معرفی و دانلود کتاب حمل و نقل بین المللی

عکس جلد کتاب حمل و نقل بین المللی
قیمت:
۱۱۵,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حمل و نقل بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حمل و نقل بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حمل و نقل بین المللی

حمل‌ونقل بین‌المللی یکی از رایج‌ترین اشکال بازرگانی و تجارت در جهان است. کتاب حمل و نقل بین المللی نوشته‌ی رحیم محترم و مهرداد موثق به بیان مفاهیم و نکات مربوط به حمل‌ونقل بین‌المللی، انواع قراردادهای بین‌المللی، اسناد شرکت‌های حمل‌ونقل، وسایل پرکاربرد حمل، کنوانسیون‌ها و ... پرداخته است.

درباره‌ی کتاب حمل و نقل بین المللی

در راستای گسترش روزافزون تجارت و مبادله‌ی بین‌المللی، اهمیت مقوله‌ی حمل‌و‌نقل بین المللی نیز بیش‌ازپیش افزایش یافته است. به گونه‌ای که حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین مراحل بازرگانی بین‌المللی به شمار می‌رود و در طی سال‌های گذشته کتب مختلفی با این موضوع و با در نظر گرفتن شرکت‌های تخصصی حمل‌ونقل به عنوان مخاطب تألیف شده است. با این حال، در راستای تکمیل کتب تخصصی بازرگانی، کمبود منبعی در حوزه‌ی حمل‌ونقل همواره حس شده است و مؤلفان کتاب حمل و نقل بین المللی در صدد نگارش این اثر برآمدند تا به نیازهای صادرکنندگان و واردکنندگان کشور در زمینه‌ی حمل‌ونقل پاسخ دهند. رحیم محترم و مهرداد موثق تلاش کرده‌اند تا مفاهیم حوزه‌ی حمل‌ونقل را در طی هفت فصل پوشش دهند.

در عصر حاضر که حمل‌ونقل به کمک بشر درآمده است، فرصت بهبود و پیشرفت در این زمینه نیز بیش از گذشته فراهم آمده است. در مقوله‌ی حمل‌ونقل بین‌المللی، علاوه بر پیچیدگی و ریسک بالای این فرایند، بخش عظیمی از بهای تمام‌شده‌ی کالاها صرف حمل‌ونقل می‌شود. بنابراین بهبود شبکه‌ی حمل‌ونقل می‌تواند منجر به کاهش بهای تمام‌شده‌ی کالاها و خدمات، رشد تجارت و در نهایت دست‌یابی به بالاترین سطح توسعه‌ی اقتصادی شود و علاوه بر پیشرفت در این زمینه‌ها، بهبود این شبکه مزایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را به دنبال خواهد داشت.

اولین فصل کتاب حمل‌ونقل بین‌المللی به مقدمه، تاریخچه و آشنایی با نهادهای داخلی و بین‌المللی حمل‌ونقل پرداخته است. نویسندگان در این بخش علاوه بر بررسی اجمالی تاریخچه‌ی حمل‌ونقل، شرکت‌های فعال و نهادهای ملی و بین‌المللی مهم این صنعت را معرفی کرده‌اند. فصل دوم به بررسی انواع روش‌های حمل‌ونقل نظیر حمل‌ونقل دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی اختصاص یافته است و همچنین در این بخش کریدورهای مهم جهانی و مهم‌ترین پایانه‌های بین‌المللی به خواننده معرفی شده‌اند.

سومین فصل کتاب حمل‌ونقل بین‌المللی نیز به فرایند حمل‌ونقل در ایران می‌پردازد و دارای اهمیت بالایی در راستای برنامه‌ریزی و مدیریت فرایند حمل در شرکت‌های بازرگانی است. دکتر رحیم محترم و مهرداد موثق در فصل چهارم این اثر به تحلیل کلیه اسناد شرکت‌های حمل‌ونقل اعم از بارنامه و راهنامه پرداخته‌اند. سپس، در بخش بعدی مخاطب با انواع وسایل پرکاربرد در روش‌های مختلف حمل‌ونقل بین‌المللی کالا آشنا خواهد شد. از آنجایی که شناخت وسایل حمل برای درک دقیق حمل‌ونقل و مدیریت ارتباط با دیگر شرکت‌های تخصصی به کمک مدیران بازرگانی می‌آید، مطالعه‌ی این فصل بسیار اهمیت دارد. در نهایت، نویسندگان موضوعاتی از جمله انواع کانتینر را از نظر سایز، کاربرد و کنوانسیون‌های بین‌المللی و حمل‌ونقل مورد بررسی قرار داده‌اند.

کتاب حمل‌ونقل بین‌المللی به اهتمام انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است و هم‌اکنون در اختیار شما قرار دارد. با مراجعه به سایت و اپلیکیشن کتابراه می‌توانید این اثر را مطالعه کنید.

کتاب حمل و نقل بین المللی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران و کارشناسان حوزه‌ی بازرگانی و دانشجویان رشته‌های مدیریت بازرگانی و اقتصاد پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب حمل و نقل بین المللی می‌خوانیم

راه‌نامه کامیون سندی است که فقط جهت حمل کالا با کامیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و مخصوص متصدیان حمل‌ونقل و حمل‌کنندگان با کامیون می‌باشد. این سند تحت مقررات کنوانسیون سی‌ام‌آر یا مقررات بین‌المللی حمل کالا از طریق جاده صادر می‌گردد و حدود مسئولیت‌های متصدیان حمل‌ونقل جاده‌ای را مشخص می‌کند. این سند معمولاً در 6 الی 14 نسخه صادر می‌گردد که از این بین 3 نسخه آن اصلی بوده و به امضا صادرکننده و گیرنده حمل می‌رسد و بقیه نسخ در گمرکات ورودی و خروجی کشورهای بین مسیر ارایه می‌شود. راه‌نامه کامیون سندی غیرقابل معامله است که در آن تاریخ حمل و صدور مشخص باید شده باشد. از دیگر ویژگی‌های این سند می‌توان به درج نام و نشانی کامل حمل‌کننده، فرستنده و گیرنده کالا، مجاز یا غیرمجاز بودن به حمل به دفعات (ترانسشیپمنت)، مشخصات کالا از جمله ابعاد، نوع بسته‌بندی، نوع و تعداد کالا و علایم روی بار موضوع حمل، تاریخ و محل بارگیری در مبدأ و تحویل در مقصد، وزن خالص و ناخالص کالا، اسناد ضمیمه و هزینه‌های مربوط به گمرک، حمل و... اشاره نمود.

نکته قابل توجه این است که یک محموله ممکن است در چند کامیون بارگیری شود و به‌ همین‌ منظور برای هر کامیون یک‌بارنامه صادر شود و در نتیجه این امکان وجود دارد برای یک محموله چندین بارنامه وجود داشته باشد، بنابراین با صدور این بارنامه‌ها امکان انتقال مالکیت کالا را خواهند داشت. اما باوجوداین راه‌نامه فقط رسیدی است که حمل‌کننده بعد از دریافت کالا به متصدی حمل تسلیم می‌کند و بر طبق آن متعهد به ارسال کالا به مقصد می‌شود، بنابراین این رسید قابلیت ظهرنویسی جهت ترخیص کالا از گمرک و انتقال مالکیت را ندارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه، تاریخچه و آشنایی با نهادهای داخلی و بین‌المللی حمل‌ونقل
فصل دوم: بررسی و انتخاب انواع روش‌ها و مسیرهای حمل بین‌المللی
فصل سوم: آشنایی با فرایند حمل‌ونقل در ایران
فصل چهارم: آشنایی با اسناد حمل
فصل پنجم: انواع وسیله حمل‌ونقل
فصل ششم: کانتینر
فصل هفتم: کنوانسیون‌های بین‌المللی حمل‌ونقل
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حمل و نقل بین المللی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-964-468-695-5
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حمل و نقل بین المللی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حمل و نقل بین المللی

برای دریافت کتاب حمل و نقل بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.