معرفی و دانلود کتاب حمایت از هیچ

عکس جلد کتاب حمایت از هیچ
قیمت:
۲۷۰۰۰ 13500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حمایت از هیچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حمایت از هیچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حمایت از هیچ

هارتموت لانگه در کتاب حمایت از هیچ از انسان‌هایی سخن می‌گوید که در تلاش‌اند تا از پوچی درونی‌شان بگریزند. این کتاب از سه داستان تشکیل شده است که جملگی از اتفاقاتی به‌ظاهر ساده آغاز می‌شوند و کم‌کم شکلی دیگر به خود می‌گیرند.

درباره‌ی کتاب حمایت از هیچ:

از کنار ورودی پارک ملی می‌گذرد و ستونی برای نصب آگهی و اعلان توجهش را به خود جلب می‌کند. روی این ستون، پلاکاردهای رنگارنگ از همه‌چیز خبر می‌دهند و در این میان، پلاکارد چهارگوش سفیدی از اسامی افراد مفقودالاثر خبر می‌دهد. هنینگر خودنویسش را درمی‌آورد و اسمش را به فهرست اضافه می‌کند، و سپس وارد پارک می‌شود.

از خواب بیدار می‌شود و از اینکه به‌سختی می‌تواند جلوِ لرزش دستانش را بگیرد تعجب می‌کند. فنجان قهوه را هم به‌زحمت بلند می‌کند اما به روی خودش نمی‌آورد. طبق معمول، سوار موتورسیکلتش می‌شود و پا به خیابان می‌گذارد. اما برخلاف همیشه که به‌راحتی موتور را کنترل می‌کند، این بار مستقیم می‌رود و محکم به دیوار می‌خورد.

اتاق‌خوابش کنار راه‌پله است. باز مستأجر جدید درِ خانه‌اش را محکم به‌هم می‌زند و بیرون می‌رود. عادت همیشگی‌اش است؛ کمی بعد از نیمه‌شب با سروصدا در را می‌کوبد و از خانه بیرون می‌زند و هیچ معلوم نیست که به کجا می‌رود. این رفتارها و دیگر کارهای مستأجر او را به ستوه آورده است.

این سه ماجرا داستان‌های کتاب حمایت از هیچ را تشکیل می‌دهند. هارتموت لانگه (Hartmut Lange) در کتاب حاضر که برگرفته از نوول‌های ایتالیایی (Italien is che novellen) است از شخصیت‌هایی می‌گوید که می‌کوشند تا خود را از خلائی که درونشان احساس می‌کنند نجات دهند. داستان‌های کتاب حمایت از هیچ از اتفاقاتی آغاز می‌شوند که در نگاه اول ساده و بی‌اهمیت‌اند، اما رفته رفته نقش پررنگی در زندگی شخصیت‌های داستان ایفا می‌کنند و زندگی آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

«پلاکارد»، «حمایت از هیچ» و «مستأجر جدید» داستان‌های این مجموعه‌اند.

کتاب حمایت از هیچ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه هستید، کتاب پیش رو مناسب شماست.

با هارتموت لانگه بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آلمانی کتاب حاضر در سال 1937 در برلین متولد شد و با ظهور نازیسم، در همان کودکی مجبور به مهاجرت به لهستان شد. هارتموت لانگه بعدها دوباره به برلین بازگشت و در رشته‌ی دراماتورژی تحصیل کرد.

لانگه تاکنون چندین کتاب نوشته و موفق شده جوایز بسیاری را از جمله جایزه‌ی گرهارد هاوپتمان، جایزه‌ی بنیاد آدناوئر و جایزه‌ی ایتالو سووو را از آن خود کند.

علاوه بر سه داستان کتاب «حمایت از هیچ»، کتاب «فرجام نیچه» از لانگه به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب حمایت از هیچ می‌خوانیم:

بعدازظهر دوباره سرِ خانم لمان به کار گرم شد. یکی از آپارتمان‌های زیرِ همکف خالی می‌شد. خانم لمان کمک می‌کرد اسباب‌اثاثیه‌ی دورریختنی، جمع‌وجور شود؛ یعنی مراقب بود کارتن‌ها و چوب‌رختی‌ها و چندتا صندلی و چهارپایه هم که میان آن‌ها بود حسابی خرد شوند و تروتمیز در محل تخلیه‌ی زباله‌ها گذاشته شوند.

بعد به بازدید آپارتمانِ تخلیه‌شده رفت و یک وقت به خودش آمد که داشت سعی می‌کرد از پنجره، خورشیدِ در حال غروب را تماشا کند.

خورشید؟ چه‌طور؟! چه‌طور ممکن است از پنجره‌ی یک آپارتمان زیر همکف که پنجره‌اش به حیاط‌خلوت باز می‌شود، خورشید را دید؟ نه، این‌جاها که پنجره‌ها همه نرده‌کشی شده هیچ‌وقت نور به اندازه‌ی کافی نیست.

وقتی داشت از پله‌ها می‌رفت بالا فکر کرد؛ «ولی از آپارتمان من در طبقه‌ی آخر، حتا با وجود آن درخت بلوط، خورشید دیده می‌شود. تازه آپارتمان آن مستأجر جدید، اسمش چی بود؟ همان که در آپارتمان روبه‌رویی زندگی می‌کند... آپارتمان او که صبح تا غروب پُر از آفتاب است.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پلاکارد
حمایت از هیچ
مستأجر جدید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حمایت از هیچ
نویسنده
مترجمسید محمود حسینی زاد
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-600-229-869-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۰۰۰ 13500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حمایت از هیچ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حمایت از هیچ

برای دریافت کتاب حمایت از هیچ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.