معرفی و دانلود کتاب حرکت شناسی

عکس جلد کتاب حرکت شناسی
قیمت:
۱۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرکت شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرکت شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرکت شناسی

آن‌چه که آر. تی. فلوید در کتاب حرکت شناسی به مخاطبان خود ارائه کرده، شرحی است از اندام‌های مختلف فوقانی و تحتانی بدن، به همراه توصیف سازوکار و حرکات ویژه‌ی هر کدام از آن‌ها. نویسنده همچنین تمریناتی را برای بخش بالاتنه و پایین‌تنه معرفی کرده که اجرای آن‌ها می‌تواند موجب بهبود مهارت حرکتی افراد، به‌خصوص ورزشکاران شود. این کتاب علوم ورزشی، با نشان دادن تصاویر گوناگون از عضلات و مفاصل بدن، به درک بهتر مطالب از سوی خوانندگان کمک شایانی خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب حرکت شناسی

در جهان امروز، علوم ورزشی نیز مانند سایر شاخه‌ها و گرایش‌های علمی، با رشد و توسعه‌ی روزافزونی روبه‌رو بوده‌اند. گاه تخصص‌ها و آموزه‌هایی را از سایر علوم وام گرفته‌اند و گاه با تلفیق زیرشاخه‌های متنوع خود، دریچه‌های تازه‌ای را به روی محققان حوزه‌ی ورزش گشوده‌اند. شکل‌گیری رشته‌های جدیدی مانند «حرکت‌شناسی» و پیشرفت چشمگیر آن، گواهی است که صحت این مدعا را نشان می‌دهد. این دانش و تکنیک‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده، در سال‌های اخیر توانسته‌اند حتی بیش از علم فیزیولوژی، یاری‌گر ورزشکاران حرفه‌ای در طول مسابقاتشان باشند. به منظور آگاهی بیشتر مخاطبان با جنبه‌های گوناگون این علم نوظهور و چگونگی کاربرد آن در عرصه‌ی ورزش‌های رقابتی و غیررقابتی، آر. تی. فلوید (R.T. Floyd)، کتاب حرکت شناسی (Manual of Structural Kinesiology) را در اختیار خوانندگان قرار داده تا از این طریق، به منبعی جامع در مورد ابعاد تئوری و عملی دانش حرکت‌شناسی دسترسی داشته باشند.

معرفی و دانلود کتاب حرکت شناسی

نویسنده در این راهنمای مصور، کوشیده تا طیف متنوع عضلات بدن و حرکات فیزیکی مربوط به آن‌ها را به‌طور دقیق برای مخاطبان شرح دهد و توصیفی کامل از عملکرد و انعطاف‌پذیری اندام‌های بدن ارائه کند. از دیگر مشخصه‌های جالب توجه این اثر می‌توان به دیدگاه سیستماتیک مؤلف آن نسبت به کاربرد حرکت‌شناسی در ورزش اشاره کرد. نظم و انسجامی که در جای‌جای مطالب این کتاب به چشم می‌خورد، حاصل همین نگاه سیستماتیک نویسنده است و بی‌شک کار مطالعه‌ی کتاب را برای خوانندگان بسیار راحت‌تر خواهد کرد.

کلیه‌ی مطالب کتاب حاضر در سیزده فصل بیان شده‌اند. فصل نخست کتاب، اصول و پایه‌های علم حرکت‌شناسی را برای مخاطبان تشریح می‌کند. هدف نویسنده از ارائه‌ی این فصل، آن بوده که خوانندگان با آناتومی و ساختمان اسکلتی بدن آشنا شوند و برخی از اصطلاحات کلیدی و تخصصی مربوط به ساختار بدن را بشناسند. شناسایی سطوح حرکتی و‌ محورهای چرخشی بدن، همین‌طور پی بردن به انواع استخوان‌ها، مفاصل، کاربرد و مشخصات هر کدام از آن‌ها، اهداف دیگر مؤلف برای نگاشتن این فصل بوده‌اند. لازم است یادآوری کنیم که مطالب فصل اول، در نهایت سادگی بیان شده‌اند. بااین‌حساب، مخاطبان عامی که آشنایی اندکی با ساختار و ساختمان بدن دارند نیز می‌توانند مطالب آن را به‌خوبی بیاموزند&zwnj.

فصل دوم کتاب حرکت شناسی، به مبانی و اصول عصبی-عضلانی بدن اختصاص پیدا کرده. مطالب این فصل نیز جنبه‌ی تئوری داشته و مخاطبان را از سازوکار اندام‌های مختلف بدن آگاه می‌کنند. عوامل بیومکانیکی و مفاهیم اساسی آن، در فصل سوم شرح داده خواهند شد. مطالعه‌ی این فصل، مخاطبان را برای ورود به مباحث اصلی کتاب آماده خواهد کرد. در ادامه، تمامی عضلات و بخش‌های گوناگون بدن، به‌طور مجزا مورد بررسی قرار خواهند گرفت. ‌‌‌‌‌‌فصل چهارم بر کمربند شانه‌ای متمرکز شده، فصل پنجم به مفاصل قسمت شانه‌ پرداخته و فصل ششم به سراغ مفاصل آرنج رفته و زند زیرین و زبرین را مورد واکاوی قرار داده. از سوی دیگر، فصل هفتم مفاصل دست‌ها و مچ دست‌ها را به لحاظ حرکت‌شناختی تحلیل کرده و فصل هشتم نیز تمرینات اندام‌های فوقانی بدن را بیان کرده است. مفاصل ران و کمربند کمر در فصل نهم تجزیه و تحلیل شده‌اند و در فصل دهم نیز مفاصل زانو موضوع بحث و بررسی بوده‌اند. برای شناخت حرکات مفاصل مچ و کف پا، مطالعه‌ی فصل یازدهم کتاب حرکت‌ شناسی، بسیار سودمند خواهد بود. در فصل دوازدهم همین کتاب، بالاتنه و ستون فقرات تشریح شده‌اند. در نهایت، فصل سیزدهم تمرینات مربوط به بالاتنه و اندام‌های پایینی بدن را ارائه داده است.

آر. تی. فلوید در تدوین فصول کتاب، سعی داشته تا با تقسیم‌بندی آن‌ها به مباحث و بخش‌های بسیار کوتاه، به درک و دریافت بهتر آن‌ها از سوی خوانندگان کمک کند. البته این مشخصه‌ی کتاب سبب نمی‌شود که مخاطبان ارتباط میان بخش‌های گوناگون را درنیابند و پیوند میان آن‌ها را متوجه نشوند. پیشتر اشاره شد که سادگی زبان این اثر موجب شده تا مخاطبان عام هم بتوانند از مطالعه‌ی آن بهره‌ی فراوانی ببرند. بااین‌وجود، باید بگوییم این سادگی در هیچ کجای کتاب باعث نشده تا جنبه‌ی علمی و تخصصی بودن مطالب خدشه‌دار شود.‌ تمامی اصطلاحات، به‌طور علمی تعریف شده‌اند و کلیه‌ی مطالب نیز مبتنی بر آخرین یافته‌های پژوهشگران علم حرکت‌شناسی بوده‌اند. بنابراین، سادگی کتاب صرفاً به زبان و بیان آن مربوط می‌شود و مطالب آن هرگز دستخوش ساده‌انگاری نشده‌اند.

اگر بنا به شغل یا رشته‌ی تحصیلی خود لازم است که انواع عضلات و مفاصل بدن و حرکات خاص آن‌ها را بشناسید و یا به جهت علاقه‌ی شخصی‌تان قصد دارید دانسته‌های خود را در این زمینه ارتقا دهید، تهیه‌ی کتاب حرکت‌ شناسی را به شما توصیه می‌کنیم. این کتاب حوزه‌ی علوم ورزشی، با برگردان رحمان سوری و آذر علیپور و به همت نشر حتمی، به تمامی مخاطبان آثار ورزشی عرضه شده.

کتاب حرکت شناسی برای چه کسانی مناسب است؟

فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌های پزشکی ورزشی، فیزیولوژی و آناتومی بدن انسان، مطالعه‌ی کتاب حرکت شناسی را از دست ندهند. متخصصان علوم ورزشی نیز از خواندن این اثر بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب حرکت شناسی می‌خوانیم

در بسیاری از مفاصل حرکت‌های مختلفی امکان‌پذیر است. برخی تنها حرکت خم‌شدن و بازشدن و برخی دیگر با توجه به ساختارشان دامنه‌ی حرکتی بیشتری دارند. مسیری را که یک مفصل بتواند در آن آزادانه و بدون هیچ دردی حرکت کند، دامنه‌ی حرکتی می‌نامند. تعداد حرکات ممکن در مفصل را می‌توان توسط ابزاری به نام گونیامتر که تغییرات زوایای مفصل را مقایسه می‌کند، اندازه‌گیری کرد. گونیامتر دارای یک بازوی متحرک، یک بازوی ثابت و یک مهره‌ی محوری با تکیه‌گاه است. اندازه‌گیری دامنه‌ی حرکتی یک مفصل و یا زاویه‌ی که استخوان‌های مفصل با هم می‌سازند را گونیامتری (گونیامتر کردن) می‌نامند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: اصول و مبانی حرکت‌شناسی
فصل دوم: اصول و مبانی عصبی - عضلانی
فصل سوم: عوامل بیومکانیکی پایه و مفاهیم
فصل چهارم: کمربند شانه‌ای
فصل پنجم: مفصل شانه‌ای
فصل ششم: مفاصل آرنج و زندزیرین - زبرین
فصل هفتم: مفاصل مچ دست و دست
فصل هشتم: تجزیه و تحلیل عضلانی تمرینات اندام‌های فوقانی (بالاتنه)
فصل نهم: مفصل ران و کمربند ران
فصل دهم: مفصل زانو
فصل یازدهم: مفاصل مچ و کف پا
فصل دوازدهم: بالاتنه و ستون فقرات
فصل سیزدهم: تجزیه و تحلیل عضلانی تمرینات بالاتنه و اندام‌های پایینی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرکت شناسی
نویسنده
مترجمرحمان سوری، آذر علیپور
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات428
زبانفارسی
شابک978-600-6904-88-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حرکت شناسی

رضا ارشدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
یکی از منابع درسی ام هست که پیش نیاز خیلی از درس‌ها هست و دانستنشون برای هر کسی که علاقه‌مند کار در حیطه حرکت اصلاحی و مربی‌گری مخصوصا بدنسازی هست واجبه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حرکت شناسی

برای دریافت کتاب حرکت شناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.