معرفی و دانلود کتاب درخت بلوط: خاطره‌ای از یک خلبان هوانیروز

عکس جلد کتاب درخت بلوط: خاطره‌ای از یک خلبان هوانیروز
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درخت بلوط: خاطره‌ای از یک خلبان هوانیروز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درخت بلوط: خاطره‌ای از یک خلبان هوانیروز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درخت بلوط: خاطره‌ای از یک خلبان هوانیروز

کتاب درخت بلوط: خاطره‌ای از یک خلبان هوانیروز نوشتۀ حجت شاه محمدی، خلاصه‌ای از خاطرات یک خلبان در جنگ ایران و عراق است که با بیانی ساده و گیرا روایت گردیده.

سرهنگ خلبان شاه‌محمدی که اولین اثرش با نام «کبوتران امید» منتشر شد تا‌کنون 17 کتاب در زمینه خاطرات دفاع مقدس منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب درخت بلوط می‌خوانیم:

نیمه‌های شب بود که با سر و صدایی از خواب پریدم. خواب‌آلود سرم را از پنجره بیرون آوردم تا به این بی‌توجهی اعتراض کنم. اما با وضعیت آشفته‌ای که در کوچه دیدم، خواب از سرم پرید. یک اتوبوس پر بود از همسایه‌ها و بقیه هم سعی داشتند به هر نحو که شده سوار شوند. چند متر آن طرف‌تر عده‌ای در حالی که وسایلی را همراه خود داشتند، با شتاب به سویی می‌رفتند.

از پنجره به کوچه خم شدم و از یک نفر که در حال عبور بود پرسیدم: «داداش! چه خبر شده؟»

او برای یک لحظه ایستاد و سرش را بالا گرفت: مگر خبر نداری؟ عراقی‌ها حمله کرده و دارند به طرف باختران می‌آیند. منافقین هم همراه آن‌ها تا همین نزدیکی‌ها آمده‌اند. زود باش تا دیر نشده دست زن و بچه‌ات را بگیر و برو یک جای امن!

مثل کسی که آب سرد روی سرش ریخته باشند، وا رفتم. این خبر غیرمنتظره بود و هر چه فکر کردم عقلم به جایی قد نداد. با خودم فکر کردم: «امکان ندارد، ما همین دیروز در ایلام جلوی آن‌ها را سد کردیم. نکند مردم اشتباه می‌کنند؟ اما نه! باید خبری شده باشد که مردم این‌طور هراسانند...» از آشپزخانه بیرون آمدم و در گوشه‌ای از هال روی زمین نشستم. همسرم با نگرانی حرکاتم را زیر نظر داشت، و من در حالی که سرم را بین دست‌هایم گرفته بودم، به منطقۀ ایلام و صالح‌آباد فکر می‌کردم. نمی‌دانستم وضعیت دوستانم در آن‌جا چگونه است؟ اگر خبر صحیح باشد، پس بر سر نیروهای موجود در منطقه چه آمده است؟

افکار منفی فکر و ذهنم را انباشته کرده بود، ناگزیر بلند شدم و لباس پروازم را پوشیدم. قصد خارج شدن از خانه را داشتم که همسرم پرسید: «رضا، این وقت شب کجا می‌خواهی بروی؟ چرا لباس پروازت را پوشیده‌ای؟»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درخت بلوط: خاطره‌ای از یک خلبان هوانیروز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-03-2837-5
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درخت بلوط: خاطره‌ای از یک خلبان هوانیروز

مجتبی احمدی
۱۴۰۲/۵/۲
به نام خدا. این کتاب بازگو کننده بخش کوتاهی از سرگذشت یک رزمنده در دوران جنگ تحمیلی است. چند سال قبل یک سریال انیمیشن با نام شجاعان ساخته و از تلویزیون پخش شد. یکی از قیمتهای این سریال انیمیشن در مورد کرو پروازی یک بالگرد بود که در یک عملیات سقوط میکنند و برای استتار به یک درخت پناه میبرند. هرگز گمان نمی‌کردم این انیمیشن جنبه واقعی داشته باشد.
حسام صیادی
۱۴۰۱/۸/۱
خیلی کتاب قشنگی بود کلا خاطرات خلبانای زمان جنگ خیلی جذابو قشنگ هست این کتابم به قدری آدمو جذب داستان میکنه که سریع دوست داری تا آخرش بخونی برعکس کتابای دیگه هم سریع رفته سر داستان دیگه کلی پیش گفتارو مقدمه نداره درکل خیلی عالی بود خدا حفظ کنه تمام کسایی که توجنگ زحمت کشیدن واونایی هم که رفتن روحشون شاد
محسن امیری
۱۴۰۰/۳/۱۴
کتابی پندآموز و با احساس. امید که نبرد این شجاعان و وطن پرستان را قدر دیده باشند. سرافراز باشید
پیام یزدانمنش
۱۳۹۹/۱/۱۸
با خوندن این کتاب آدم بیشتر به قدرت مطلق الهی در حفظ جان آدمها پی میبره. عالی بود.
وحید بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
قلم روان و توصیف عالی از شرایط ناگوارشون داشتند درود به غیرت و شرفشون
روح الله عرفانی
۱۴۰۲/۳/۲۷
کتابی که واقعا ارزش خواندن دارد برای کسانی که بدنبال حقیقت‌های جنگ هیتند
لیلی فلاح
۱۴۰۱/۱۰/۵
واقعا عالی بود یاد و خاطره شهدا همیشه در ذهن‌ها باقی خواهد ماند.
علی نوروزی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
واقعا کتابی عالی و خواندنی بود. خیلی لذت بردم
EbiJuve
۱۴۰۰/۲/۶
فوق‌العاده زیبا و خواندنی بود
هادی حسن ابادی
۱۳۹۸/۸/۵
خوب بود و قشنگ. خسته نباشید
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب درخت بلوط: خاطره‌ای از یک خلبان هوانیروز

برای دریافت کتاب درخت بلوط: خاطره‌ای از یک خلبان هوانیروز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.