معرفی و دانلود کتاب حسابداری موسسات بازرگانی

عکس جلد کتاب حسابداری موسسات بازرگانی
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری موسسات بازرگانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری موسسات بازرگانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابداری موسسات بازرگانی

حامد ناصری و عاطفه قادری، مؤلفان کتاب حسابداری موسسات بازرگانی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در کتاب نامبرده به شرح اصول مرتبط با حسابداری بازرگانی بپردازند. ثبت مجوز شرکت، شیوه‌ی ثبت اسناد و تحریر دفاتر شرکت و نحوه‌ی پر کردن اظهارنامه‌ها از جمله مواردی‌ست که در این اثر شرح داده می‌شود.

درباره‌ی کتاب حسابداری موسسات بازرگانی

حسابداری بازرگانی یکی از زیرمجموعه‌های حسابداری است که در کسب‌وکارها به کار گرفته می شود. اصلی‌ترین وظایف این قسمت تحلیل اطلاعات مالی شرکت و بررسی سود و زیان و اختلالات موجود، تهیه‌ی صورت‌ها و تنظیم ترازنامه‌ی مالی، و گزارش‌دهی در مورد مسائل پولی و تجاری است. حسابدار بازرگانی نقش کلیدی و مهمی در تصمیم‌گیری های تجاری و استراتژیک سازمان دارد، بنابراین باید دانش کافی از شرکت خود داشته باشد و به همان اندازه نیز باید بازار و رقبا را بشناسد. حسابدار بازرگانی باید امور مالی شرکت را دست بگیرد، اسناد حسابداری را تنظیم، ثبت و نگهداری کند و به‌صورت دوره‌ای گزارش‌های مالی را ارائه دهد. این به این معناست که او باید بر روی قوانین بانکی، مالی و اداری کاملاً مسلط باشد.

کتاب حسابداری موسسات بازرگانی با همین رویکرد منتشر شده و تلاش دارد کمک کند حسابداران بازرگانی در وظایف مهم و حیاتی‌شان دچار مشکل نشوند. حامد ناصری و عاطفه قادری در این کتاب چندین مبحث را مطرح کرده‌اند: در ابتدا خواننده را با نحوه‌ی ثبت شرکت آشنا می‌سازند. در واقع شما به عنوان مخاطب با مطالعه‌ی این کتاب یاد می‌گیرید که چطور شرکت فروش کالا و خدمات‌تان را در اداره‌ی اتحادیه‌ی صنفی به ثبت برسانید. در گام بعدی استانداردهای حسابداری و قوانین و مقررات مالی آموزش داده می‌شود تا اسناد حسابداری را مطابق آن‌ها درج کنید. همینطور فرا می‌گیرید که بر اساس آیین‌نامه‌ها دفاتر کل و قانونی را بنویسید.

در کتاب حسابداری موسسات بازرگانی به شیوه‌های پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی، لیست بیمه‌ی تأمین اجتماعی و انواع لیست‌های مالیاتی نیز پرداخته شده. شما با خواندن این کتاب می‌توانید خود این تکالیف قانونی را انجام دهید.

طبیعتاً چون حسابداری بازرگانی با پول و سرمایه‌ی سازمان در ارتباط است، مهم است که حسابدار به همه‌ی جزئیات دقت زیادی داشته باشد، مسائل و مشکلات را به درستی درک کند و به شیوه‌ای درست و قانونی حل‌شان کند. همه‌ی این‌ها به این معناست که حسابدار باید بر کارش کاملاً تسلط داشته باشد. با کتاب حسابداری موسسات بازرگانی می‌توان تا حد قابل‌توجهی به این مهم دست یافت.

کتاب حسابداری موسسات بازرگانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان رشته‌های حسابداری، حسابداران و مدیران شرکت‌های بازرگانی توصیه می‌شود. همینطور کسانی که قصد دارند وارد حوزه‌های بازرگانی شوند و به اطلاعات فنی نیاز دارند، حتماً از این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب حسابداری موسسات بازرگانی می‌خوانیم

جمع‌آوری اطلاعات از تمامی واحدها اعم از واحد فروش، واحد خرید، واحد خزانه‌داری، واحد انبار و سایر واحدها باید انجام بپذیرد. اگر شرکت به آن اندازه بزرگ نیست که دارای واحدهای مستقل باشد کار آسان می‌شود چرا که تدوین فرم‌ها و دریافت گزارشات از آن‌ها حذف می‌شود.

تجزیه تحلیل اطلاعات جمع‌آوری‌شده یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های یک حسابدار می‌باشد. این موضوع فرق بین یک حسابدار خوب و بد و همچنین یک اپراتور نرم‌افزار با یک حسابدار را تمیز می‌دهد. با توجه به اهمیت این موضوع به صورت جداگانه بعد از توضیح مسئولیت‌های یک حسابدار مفصل به آن پرداخته می‌شود.

استفاده از یک مقیاس مشترک سنجش و اندازه‌گیری در ثبت اسناد باید رعایت شود. به عنوان مثال اگر یک شرکتی برای دفتر خود میز یا صندلی خریداری می‌کند، میزان ریال اجناس مذکور مقیاس ما برای ارائه گزارشات می‌باشد. هر کشور بر اساس واحد پول رایج کشور خود این موضوع را رعایت می‌کند. به عنوان مثال برای کشور عزیزمان ایران، واحد پولی ریال مقیاس سنجش رویدادها می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: انواع موسسات 
فصل 2: وظایف، مفروضات و اصول حسابداری 
فصل 3: مدل حسابداری
فصل 4: نحوه ثبت سند حسابداری تحریر دفاتر قانونی و مقررات موضوعه 
فصل 5: حسابداری شرکت‌های بازرگانی 
فصل 6: اسناد دریافتنی 
فصل 7: حقوق و دستمزد
فصل 8: گزارشات معاملات فصلی 
فصل 9: مالیات بر ارزش افزوده 
فصل 10: اظهارنامه مالیات بر عملکرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابداری موسسات بازرگانی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات189
زبانفارسی
شابک978-622-218-155-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسابداری موسسات بازرگانی

Amin Taheri
۱۴۰۲/۱/۱۶
کتاب بسیار خوبیه و میتونم به کسایی که کلاسهای حسابداری رفتن یا میخوان برن توصیش کنم
میتونه تا حد زیادی آمادشون کنه برای پیشبرد سطح علمیشون
محسن باقری
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
برای افزایش اطلاعات مالی و همچنین مرور برخی از اطلاعات کسب شده در گذشته مفید بود
فرح حسینی
۱۴۰۲/۳/۲۰
خوب است امکان وجود اطلاعات بیشتر احساس میشود.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب حسابداری موسسات بازرگانی

برای دریافت کتاب حسابداری موسسات بازرگانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.