معرفی و دانلود کتاب حوا بیرون از بهشت

عکس جلد کتاب حوا بیرون از بهشت
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حوا بیرون از بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حوا بیرون از بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حوا بیرون از بهشت

کتاب حوا بیرون از بهشت به قلم فاطمه دهقان نیری مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه است که به موضوعات جنگ و تاثیر آن بر زندگی انسان‌ها به ویژه در رابطه میان همسران می‌پردازد.

در بخشی از کتاب حوا بیرون از بهشت می‌خوانیم:

حاجی‌جوادِ کَل مَندلی مُرده بود. همه‌ی هفت دخترش با شوهر و بچه‌هاشان به خانه‌ی بی‌بی آمده‌ بودند. احمد تنها پسرش هم آمده‌ بود. جمع شده‌ بودند در اتاق مهمان خانه و صحبت می‌کردند.

حاجی پنج شنبه صبح مُرد. صبر کردند تا یک دخترش از مشهد و دیگری از قم و تنها پسرش از تهران بیایند و بعد دفنش کردند. شنبه نزدیک اذان مغرب به خاک سپرده شد. همه‌ به خانه‌ی بی‌بی برگشتند. پارچه نوشته‌های مشکی، روی دیوارهای خانه در باد می‌لرزید. حیاط کوچک خانه‌ پر بود از زن و مرد و بچه‌، که لباس مشکی تن‌شان بود و هر‌کس کاری انجام می‌داد. اتاق مهمان خانه و بقیه اتاق‌ها هم پر از مهمان بود. دوست، آشنا، همسایه و فامیل دور، همه برای عرض تسلیت به بی‌بی و بچه‌هاش آمده‌بودند.

مراسم روز دوشنبه هم مثل روزهای قبل، در تنها مسجد ده برگزار شد. روی قبر حاجی پارچه‌ی مشکی و قالیچه پهن کرده‌ بودند. دیس‌های خرما و حلوا و سوروک روی قالیچه بود. جمعیتِ گرد آمده دور قبر، برای روح حاجی فاتحه خواندند. خیرات را خوردند و به خانه برگشتند. آفتاب که سر دیوارهای کاه گلی افتاد، آب و جارو و شستن ظرف‌ها هم تمام شد. غریبه‌ها رفتند و فامیل در اتاق مهمان‌خانه دور هم نشستند. صدای صحبت، بین نوه‌ها بالا رفت. کم‌کم صدای ریز خنده‌ای هم شنیده می‌شد.

بی‌بی وسط حیاط راه می‌رفت. لبه‌ی چادر کُدری روی سرش خاک کف حیاط را جارو می‌کرد. دست به زانو هیکل سنگینش را از پله‌ها بالا کشید و میان درگاه اتاق ایستاد. تارهای سفید مویش از لبه‌ی چارقد مشکیِ رنگ باخته‌اش بیرون زده‌ بود. گفت: «خجالت نمی‌کشین، هنوز کفنش خشک نشده صدای خنده‌تون خونه رو برداشته.»

فهرست مطالب کتاب

وعده گاه
دکترها اشتباه می‌کنند
انتظار
تل وسط باغچه
دو کبوتر سفید
نشونه‌گیری
برش هشتی کوچک
دُوره
غریبه
هذیان
فسیل پرنده‌ها
رؤیا
همه خواب بودند
جاده ها
رنگ قرمز ناخن‌ها
سلول
نقلی و نی‌نی لای‌لای
سهم من
آواز قناری‌ها
امان از لکه کوچک
عینک دودی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حوا بیرون از بهشت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات انجمن قلم ایران
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-600-5535-96-9
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حوا بیرون از بهشت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حوا بیرون از بهشت

برای دریافت کتاب حوا بیرون از بهشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.