معرفی و دانلود کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین

عکس جلد کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین
قیمت:
۵۴۰۰۰ 27000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین

کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین نوشته‌ی ژان فیلیپ آرو وینیو، ماجراهای بامزه‌ی خانواده‌ای با پنج فرزند پسر را به تصویر می‌کشد که در انتظار به دنیا آمدن فرزند ششم‌شان هستند. داستانی با چاشنی طنز و اتفاقات هیجان‌انگیز که طرفداران پروپاقرصی در دنیا پیدا کرده است.

درباره‌ی مجموعه داستان خانواده‌ی باحال:

داستان‌های این مجموعه‌ی جذاب یک تجربه‌ی خانوادگی بسیار شیرین به شمار می‌آید. ژان فیلیپ آرو وینیو با الهام از دوران کودکی خودش، اتفاقات روزمره و جالب خانواده‌ای پرجمعیت را به تصویر می‌کشد. مجموعه‌ کتاب خانواده‌ی باحال، داستان‌های بامزه‌ی پدری فراموشکار و مادری بسیار منظم است که با وجود اینکه پنج فرزند پسر دارند، انتظار فرزند ششم را می‌کشند.

پدر خانواده از آنجایی که حافظه‌ی خوبی ندارد، همه‌ی فرزندانش را ژان صدا می‌کند البته با پسوندهای مختلف (آ، ب، اُ و...) و این یکی از ویژگی‌های شیرین این مجموعه کتاب فرانسوی است. شش پسر دردسرساز خانواده همراه با مادری جدی و پدری که متخصص کارهای تعمیراتی است اما اسم فرزندانش را هم فراموش می‌کند، ماجراهای فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زنند که به سختی بتوان از خواندن آن‌ها دست کشید.

مجموعه داستان خانواده‌ی باحال که اولین بار در سال 2008 منتشر شد 7 جلد دارد که در هر کدام از آن‌ها به ماجراهای این خانواده‌ی پرجمعیت همراه با حواشی دوست داشتنی‌شان پرداخته است. داستان‌های این مجموعه تاکنون به بیش از ده زبان ترجمه شده و طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده است.

داستان‌های مجموعه‌ی خانواده‌ی باحال که به نام "بچه ژان‌ها" نیز شناخته می‌شود، یک انتخاب بسیار عالی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی است. همچنین خواندن این قصه‌ها برای بزرگترها نیز خالی از لطف نخواهد بود و آن‌ها را به سفری به دنیای شیرین کودکی دعوت می‌کند.

خاگینه‌ی شیرین، پنیر پرنده، سوپ ماهی قرمز، تعطیلات شکلاتی، گیلاس روی کیک و یک خانواده‌ی پرتقالی عناوین این مجموعه‌ی دوست داشتنی هستند.

کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین مناسب چه کسانی است؟

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های طنز و خانوادگی را به خواندن کتاب خاگینه‌ی شیرین (Omelette Au Sucre) دعوت می‌کنیم.

ژان فیلیپ آرو وینیو را بیشتر بشناسیم:

وی از نویسندگان مشهور فرانسوی است که بیشتر به عنوان نویسنده‌ی مجموعه کتاب خانواده‌ی باحال شناخته می‌شود. ژان فیلیپ آرو وینیو (Jp Arrou-Vignod) در سال 1958 در خانواده‌ی پرجمعیت متولد شد. او از دوران کودکی علاقه زیادی به کتاب خواندن داشت و همین علاقه باعث شد که خیلی زود به نوشتن نیز اشتیاق پیدا کند. او پس از فارغ‌التحصیلی به شغل معلمی مشغول شد.

اولین داستانی که از آرو وینیو منتشر شد در سال 1984 بود که اولین جایزه در نویسندگی را برایش به ارمغان آورد. او به جهت علاقه زیادی که به کودکان و نوجوانان داشت مشتاق بود تا داستان‌هایی را به رشته‌ی تحریر درآورد که مورد پسند این گروه سنی باشد و استقبال کودکان و نوجوانان سراسر دنیا از مجموعه‌ی خانواده‌ی باحال نشان می‌دهد که ژان فیلیپ آرو وینیو در این زمینه کاملاً موفق بوده است.

در بخشی از کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین می‌خوانیم:

شنبه‌ها مثل روزهای دیگر نیست.

اول برای اینکه وقتی مدرسه تمام می‌شود پدر دنبال ما می‌آید. وقتی از در مدرسه بیرون می‌آییم، او را از دور، بین پدر و مادرهای دیگر می‌بینیم. پدر آن‌قدر بلند است که بقیه‌ی پدرها پیش او کوتوله به نظر می‌آیند.

همه‌ی بچه‌ها به ما حسودی می‌کنند. حتی فرانسوا آرشامپو که پدرش خیلی پولدار است و چندتا کارخانه دارد.

فرانسوا آرشامپو می‌گوید پدرش کاراته‌باز است و تیرانداز ماهری‌ست. اما من یک‌بار او را دیده‌ام: یک مرد کوتاه کچل با یک کت و شلوار راه‌راه که توی یک ماشین شیک منتظر فرانسوا بود. آن‌قدر کوتاه بود که عینکش به سختی به شیشه‌ی پنجره‌ی ماشین می‌رسید. راننده در را برای فرانسوا باز کرد و او به سرعت توی ماشین پرید انگار که خجالت می‌کشید.

او می‌گوید: «برای اینکه کمربند سیاه داشته باشی باید ریزه‌میزه باشی. کافیه ژاپنی‌ها رو دیده باشی، ریزه‌میزه و سریع. زیر کسایی که قوی و هیکلی هستند سُر می‌خوری! از قدرت اون‌ها استفاده می‌کنی و ضربه‌فنی‌شون می‌کنی.»

گفتم: «حتماً همین‌طوره!»
«حرفم رو باور نمی‌کنی؟ پدر من قهرمان فن تومویه ناگه‌ست. یه فن خفنه. یا می‌میری، یا تمام عمرت فلج می‌شی.»
گفتم: «این که فن جودوئه، نه کاراته.»

فهرست مطالب کتاب

ژان‌ها
تعطیلات در کوهستان طلایی
استخر عمومی
پنچ‌شنبه و باشگاه پنج نفره
اردوی پیشاهنگی
باغ وحش
اعتصاب
ما خسته شدیم!
خاگینه‌ی شیرین
تعطیلات بزرگ
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین
نویسنده
مترجمپرستو شجری
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-600-296-629-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۴۰۰۰ 27000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین

shahrzad izadi
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
بسیار عالی. یه خانواده واقعا باحال. فضایی طنز و شاد پر از انرژی مثبت. لحن کتاب شباهت زیادی با کتاب ماجراهای مانولیتو داشت. کلا عالی بود. از خوندنش پشیمون نمیشید. تشکر از کتابراه عزیز.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین

برای دریافت کتاب خانواده‌ی باحال 1: خاگینه‌ی شیرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.