معرفی و دانلود کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید

عکس جلد کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید

کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید تألیف حامد ناصری با زبانی ساده و کاربردی نحوه‌ی انجام وظایف قانونی شرکت‌ها و اشخاص در زمینه‌ی مالیات را آموزش می‌دهد و به قوانین مالیاتی کشور نگاهی جامع می‌اندازد.

درباره‌ی کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه‌ی مالیاتی چگونه انجام می‌شود؟ عواقب عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی و مصادیق جرم مالیاتی چیست؟ کتاب «چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید» تألیف حامد ناصری، در سال 1402 توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است و با زبانی ساده به تمامی این سؤالات پاسخ می‌دهد و طریقه‌ی انجام این وظایف به دو روش غیربرخط (آفلاین) و برخط (آنلاین) در سامانه‌ی مربوطه را به طور کامل برای شما مشخص می‌کند.

اظهارنامه مالیاتی عملکرد فرمی است که جهت اظهار درآمدها، هزینه‌ها، بدهی‌ها، دارایی‌ها، معافیت‌ها و همچنین اطلاعات هویتی و مکانی اشخاص حقیقی و حقوقی که موضوع قانون مالیات‌های مستقیم هستند، تهیه و تنظیم می‌شود. بر اساس ماده 95 و 100 قانون مالیات‌های مستقیم تمامی اشخاصی که صاحب کسب‌وکار، به صورت فردی و مشارکتی، هستند یا در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده‌اند، مکلفند هر سال اظهارنامه‌ی مالیاتی را تنظیم کنند و به سازمان امور مالیاتی تحویل بدهند.

کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید با تاریخچه‌ی مالیات در ایران آغاز می‌‌کند. به گفته‌ی نویسنده، ایران جزو قدیمی‌ترین کشورهایی است که دست به تنظیم قوانین مالیاتی زده، به‌طوری‌که عمر تاریخ مالیات در ایران به بیش از پنج هزار سال می‌رسد، اما نخستین قوانین رسمی مالیاتی در دوران داریوش هخامنشی وضع شد. بازگویی تاریخچه‌ی مالیات در این کتاب از دوران هخامنشیان آغاز می‌شود، دوره‌های مختلفی اعم از اسلام و عصر مغول‌ها را شرح می‌دهد و تا سال‌های مشروطه پیش می‌رود.

کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید در فصل دوم به تعاریف مالیاتی از قبیل تعریف مالیات، تعریف مؤدی، تعریف کارشناس ارشد مالیاتی (ممیز) و... می‌پردازد و به سؤالات متداول در زمینه‌ی مالیات پاسخ می‌دهد. در فصل سوم با ذکر مثال‌های گوناگون به سراغ نحوه‌ی محاسبه‌ی نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی می‌رود. در فصل چهارم و پنجم راهنمای مفصلی در رابطه با تکمیل اظهارنامه‌ی مالیات بر عملکرد اشخاص حقوقی و حقیقی و مراحل استفاده از سامانه‌ی برخط دریافت الکترونیک اظهارنامه مالیاتی را در اختیار شما می‌گذارد. در فصل ششم نیز با بررسی یک نمونه لایحه‌ی دفاعیه‌ی مالیاتی از صفر تا صد رسیدگی به پرونده‌ی مالیاتی را شرح می‌دهد.

کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید در ادامه، انواع اظهارنامه‌ی مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر حقوق و مالیات بر اجاره و دستورالعمل تنظیم این اظهارنامه‌ها در سامانه‌های مربوطه را توضیح می‌دهد. در نهایت، فصل آخر کتاب به ماده‌ی 169 قانون مالیات، صورت معاملات فصلی برای مؤدیان، تکالیف مؤدیان در ارسال فهرست معاملات و جرائم مربوط به ماده‌ی 169قانون مالیات می‌پردازد.

کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید مناسب چه کسانی است؟

مدیران کسب‌وکارها، مدیران مالی، حسابداران، حسابرسان مالیاتی و تمامی کسانی که مشمول تکالیف مالیاتی می‌شوند با مطالعه‌ی این کتاب درک کاملی از وظایف قانونی خود پیدا می‌کنند.

در بخشی از کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید می‌خوانیم

آخرین مدیر یا مدیران شخص حقوقی مشترکان موظف‌اند قبل از تاریخ مجمع عمومی با سایر ارکان صلاحیت‌دار که برای اتخاذ تصمیم نسبت به انحلال شخص حقوقی دعوت شده است اظهارنامه‌ای حاوی صورت دارایی و بدهی شخص حقوقی در تاریخ دعوت روی نمونه‌ای که بدین‌منظور از طرف سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می‌گردد، تنظیم و به ادارۀ امور مالیاتی مربوطه تسلیم نمایند. اظهارنامه حداقل حاوی امضا یا امضاهای مجاز و حسب مورد مهر مؤسسه برطبق اساسنامه شخص حقوقی باشد برای اداره امور مالیاتی معتبر خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مؤلف
پیشگفتار
فصل اول: تاریخچه مالیات در ایران
فصل دوم: تعاریف مالیاتی و سؤالات متداول
فصل سوم: نرخ مالیات بر درآمد
فصل چهارم: راهنمای تکمیل اظهارنامه مالیات بر عملکرد اشخاص حقوقی
فصل پنجم: راهنمای تکمیل اظهارنامه مالیات بر عملکرد اشخاص حقیقی
فصل ششم: صفر تا صد رسیدگی و نمونه لایحه دفاعیه مالیاتی
فصل هفتم: قوانین، مقررات و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
فصل هشتم: اظهارنامه مالیات بر حقوق
فصل نهم: اظهارنامه مالیات بر اجاره
فصل دهم: گزارشات معاملات فصلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-218-405-6
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه، کتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید

برای دریافت کتاب چگونه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارسال نمایید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.