معرفی و دانلود کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی: مکمل‌های ارگوژنیک و استراتژی وزن مطلوب

برای دانلود قانونی کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی: مکمل‌های ارگوژنیک و استراتژی وزن مطلوب

کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی، اثری از ویلیام مک اردل، فرانک کاچ و ویکتور کاچ، در راستای راهنمایی مربیان ورزشی و ورزشکاران تدوین شده است. این کتاب، مکمل‌های آرگوژنتیک را به خواننده معرفی و سپس شیوه‌ی مصرف آن‌ها، نوع تأثیرگذاری‌شان بر سیستم بدن و عوارضی را که به‌دنبال دارند، مورد شرح و بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی

استفاده از داروهای مکمل بحث داغی است که به‌ویژه در سال‌های اخیر در میان ورزشکاران، مربیان ورزشی و متخصصان تغذیه مطرح شده است. این قسم از داروها با اثربخشی سریع و گاه غیراصولی بر بدن، مشکلاتی را به‌وجود می‌آورند که رفع آن‌ها بسیار دشوار است. کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی (sports and exercise nutrition)، نوشته‌ی ویلیام مک آردل (Wiliam D. McArdle)، فرانک کاچ (Frank I. Kutch) و ویکتور کاچ (Victor L. Kutch) جدیدترین اطلاعات را در خصوص ارزیابی کمک‌های دارویی و شیمیایی ارگوژنیک، کمک‌های تغذیه‌ای ارگوژنیک، تعادل انرژی و فعالیت بدنی، در اختیار خوانندگان می‌گذارد. همچنین با ارائه‌ی رژیم‌های غذایی که مبتنی بر آخرین تحقیقات‌ علمی‌اند، راهکارهایی را برای رسیدن به وزن مطلوب ارائه می‌دهد.

هدف بنیادی از خلق این اثر، تغییر نگرش برخی از ورزشکارانی است که تنها راه حل مشکلات خود را مصرف مکمل دانسته و در تکاپوی رقابت با دیگران به دنبال سریع‌ترین راه هستند. با توجه به این که رد استفاده از داروهای ورزشی به طور کامل و در همه‌ی شرایط امکان‌پذیر نیست، در این کتاب سعی شده است تا مربیان و ورزشکاران را از موضع دانش راهنمایی کرده تا بتوانند با توجه به شرایط خاص خود تشخیص دهند که نیاز به مصرف مکمل دارند یا خیر. در کنار این موضوع به تاثیرات، عوارض و خطرات محتمل این داروها نیز اشاره می‌شود.

ضرورت پرداخت به موضوع مصرف داروهای ورزشی زمانی پررنگ‌تر نمایان می‌شود که می‌بینیم چطور مسائل اخلاقی و قانونی به واسطه‌ی استفاده از ترکیب‌های بدون نسخه، آگاهانه یا غیرآگاهانه نقض می‌شوند. به همین منظور نویسندگان کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی، با توجه به طیف وسیع داروها فهرست‌‌های مختلفی را مورد ارجاع قرار داده و یادآوری‌های مختصر و مفیدی را به آن‌‌ها ضمیمه کرده‌اند. آن‌ چه این کتاب را از آثار مشابه خود متمایزمی‌کند استفاده از 500 تصویر و ایجاد محتوایی زنده و پویاتر، همچنین بررسی ریزموضوعات مختلفی همچون مسئله‌ی وگان، ریزمغذی‌ها و دیابت و تأثیر تغذیه بر ورزش است.

کتاب پیشِ رو که به اهتمام روح‌الله محمدی میرزایی و رحمان سوری ترجمه شده است، با همکاری انتشارات حتمی، یکی از معتبرترین ناشران در حوزه‌ی کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی چاپ و انتشار یافته است.

در نکوداشت کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی

این کتاب یک منبع عالی برای همه‌ی خوانندگانی است که علاقه دارند درک خود را از ورزش و تغذیه افزایش دهند. مطالب این کتاب با رویکردی علمی ارائه شده است و به خوانندگان اجازه می‌دهد که تصمیم بگیرند دانش خود را درباره‌ی کدام حوزه از ورزش افزایش دهند. (سایت آمازون)

کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب می‌تواند آگاهی‌بخش و چراغ راهی برای تمامی فعالان حوزه‌ی ورزش باشد. مطالعه‌ی آن را به همه‌ی مربیان تربیت بدنی، متخصصان تندرستی و ورزشکاران پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی: مکمل‌های ارگوژنیک و استراتژی وزن مطلوب می‌خوانیم

اطلاعات قابل توجهی در مورد اثرات ارگوژنیک احتمالی کمک‌های تغذیه‌ای و دارویی بر عملکرد بدنی و تمرین وجود دارد. این موارد شامل توصیفات و تأییدیه‌های محصولات آزمایش‌نشده از متخصصان و سازمان‌های ورزشی، تبلیغات رسانه‌ای، اطلاعات تلویزیونی، رسانه‌های اجتماعی و اینترنت است. همواره نتایج مطالعات تحقیقاتی که عملکرد بالقوه ناشی از مصرف الکل، آمفتامین‌ها، هورمون‌ها، کربوهیدرات‌ها، اسیدهای آمینه (به صورت منفرد با به صورت ترکیبی مصرف می‌شود)، اسیدهای چرب، کافئین، ترکیبات بافر، روغن دانه‌ی گندم، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آگونیست‌های کاتکولامین، پیش‌سازها و محرک‌های هورمون استروئید و حتی ماری‌جوانا را شامل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ارزیابی کمک‌های دارویی و شیمیایی ارگوژنیک
فصل 2: کمک‌های تغذیه‌ای ارگوژنیک
فصل 3: تعادل انرژی، فعالیت بدنی و کنترل وزن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی: مکمل‌های ارگوژنیک و استراتژی وزن مطلوب
نویسنده، ،
مترجمرحمان سوری، روح الله محمدی میرزایی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-355-519-8
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی

برای دریافت کتاب استفاده و سوءاستفاده از داروهای ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.