معرفی و دانلود کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی

عکس جلد کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی

مریم قربانعلی نژاد در کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی به بررسی دلایل شیوع افسردگی، چگونگی کنترل هیجانات در بیماران آلزایمری و ارائه‌ی راهکارهایی برای پیشگیری از بیماری آلزایمر می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی

آلزایمر بیماری‌ای است که 5 درصد از افراد بالای 65 سال و 20 درصد از افراد بالای 80 سال را درگیر خود کرده است. با توجه به جمعیت رو به افزایش سالمندان در جهان، مطالعات و تحقیقاتی زیادی با مرکزیت این موضوع انجام شده است تا بتوان به پیشگیری از آن پرداخت یا مشکلات بارز این دوران را تقلیل داد. آلزایمر سبب از دست دادن تدریجی مغز و توان جسمی می‌شود و بر روی فعالیت‌ها و حتی صحبت‌کردن فرد مبتلا تأثیر می‌گذارد. در کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی نوشته‌ی مریم قربانعلی نژاد ابتلای بیماران آلزایمری به افسردگی دیر و تلاقی این دو بیماری در یک زمان موردبررسی قرار گرفته است؛ چراکه خطرات این دو در هم تنیده‌اند و حتی می‌توان گفت ابتلا به افسردگی یکی از واکنش‌های اولیه‌ی ابتلا به آلزایمر است و یا برعکس افسردگی در سنین بالا احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد.

سالمندان عضو محبوب همه‌ی خانه‌ها هستند و حضورشان گرمی‌بخش حیات است، حال شما پیرزن یا پیرمردی را در نظر بگیرید که حتی قادر به ارتباط‌گیری با فرزندان خود نیست و یا از آن‌ها هراس دارد؛ این موضوع، یعنی عدم توانایی ارتباط با اطرافیان سبب می‌شود که این قشر نتوانند منظور خود را به‌درستی به مخاطب خود انتقال دهند که نتیجه‌ی آن گرسنگی، تشنگی و بی‌قراری در آن‌هاست. چاره چیست؟ دکتر مریم قربانعلی نژاد به شما پاسخ می‌دهد: مراقبان این بیماران باید از جملات ساده استفاده کنند و یا شمرده‌شمرده صحبت کنند، آگاهی این مراقبان از علائم و نشانه‌هایی که در مراحل مختلف این بیماری رخ می‌دهد باعث می‌شود هم از میزان نگرانی خود در حین مراقبت بکاهند هم استرس بیماران را کاهش دهند.

آنچه نگرانی پزشکان و مراقبین سلمندان را افزایش می‌دهد شیوع افسردگی همزمان با آلزایمر است؛ تحمل و سازگاری با هر یک از این دو بیماری به قدر کافی سخت است حال تلاقی و همزمانی ‌آن‌ها را در نظر بگیرید که تا چه حد طاقت‌فرساست. اما جالب است بدانید که میزان خودکشی در سالمندان مبتلا به این دو این بیماری بسیار بیشتر از سایرین می‌باشد؛ بنابراین شناخت و مطالعه در این خصوص برای افزایش کیفیت زندگی و بهداشت روانی و ذوق به زندگی سالمندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مطالعه‌ی کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی با جزئیتات، علائم این دو بیماری در سالمندان و راه‌های بهبود وضعیت بیماران آشنا خواهید شد.

کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به مشاوران و پزشکان سالمندان و همچنین مراقبین آن‌ها توصیه می‌کنیم.

با مریم قربانعلی نژاد بیشتر آشنا شویم

مریم قربانعلی نژاد، دکترای روان‌شناسی، بیش از 17 سال است که در حوزه‌ی روان‌شناسی مشغول فعالیت است و چندین کتاب در زمینه‌های مختلف تألیف و منتشر کرده است که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم: «کتاب بیش فعالی»، «کتاب تنظیم هیجان در کنترل استرس و افسردگی در بیماران قلبی و عروقی»

در بخشی از کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی می‌خوانیم

افزایش ترس، اکسیداتیو آسیب‌های التهابی، اختلال در انتقال آکسونی، آتروفی مغزی، از دست رفتن سیناپسهای عصبی، کاهش هورمون‌های استروئیدی، اختلال در میزان کلسیم داخل سلولی، تحریک بیش از حد گیرنده‌های گلوتامین، آسیب کانال‌های کاتیونی غیر وابسته به ولتاژ در غشای لیپیدی، آسیب به عروق مغز و اختلال در متابولیسم اسیدهای چرب و کلسترول از خصوصیات پاتوفیزیولوژیک در بیماران آلزایمری شناخته میشود. با شروع بیماری به آهستگی اختلال در کارکردهای شناختی مغز ظاهر می‌شود.

بیماری آلزایمر چند سال قبل از شروع علائم تشخیص شروع میشود: تصویربرداری عصبی و مارکرهای بیولوژیکی تشخیص نهایی صورت می‌گیرد و یک روش درمانی مناسب برای تاخیر در پیشرفت بیماری انتخاب می‌شود زوال عقل و دمانس اصطلاح عمومی است که به منظور توصیف علائم و نشانه‌های گروه بزرگی از اختلالات و بیماری‌ها با ویژگی مشترک افت پیشرونده عملکرد فرد به کار می‌رود و انواع مختلفی دارد و می‌تواند و می‌توان بیماری آلزایمر را شایع‌ترین علت سوال عقل یادمان سر بزرگسالان دانست و باید گفت که 50 تا 60 درصد کل بیمارانی که دچار دمانس می‌شود مبتلا به بیماری آلزایمر می‌گردند اخیراً بیش از 100 داروی جدید برای هدف قرار دادن مسیر بتا آمیلوئید شامل جلوگیری از تشکیل پروتئین‌های او مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند همانند سرطان و این مسئله ضروری است که برای درمان بیماری آلزایمر نیز چندین داروی مورد استفاده قرار بگیرد وضعیت پزشکان استفاده از رژیم غذایی مناسب به همراه تمرینات ذهنی و جسمی را به عنوان اقدامات پیشگیری کننده توصیه می‌کنند. بر اساس نتایج‌هاریسون نخستین بار الویش آلزایمر در سال 1907 خصوصیات بالینی و پاتولوژیک بیماری را در زنی میانسال که در سن 55 سالگی فوت کرده و توضیح داد از آن پس اصطلاح بیماری آلزایمر به مواردی از دمانس پیشرونده اصلاح گردید که در اواخر دوران سالمندی بروز می‌کند اما این بیماری مانند دیگر انواع دمانس کندی شروع می‌شود و در ظرف یک تا سه سال به زوال عقل همراه با بی احساسی و عدم مهارت اختلال حرکتی و در نهایت به انهدام بدن و مرگ می‌انجامد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌
فصل اول. آلزایمر و سالمندی
تاریخچه‌ افسردگی‌
انواع افسردگی‌
ملاکهای‌ تشخیصی‌ اختلال افسردگی‌ اساسی‌
سبب‌ شناسی‌ علل‌ زیست‌ شناختی‌
درمان افسردگی‌
تنظیم‌ هیجان
تعریف‌ تنظیم‌ هیجان
سه‌ جنبه‌ از مفهوم تنظیم‌ هیجان
ساختارها و فرایندهای‌ مرتبط‌ باتنظیم‌ هیجان
راهبردهای‌ تنظیم‌ هیجان شناختی‌
مشکلات تنظیم‌ هیجان
مهارتهای‌ هیجانی‌
نظریه‌ها تنظیم‌ هیجان
فصل دوم. پاتوفیزیولوژی بیماری آلزایمر
عوامل ایجاد آلزایمر
فصل سوم. کارکرد مغز انسان و ارتباط آن با آلزایمر
فصل چهارم. درمان آلزایمر
کارکرد مغز انسان و ارتباط آن با آلزایمر
فصل پنجم. درمان شناختی و کیفیت زندگی
آلزایمر به زبان تخصصی
بهبودی آلزایمر بطور خودکار
مشکلات ارتباطی سالمندان مبتلا به آلزایمر و مراقبت کنندگان اصلی
پردازش هیجان‌های چهره
تقویت حافظه هیجانی و احساس بدون حافظه
کاربردهای بالینی
رابطه افسردگی و استرس با کیفیت زندگی بیماران آلزایمر
افسردگی و آلزایمر
شیوع افسردگی در آلزایمر
علائم دمانس
کاهش حجم هیپوکامپ و تغییرات ساختاری در مغز
افزایش پلاک‌های بتا آمیلوئید در مغز
شیوع افسردگی در آلزایمر
افسردگی دیررس و اختلال خفیف شناختی
مکانیسم‌های واسطه ای
توانبخشی شناختی و کاهش نقایص شناختی سالمندان مبتلا به آلزایمر
نشخوار فکری و مکانیزم‌های سالمندی
مصرف مکمل امگا 3 در پیشگیری از بیماری آلزایمر سالمندان
تاثیر ورزش هوازی و تغذیه در پیشگیری از آلزایمر
مهمترین عوامل ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر
نتیجه گیری
منابع‌ و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگران محمود
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-964-7992-76-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی

برای دریافت کتاب حصار آلزایمر با رویکرد سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.