معرفی و دانلود کتاب حیوانات پیکاسو

عکس جلد کتاب حیوانات پیکاسو
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حیوانات پیکاسو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حیوانات پیکاسو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حیوانات پیکاسو

پابلو پیکاسو، نقاش شهیر اسپانیایی، علاقه‌ی وافری به حیوانات داشت و در آثار خویش از آنان بسیار الهام می‌گرفت. بوریس فریدوالد، مورخ هنرِ اهل آلمان، در کتاب حیوانات پیکاسو این بُعد از شخصیت پیکاسو را مورد ارزیابی قرار داده است. مطالعه‌ی این کتاب، برای علاقه‌مندان به هنر نقاشی، ضرورتی بی‌چون‌وچرا دارد.

درباره کتاب حیوانات پیکاسو

پابلو پیکاسو به سال 1881 در شهر مالاگای اسپانیا دیده به جهان گشود و در سال 1973 در کشور فرانسه دار فانی را وداع گفت. او نقاشی برجسته، شاعری صاحب سبک، پیکرتراشی بزرگ و گراورسازی نامدار و مشهور بود. پیکاسو به همراه ژرژ براک، نقاش شهیر فرانسوی، سبک کوبیسم را در نقاشی بنیان نهاد. آثار پیکاسو، از زمان خلقشان تا به امروز، بر طیف وسیعی از مخاطبین و هنرشناسان تأثیر گذاشته‌اند. از خلال این آثار چهره‌ی هنرمندی حساس را می‌بینیم که هنرش چیزی جز بازتاب روحیات، عقاید و جهان‌بینی‌اش نبوده است.

پابلو پیکاسو نه تنها مهم‌ترین هنرمند سده‌ی پیشین، بلکه حیوان‌دوست‌ترینِ آن‌ها نیز بود. این در حالی است که از زمان حیاتش تا به امروز به رغم نمایشگاه‌ها، کتاب‌ها و مقالات بی‌شماری که به جنبه‌های متعدد و جذاب آثار او اختصاص یافته‌اند، بُعد حیوان‌دوستیِ وی به ندرت در مرکز توجه قرار گرفته است. بوریس فریدوالد در کتاب حیوانات پیکاسو (Picasso's Animals)، که شامل نُه فصل است و هر فصل آن به یکی از حیوانات مورد‌علاقه‌ی پیکاسو اختصاص دارد، درصدد جبران این نقیصه برآمده است. او در کتاب حاضر با زبانی روشن و شاعرانه در لابه‌لای بیانِ حکایاتی از زندگی شخصی و عاطفی پیکاسو با خانواده‌اش، زنان و دوستانش، به توصیف رابطه‌ی عمیق او با طیف وسیعی از حیوانات و همچنین بازنمایی آن‌ها در طراحی‌ها، نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و سرامیک‌های پیکاسو پرداخته و نشان داده چگونه این رابطه‌ی عمیقِ وجودی به خلقِ آثار خلاقانه و مبدعانه‌ای در کارنامه‌ی هنری او منتهی شده است. در کنار مقدمه‌ی خواندنی داگلاس دانکن، رفیقِ شفیق پیکاسو بر این کتاب، عکس‌های ناب و درخشانی که حالات مختلفی از معاشرتِ پیکاسو با حیواناتِ وفادارش را به ثبت رسانده‌اند، بر جذابیت اثر پیش رو افزوده است.

کتاب حیوانات پیکاسو توسط فریده فرنودفر به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چشمه در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب حیوانات پیکاسو

  • علاقه‌مندان به آثار پابلو پیکاسو، از هر سنی که باشند، از مطالعه‌ی کتاب حیوانات پیکاسو لذت می‌برند. در این اثر با حیواناتی آشنا می‌شوید که بیش از همه در کار پیکاسوی نقاش تأثیرگذار بوده‌اند! (Vogue)

  • علاقه‌ی پیکاسو به حیوانات تاکنون کمتر مورد توجه مورخان و هنرشناسان بوده است. (Amazon)

کتاب حیوانات پیکاسو مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر با شخصیت پابلو پیکاسو، نقاش برجسته‌ی اسپانیایی، مخاطبین اصلی کتاب حیوانات پیکاسو از بوریس فریدوالد به شمار می‌روند.

با بوریس فریدوالد بیشتر آشنا شویم

بوریس فریدوالد (Boris Friedewald) متولد سال 1969 و اهل کشور آلمان است. او در حوزه‌ی تاریخ‌نگاری هنر فعالیت می‌کند. از میان آثارش می‌توان به عناوینی همچون «حیوانات پیکاسو» و «فرشتگان پاول کله» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب حیوانات پیکاسو

  • ما همه کم‌وبیش حیوان هستیم و تقریباً سه‌چهارم نژاد انسان شبیه حیوانات‌اند.

  • تنها بچه‌ها و حیوانات می‌توانند در آتلیه این‌طرف و آن‌طرف بروند ‌بی‌آن‌که چیزی را خراب کنند.

  • وظیفه‌ی نقاش خلق نماد نیست. اگر چنین وظیفه‌ای می‌داشت، بهتر بود بنویسد تا این‌که نقاشی کند. اما مخاطبان گاو و اسب را به مثابه‌ی نمادهایی تفسیر می‌کنند که می‌شناسند، درحالی‌که آن‌ها فقط حیوان‌اند.

  • ما در خانه‌مان یک دام‌داری داشتیم. پدرم شبیه فرانسیس آسیزی بود. حیوانات قادر به مقاومت در برابر هاله‌ی او نبودند.

  • واقعیت در این نهفته است که ما چه‌طور اشیا را می‌بینیم. طوطی سبز، علاوه‌بر این‌که طوطی است. سالاد سبز است. کسی که آن را فقط طوطی می‌بیند از واقعیتش می‌کاهد.

در بخشی از کتاب حیوانات پیکاسو می‌خوانیم

وقتی پیکاسو در آتلیه‌اش مشغول کار بود، کبوتر سفید محبوبش همدم همیشگی‌اش بود. گاهی روی شانه‌ی پیکاسو می‌نشست، گاهی حتی روی سرش. این افتخاری بود که تنها نصیب پیکاسو می‌شد. به‌محض ورود مهمان به آن‌جا، کبوتر با هراس پا به فرار می‌گذاشت. یک روز صبح پیکاسو جسد غرق در خون کبوترِ محبوبش را در پلکان مارپیچی، که به طبقه‌ی دوم آتلیه‌ی او راه داشت، پیدا کرد. به‌محض آن‌که فرانسواز ژیلو ظن خود را ابراز داشت که احتمالاً کارْ کارِ یک موش است، ‌ پیکاسو در‌حالی‌که تمام وجودش را وحشت فراگرفته بود، پاسخ داد: «یعنی می‌خواهی بگویی تو‌ی آتلیه‌ی من موش هست؟ این‌که خیلی وحشتناک است... ممکن بود همه‌ی نقاشی‌هایم را بجوند!» نظر پیکاسو این بود که کبوترهای دیگر این بلا را سر کبوتر محبوب او آورده‌اند.

در آشپزخانه در قفسی حصیری، دو قمری کوچک به رنگ‌ خاکستری و صورتی زندگی می‌کردند که تکه‌پارچه‌ی تیره‌ای به گردن‌شان آویزان بود. بیش‌تر اوقات پیکاسو آن‌ها را هنگام دلبری کردن از هم می‌پایید و متعجب از این‌که چرا هیچ‌وقت تخم نمی‌گذارند. به‌مرور متوجه شد که هر دوی قمری‌ها نر هستند. پیکاسو آن‌ها را بی‌شرم و در‌عین‌حال جالب می‌دانست. یک‌بار در این‌باره چنین گفت: کبوترها شهوانی‌ترین حیوانات‌اند... هر کاری که می‌کنند حول محور عشق است.» در سال 1946 پیکاسو با گچ آن دو قمریِ در حال عشق‌بازی را روی کاغذ لیتو کشید و از آن یک لیتوگرافی به رنگ زرد و یک لیتوگرافی به رنگ ارغوانی طراحی کرد، سپس هر دو لیتوگرافی را آرام روی هم قرار داد و از ترکیب آن دو لیتوگرافی جدیدی ساخت که در آن تکان پَروبال دو قمری به هنگام عشق‌بازی به‌خوبی قابل‌رؤیت بود. یک‌بار فرانسواز ژیلو تصریح کرد که قمری‌های پیکاسو بغ‌بغو نمی‌کنند، بلکه می‌خندند، و وقتی پیکاسو در حین غذاخوردن سخنرانی‌هایی با صبغه‌ی فلسفی ایراد می‌کرد، کبوترها با صدای بلند قهقهه می‌زدند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیش‌گفتار
کبوترها
گربه‌ها
سگ‌ها
میمون‌ها
اسب‌ها
جغدها
بزها
ماهی‌ها
گاوها
زندگی‌نامه‌ی مختصر
کتاب‌شناسی گزیده
فهرست تصاویر
‌ نمایه ‌

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حیوانات پیکاسو
نویسنده
مترجمفریده فرنودفر
ناشر چاپیانتشارات گیلگمش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-622-01-0560-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حیوانات پیکاسو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حیوانات پیکاسو

برای دریافت کتاب حیوانات پیکاسو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.