معرفی و دانلود کتاب صوتی ماتیلدا

عکس جلد کتاب صوتی ماتیلدا
قیمت:
۶۷۰۰۰ 46900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماتیلدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماتیلدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماتیلدا

کتاب صوتی ماتیلدا نوشته‌ی رولد دال، درباره دختری باهوش و مهربان است که توانایی‌های عجیب و خارق‌العاده‌ای در خود دارد و از این ویژگی‌ها برای کمک به دوستان خود و تنبیه آدم‌های بدجنس استفاده می‌کند. این رمان پرفروش و محبوب در رتبه‌ سوم فهرست صد رمان برتر کودک و نوجوان دنیا قرار گرفته است.

درباره کتاب صوتی ماتیلدا:

یکی از دوست داشتنی‌ترین و جذاب‌ترین کتاب‌های فانتزی در حوزه کودک و نوجوان، کتاب صوتی ماتیلدا (Matilda) است که برای اولین بار در سال 1988 در انگلستان منتشر شد.

در سال 2012 ماتیلدا در نظرسنجی School Library Journal که عمدتاً مخاطبان آمریکایی دارد، در رده 30 رمان برتر کودک قرار گرفت و این اثر اولین داستان از چهار کتاب رولد دال بود که در لیست 100 کتاب برتر کودک و نوجوان در دنیا ثبت شد. همچنین مجله Time کتاب ماتیلدا را در لیست 100 کتاب بزرگسالان جوان در تمام دوران خود قرار داد.

داستان کتاب صوتی ماتیلدا درباره دختر کوچک و باهوشی است که در پنج و نیم سالگی می‌تواند به خوبی مسائل ریاضی را حل کند و متون ادبی را به سرعت بخواند. ماتیلدا بین همکلاسی‌های خود نیز محبوب است، اما چیزی که دنیای این دختربچه مهربان را خراب می‌کند، پدر و مادر خودخواه و بداخلاق او هستند که اهمیت زیادی به دخترشان نمی‌دهند و ماتیلدا را به خاطر استثنایی بودن، موجودی مزاحم و دردساز می‌دانند.

از طرف دیگر مدیر مدرسه‌ی ماتیلدا، خانم ترانچبال، زن ترسناک و بدجنسی است که تمام مدرسه از او بدشان می‌آید. ماتیلدا تا قبل از دیدن خانم هانی، معلم مهربانش، متوجه ویژگی‌های خاصش نشده بود و به خاطر اتفاقاتی که پیش می‌آید، برای حمایت از کسانی که دوست‌شان دارد، به کارهای عجیب و غریبی دست می‌زند.

رولد دال داستانی حیرت انگیز خلق کرده که تا انتها قابل پیش‌بینی نیست. در عین حال بعضی از اتفاقات به صورت تخیلی پیش می‌روند، اما احساسات واقعی و انسانی در تمام طول کتاب جریان دارد که همین امر، باعث همدردی مخاطبان با ماتیلدا می‌شود.

در اکتبر سال 2018 میلادی کتاب ماتیلدا سی ساله شد و به همین بهانه تصویرگر کتاب، «کوئنتین بلیک» شخصیت ماتیلدای سی و چند ساله را در حالت‌های مختلف نقاشی کرد؛ اینکه اگر این دختر باهوش می‌شد، چه چهره‌ای داشت. بلیک نقش‌های مختلفی برای ماتیلدا طراحی کرد؛ از یک اخترشناس و کاشف توانا تا مسئول کتابخانه بریتانیا.

«کرسیدا کول» نویسنده‌ی انگلیسی کتاب‌های کودک در این باره گفته است: «چرا بخشی از وجود ما نمی‌خواهد بداند ماتیلدا چه کار می‌کند؟ جایی در قلب ما دوست ندارد ماتیلدا بزرگ شود، ما می‌خواهیم او همچون «پیترپن» باشد. تا ابد کم سن و کودک.»

آثاری هنری که از کتاب صوتی ماتیلدا اقتباس کردند:

- ‌کمدی فانتزی ماتیلدا به کارگردانی دنی دیوتو در سال 1996 ساخته شد. مارا ویلسون بازیگر نقش ماتیلدا نیز به عنوان بهترین بازیگر جوان فیلم کمدی، ‌ جایزه‌ «یانگ استار» را از آن خود کرد.

- تئاتر موزیکال ماتیلدا نوشته‌ی دنیس کلی (2010) تورهای سراسری در کشورهای مختلف داشته و تاکنون توانسته برنده جایزه‌ «تونی» برای بهترین کتاب موزیکال و جایزه‌ی تئاتر دایره‌ی منتقدان در انگلستان را دریافت کند.

کتاب صوتی ماتیلدا به چه کسانی توصیه می‌شود؟

این کتاب فانتزی و جذاب برای کودکان و نوجوانان نوشته شده، اما حتی بزرگسالان نیز می‌توانند از شنیدن آن لذت ببرند.

رولد دال را بیشتر بشناسیم:

نویسنده محبوبی که همه کودکان عاشق نوشته‌هایش هستند و مجله Time او را یکی از پرخواننده‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان دوران معاصر می‌داند، کسی جز رولد دال (Roald Dahl) نیست.

دال در سال 1916 در ولز از پدر و مادری نروژی به دنیا آمد. او دوران کودکی خود را در انگلستان گذارند و اوایل جوانی برای کار در یک شرکت نفت به آفریقا رفت. با شروع جنگ جهانی دوم، به نیروی هوایی سلطنتی پیوست و خلبان یک جنگنده شد اما سرانجام در سن بیست و شش سالگی به واشنگتن دی سی سفر کرد و آنجا بود که به طور جدی وارد دنیای داستان نویسی شد. اولین داستان کوتاه رولد دال که ماجراهای او در جنگ را بازگو می‌کند در The Saturday Evening Post به چاپ رسید و به همین ترتیب این اتفاق، شروع مسیری درخشان و طولانی برای این نویسنده بود.

او به عنوان فردی شناخته می‌شود که با شناخت و احاطه کامل بر دنیای کودکان، برایشان داستان‌های مهیج و طنزگونه می‌نوشت. آثاری که همواره مملو از مفاهیمی همچون امید به زندگی، تلاش و شادی است؛ اما رولد دال هیچ گاه با زبانی مستقیم و نصیحت‌گونه، با کودکان مواجه نمی‌شد؛ بلکه دنیایی تخیلی و جذاب برای آن‌ها خلق می‌کرد تا اول از همه بچه‌ها با داستان‌هایش ارتباط برقرار کنند.

رولد دال در گفته‌های خود اشاره کرده بود که داستان‌هایش برگرفته از افسانه‌هایی است که مادرش برایش تعریف می‌کرد و تجارب کودکی خودش بوده و به همین ترتیب توانسته جهان فانتزی خود را خلق کند.

از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول پیکر» و «جادوگرها» اشاره کرد. البته دال چندین مجموعه داستان، شعر کودک، فیلمنامه، داستان بزرگسال، نمایشنامه و آثار غیرداستانی را در کارنامه هنری خود دارد.

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی از مشهورترین آثار این نویسنده به شمار می‌رود که از روی آن فیلمی جذاب و محبوب به کارگردانی تیم برتون ساخته شده است. به غیر از این، آثار دیگر رولد دال نیز مورد اقتباس قرار گرفته‌اند.

سرانجام رولد دال براثر یک بیماری نادر در سال 1990 میلادی درگذشت و پس از آن موزه و مرکز قصه‌های رولد دال در شهر گریت میسندن انگلستان تاسیس شد. این موسسه فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهد و کودکان 6 تا 12 ساله نیز می‌توانند برای آشنایی بیشتر با قصه‌های دال به آنجا بروند.

در بخشی از کتاب صوتی ماتیلدا می‌شنویم:

وقتی خانم هانی از دفتر مدیر مدرسه بیرون اومد، بیشتر بچه‌ها از کلاس اومده بودن بیرون و توی حیاط مدرسه بودن. اولین کاری که کرد این بود که یک راست رفت پیش معلم‌های کلاس ششم تا تعدادی از کتاب‌های درسی مثل جبر، هندسه، ادبیات فرانسه و انگلیسی و مانند این‌ها رو امانت بگیره. ماتیلدا رو دید و اون رو صدا زد تا به کلاس بره.

به ماتیلدا گفت: دلیلی نمی‌بینم وقتی دارم به بچه‌های کلاس جدول ضرب مقدماتی و طرز هجی کردن سگ و موش و گربه رو یاد می‌دم، اونجا بشینی و هیچ کاری نکنی. بنابراین هربار که به کلاس میای، یکی از این کتاب‌‌های درسی رو میدم بهت تا مطالعه کنی. کلاس که تموم شد، می‌تونی بیای پیش من و هر سوالی داشتی بپرسی و من هم سعی می‌کنم تا کمکت کنم. نظرت چیه؟

- عالیه خیلی مچکرم خانم هانی

- امیدوارم اینطوری تو رو آماده کنیم برای کلاس‌های بالاتر اما فعلا مدیر میگه باید توی همین کلاس باشی.

- خیلی خوبه خانم هانی؛ ممنونم که این کتاب‌ها رو برام آوردین.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
متن پشت جلد
19 دقیقه
کتاب‌خوان
11 دقیقه
آقای ورم وود دلال بزرگ اتومبیل
8 دقیقه
کلاه و چسب خیلی قوی
13 دقیقه
روح
10 دقیقه
حساب
13 دقیقه
مرد مو نقره‌ای
14 دقیقه
خانم هانی - قسمت اول
10 دقیقه
خانم هانی - قسمت دوم
13 دقیقه
ترانچ‌بال
15 دقیقه
پدر و مادر
21 دقیقه
پرتاب چکش
21 دقیقه
بروس بوگ تروتر و کیک
9 دقیقه
لوندر
14 دقیقه
امتحان هفتگی - قسمت اول
11 دقیقه
امتحان هفتگی - قسمت دوم
14 دقیقه
اولین معجزه
10 دقیقه
معجزه‌ی دوم
21 دقیقه
کلبه‌ی خانم هانی
17 دقیقه
ماجرای خانم هانی
6 دقیقه
نام‌ها
6 دقیقه
تمرین
14 دقیقه
سومین معجزه
18 دقیقه
خانه‌ی جدید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماتیلدا
نویسنده
مترجمعلی هداوند
راویشهره روحی، فرزانه فائزی، فریبا فصیحی تاش، فرهاد اتقیایی، زهره زاهدی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۶۷۰۰۰ 46900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماتیلدا

Gashin Minaiy
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
کتاب بی نظیریه پر از ماجراهای جذاب و سرگرم کنندست و اصلا موقع گوش دادنش خسته نمی‌شید گویندگی‌ها هم خیلی خوب و دلنشین بودند حتی بزرگتر‌ها هم میتوانند از آن لذت ببرند.
Rojiar Mohajerpoor
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
خیلی داستان خوبی است پسرم ده ساله است و خیلی ازش خوشش اومد 🌷
فاطمه رضایی
۱۴۰۱/۱/۵
داستانِ بسیار زیبایی بود واقعا لذت بردم.
سعیده ابوالقاسمی
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
خیلی عالی بود دخترم ١٠ سالشه و خیلى دوست داشت
Najmeh Jalali
۱۴۰۱/۱۱/۹
خیلی خوب بود و عالی بود
محمدرضا فاضلی
۱۴۰۰/۱۲/۲۳
قابل قبول و جذاب بود،
نسرین شاد
۱۴۰۰/۹/۱۴
پسرم نه ساله است و خیلی دوست داشت
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماتیلدا

برای دریافت کتاب صوتی ماتیلدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.