معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود

عکس جلد کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود
قیمت:
150000 تومان - 15.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود

کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود، دومین مجلد از این مجموعه‌ی پرفروش به شمار می‌رود. مگان مک دونالد در این اثر مفرح و سرگرم‌کننده، سلسله‌ای از وقایع بامزه را روایت کرده که به مرور جنبه‌ی حسود شخصیت «جودی» را بیدار می‌کنند!... گفتنی است که اثر پیش رو، پس از انتشار در سال 2001، برنده‌ی جایزه‌ی «انجمن منتقدان کتاب کالیفرنیا» شد.

درباره کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود

نام قهرمان دوست‌داشتنی کتاب پیش رو «جودی» است؛ او دختری خردسال است که به قول مگان مک دونالد، خالق این شخصیت داستانی، همیشه و تحت هر شرایطی، حرف دلش را بی‌محابا به زبان می‌آورد. البته صراحت و صداقت تنها صفات برجسته‌ی شخصیت جودی نیستند. در واقع، این دخترک نازپرورده به چیزهای دیگری معروف است که چندان جای افتخار ندارند؛ از جمله به دمدمی بودن؛ مدام نق زدن؛ دیوار راست را بالا رفتن؛ و صدالبته، دمدمی‌مزاج بودن!

کتاب جودی مشهور می‌شود (Judy Moody Gets Famous) جلد دوم مجموعه‌ی جودی دمدمی به شمار می‌رود. در این اثر قرار است جودی را در آستانه‌ی منفجر شدن از فرط حسادت بیابید! ماجرا از این قرار است که یکی از همکلاسی‌های جودی به نام «جسیکا»، در مسابقه‌ای محلی مقام اول را به دست می‌آورد و در پی این افتخار باشکوه، پیش حلقه‌ی دوستان حسابی مشهور و محبوب می‌شود. شهرت جسیکا به جایی می‌رسد که حتی عکسش روی جلد روزنامه‌ی محلی چاپ می‌شود. همین هم آتش به انبار باروتِ حسادت جودی می‌زند و او را به آستانه‌ی دیوانگی می‌کشاند. این‌گونه است که جودی، با عزمی جزم تصمیم می‌گیرد که در اولین فرصت ممکن، افتخاری به دست آورد و در شهرت، گوی سبقت را از جسیکا برباید! راستی که خدا رحم کند! آخر، شما نمی‌دانید که جودی برای رسیدن به شهرت قرار است دست به چه اقداماتی بزند...

درباره مجموعه کتاب کودک جودی دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی جودی دمدمی (Judy Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «جودی» رخ می‌دهد؛ دختری سرکش، ادا و اطواری، لوس، و البته باهوش و باذکاوت.

مجموعه داستان‌های جودی دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی جودی دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که یکی از عناوین مجموعه‌ی جودی دمدمی (با نامِ جودی و تابستان پرماجرا) در سال 2011 بدل به فیلمی سینمایی به کارگردانی جان شولتز شده است.

جوایز و افتخارات کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود

  • برنده‌ی جایزه‌ی «انتخاب‌های کودکان» از سوی انجمن بین‌المللیِ خواندن
  • کتاب برگزیده‌ی انجمن کتابخانه‌های آمریکا برای کودکان
  • برنده‌ی جایزه‌ی «مُهر طلایی اُپن هایمر توی پورت فولیو»
  • منتخبِ کتاب‌فروشان کتاب‌های کودکان (ABC)
  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن منتقدان کتاب کالیفرنیا
  • و...

نکوداشت‌های کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود

  • داستان جلد دوم مجموعه‌ی جودی دمدمی به خوبی با ماجراهای روایت‌شده در جلد اول مطابقت دارد. (Publishers Weekly, starred review)
  • مگان مک دونالد در کتاب جودی مشهور می‌شود با زبانی طنز به موضوع حساس حسادت پرداخته است. (Book Links)
  • مخاطبین کودک و نوجوان از مطالعه‌ی کتاب جودی مشهور می‌شود لذت خواهند برد. (Kirkus Reviews)
  • اثری با دیالوگ‌هایی بامزه و مناسب. (School Library Journal)

کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب جودی مشهور می‌شود، اثر مگان مک دونالد، لذت خواهند برد.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد (Megan McDonald) متولد سال 1959 و اهل پیتسبرگِ آمریکاست. او نویسندگی را از سنین خردسالی آغاز کرد و بعدها در دبیرستان و دانشگاه، این حرفه را به طور جدی‌تر پی گرفت. مک دونالد بیش از هر چیز به عنوان داستان‌نویسی زبده در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. عمده‌ی شهرت وی در این عرصه، مرهون مجموعه کتاب‌های «جودی دمدمی» است؛ سریِ طنزِ خواندنی‌ای که تاکنون بسیاری از کودکان جهان را شیفته‌ی عالم قصه و کتاب ساخته است. «جودی مشهور می‌شود»، «جودی و فهرست آرزوها»، «جودی و تابستان پرماجرا»، «جودی مریخی می‌شود» و «جودی ملکه می‌شود»، اسامی برخی از بهترین داستان‌های مجموعه‌ی جودی دمدمی‌اند. خوشبختانه اغلب این عناوین با ترجمه‌ای قابل قبول به جامه‌ی زبان فارسی درآمده‌اند.

از میان دیگر آثار مگان مک دونالد، جز مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی، می‌توان به دو مجموعه‌ی پرطرفدار دیگر با عناوین «دختران آمریکایی» و «باشگاه خوهران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود می‌خوانیم

جودی یکی از آن چشم‌غره‌های ترسناکش را به او نشان داد و با ابروهای کرم‌مانند اخمویش آن را کامل کرد. مرد خندید و گفت: «بسیارخب. اسم من رون است و پرستار بخش اورژانس هستم. من تو را به بخش می‌برم و دکتر انگشتت را درست می‌کند. ببینم، مامان و بابات اینجا هستند؟»

جودی گفت: «مامانم رفته مامان فرانک را خبر کند.»

- خیلی خب. بخش کودکان درست پشت آن درهای قرمز است. چطور است شما بروید توی اتاق بازی و منتظر بمانید. آنجا به‌تان خوش می‌گذرد. وقتی مامان‌تان بیاید، می‌گویم شما آنجا هستید.

چقدر بد شد که راکی رفت خانه‌اش. حالا جودی مجبور بود با استینک تنها بماند. آن‌ها درهای قرمز را هل دادند و وارد راهروی بزرگی شدند. انتهای راهرو اتاقی بود که رویش نوشته شده بود: "اتاق بازی جادویی." جودی و استینک داخل شدند.

روی دیوارها کاغذدیواری‌هایی چسبانده بودند که روی‌شان پر بود از عکس خرس‌های عروسکی. خرس‌ها لباس‌های دکتری پوشیده بودند و بادکنک در درست داشتند. بعضی از خرس‌ها چوب زیر بغل‌شان بود، بعضی بدن‌شان باندپیچی شده بود و بعضی هم روی صندلی چرخدار نشسته بودند. توی اتاق یک نیمکت بود، یک میز پر از مدادرنگی و کاغذ نقاشی، یک قلعه‌ی پلاستیکی و یک قفسه کتاب درباره‌ی رفتن به بیمارستان. حتی یک میز جراحی چرخدار کوچولو هم بود. تنها بچه‌ی آنجا هم، دختری بود که روی صندلی چرخدار نشسته بود.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر
مشهور را چطوری هجی می‌کنند؟
تالار افتخار خانواده‌ی دمدمی
بدنام
شهرت چیز مزخرفی است
مسابقه‌ی حیوانات خانگی مشهور
شکستن رکوردها
اعضای شکسته
اعضای بدن
جودی دمدمی و جسیکا فینچ
جودی دمدمی سوپرقهرمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-964-369-350-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
150000 ت - 15.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود

مهزاد ملکی
۱۴۰۲/۱/۱۷
من کلا از کتاب‌های جودی دمدمی خوشم میاد و کتاب‌های زیادی از اون رو خوندم و دوستشون داشتم این کتاب هم جزو دوست داشتنی هام شد
سارا هاشمی
۱۴۰۲/۳/۱۶
من این کتاب رو خواندم محشره
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود

برای دریافت کتاب جودی دمدمی 2: جودی مشهور می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.