخور یک ملکه
عُلیاحضرت عزیز
اعصاب‌خردکن سلطنتی
یاقوت کبود حال‌نما
ماهی حباب در می‌کند و قو آواز می‌خواند
ج. ب. ع
جاسوس‌های باحال عُلیاحضرت
خواهرخوانده‌های زِشخِنگ
قول و قرار
سال فاجعه‌بار
مهمانی عصرانه‌ی سلطنتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-353-810-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود

ترنم
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
خوب بود ولی وقتی نسبت جودی را با ملکه فهمیدم خیلی برام جالب بود ولی دلم برای جودی شکست و اخر داستان را دوست نداشتم به هر حال ممنون
Anita kalhor
۱۴۰۳/۱/۱۵
عالیه خواندن این کتاب هیجان زیادی میاره خیلی هم جالبه از خواندن این کتاب واقعا راضی هستم
نیکی فیض دار
۱۴۰۲/۹/۲۶
من عاشق این کتاب هستم. ممنون از نویسنده.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود

برای دریافت کتاب جودی دمدمی 13: جودی ملکه می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.