معرفی و دانلود کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها

عکس جلد کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها

کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها نوشته‌ی حمیدرضا ایمانی پور، اثری جذاب و متفاوت است که نقش تجلی و حضور خداوند را در اختراع تکنولوژی‌های عصر امروز بررسی می‌کند.

در عصر امروز تکنولوژی‌ مبحثی است که نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد، به دلیل اینکه اکثر آن‌ها نوعی معجزه عجیب و حیرت‌آور هستند. تمام جهان و هر چه که در آن هست، همگی وجود خداوند را نشان می‌دهند؛ یا به قول شاعر ایرانی: همه جا رخ یار عیان است (می توان دید). چون خدا هست همه چیز سرجای خودش هست، وگرنه مگر می‌شود به طور مثال این همه سیاره و ستاره و خورشید و ماه و... عظیم و غول پیکر در آسمان باشند بدون سقوط کردن از آن بالا؟

چرا در بعضی جاها جاذبه هست و در بعضی جاها نیست؟ اصلاً جاذبه چیست؟ چه شکلی است؟ آن را نمی‌توانید ببینید ولی صددرصد وجود دارد. چه کسی قدرت این کار را دارد؟ چه کسی بر این مسئله مدیریت کرده و هزارن مسئلۀ دیگر؟

اگر ماهواره‌هایی در آسمان باشند، این علم خداوند است که راه و روشش را از طریق الهامات نامرئی و مغز ناخودآگاه به انسان‌ها که مخلوقاتش هستند، داده است. انسان نباید هرگز فکر کند چیزی تمام و کمال مخصوص خودش است و قدرت و علم خداوند را در آن نادیده بگیرد، که اگر اینگونه باشد سخت در اشتباه است. زیرا علم از آن خداست و شرایط آن را فراهم و به مغز انسان الهام نموده است.

حمیدرضا ایمانی پور در کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها به طور گسترده وارد جزئیات عالم نمی‌شود، چون تمام کائنات عالم از انسان گرفته تا دیگر موجودات و فضا و دریا و ... در همه چیز علمی بسیار حیرت‌آور وجود دارد که غیرممکن است کسی جز خداوند توانایی ساخت و مدیریت این عالم پیچیده را داشته باشد. اگر بخواهید همه چیز را در مورد علوم و کلاً کائنات عالم توضیح دهید اگر تمام اقیانوس‌ها را جوهر و تمام درختان را قلم کنید و صد سال هم وقت داشته باشید تا همه را بنویسید و کامل شرح دهید باز هم نمی‌توانید تمام جزئیات اسرارآمیز عالم را توضیح دهید.

این مدیر فوق بشری کیست که هم‌زمان همه چیز را کنترل می‌کند؟ جز یک علم و قدرت ماورائی به نام خدا. درک و فهم وجود خدای بزرگ تنها دلیل وجود داشتن این همه عجایب در عالم هستی است. علم، قدرت آن را ندارد که راز تمام هستی را توضیح دهد و توضیح آن را به یک قدرت فوق بشری و استثنائی محول می‌کند. بسیاری از دانشمندان بزرگ در هر شاخه علمی، همگی به خدا اعتقاد قلبی دارند زیرا درک می‌کنند این همه معجزه عجیب را فقط خداوند می‌تواند به وجود آورد و مدیریت کند و غیر از او هیچ‌کس قدرت این کار را ندارد

کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها به طور کوتاه و مختصر بعضی از تکنولوژی‌های جهان را شرح می‌دهد، چون توضیح کامل و جزئیات این تکنولوژی‌ها بسیار طولانی و خسته کننده می‌شود. زیرا هدف توضیح وجود خدا در همه زمینه‌ها است، در اینجا فقط به صورت کلی، چند تکنولوژی بزرگ شرح داده می‌شوند تا برای شما که به دنبال حقیقت هستید، خسته کننده نباشد.

در بخشی از کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها می‌خوانیم:

موبایل

مخابرات، پیام‌هایی هستند که هر ثانیه در سراسر جهان به وسیله امواج و سیگنال‌های الکتریکی الکترومغناطیس منتقل می‌شوند. اگر در آسمان الکترومغناطیس نباشد غیرممکن است بتوان صدا یا تصویری را از جایی به جای دیگر یا مکانی به مکان دیگر انتقال داد.

چه کسی الکترومغناطیس را به وجود آورده است؟ چگونه صدای ما فوراً به دیگری می‌رسد؟ اگر الکترومغناطیس موجود در فضا نبود، این عمل غیرممکن بود. چه ارتباط سحرانگیزی باید بین کابل‌های ما با الکترومغناطیس موجود در فضا باشد تا صدا و تصویر از مکانی به مکان دیگر منتقل گردد؟

آسمان و زمین مکمل یکدیگرند! چه کسی آسمان و الکترومغناطیس آن و علم ربط آن به زمین را به وجود آورده است؟ خدا آسمان و الکترومغناطیس‌های آن را به وجود آورده است و علم استفاده از این الکترومغناطیس‌ها را به ما اعطا کرده است. به قول دانشمند بزرگ (آرتور سی کلارک) هر مسیری به سوی دانش، مسیری به طرف خداوند است که در سرچشمۀ آن دانش می‌فهمیم که به وجود آورنده‌اش خداست. یا به گفته دانشمند بزرگ (اورستد) عالم به واسطه یک عقل کل و ابدی اداره و منظم و مرتب می‌گردد و این عقل کل، نتایج و آثار آن را در قالب علم برای ما آشکار می‌سازد.

تلفن، یک گوشی و یک میکروفون دارد میکروفون صدا را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند، سیگنال‌ها با سرعت نور در طول سیم‌ها یا فیبرهای نوری حرکت می‌کنند. گوشی، یک بلندگو دارد که سیگنال‌ها را به صوت تبدیل می‌کند. سیگنال‌ها چگونه از سیم حرکت می‌کنند و تبدیل به صدای واضح می‌شوند؟ چگونه سیگنال‌ها در سیم به گوشی دیگر می‌رسد و به پیام صوتی تبدیل می‌شود؟ چگونه با این سرعت حرکت می‌کند؟ چگونه صحبت ما فقط به مخاطب ما می‌رسد و با صداهای دیگر داخل نمی‌شود؟ چگونه هر پیام صوتی راه خود را بلد است و به جایی می‌رود که ما به او دستور داده ایم؟ وجداناً این‌ها معجزه نیستند؟ این‌ها معجزات خداوند پر قدرت است که علم آن را به ما داده است و اگر خدا نبود چنین کاری محال و غیرممکن بود. به قول دانشمند بزرگ (قیو) که در یک سخنرانی می‌گوید: خداوند دانا و متصرف در همه چیز است و به عنوان علم کل، همه را تدبیر و اداره می‌کند. یا به گفته فیلسوف و دانشمند بزرگ (موریس مترلینگ) هر فکری که شما برای امروز یا آینده کنید یا هر کاری را که امروز یا در آینده انجام دهید، قبلاً از طرف خدا پیش‌بینی شده و همین که خدا اراده کند دیگر اختیار از سمت من و شما خارج است و آن چیز نباید به وجود بیاید.

شک نکنید و مطمئن باشید اختراع تکنولوژی‌های جدید فقط از علم بی پایان خدا نشأت می‌گیرد و نیرویی ماورائی در آن‌ها وجود دارد وگرنه هیچکس علمش به این حد نمی‌رسد که چنین چیزهای حیرت آوری درست کند و این خدای با شعور و داناست که علم ساخت و استفاده آن را به صورت الهامات نامرئی به نمایندگی تمام بشر به ذهن انسان مخترع تکنولوژی فرستاده که ما از آن استفاده کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تکنولوژی برق
موبایل
تلویزیون
گاز
ماشین
نفت
هواپیما
ماهواره
دوربین
کامپیوتر و اینترنت
اینترنت
شیشه
آهن
موسیقی
پایان تکنولوژی‌ها
شروع اخلاقیات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات158
زبانفارسی
شابک978-622-722413-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها

علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۱/۴/۳۰
هر کسی نیاز دارد کتابی اینچُنینی را بخواند تا تلنگری باشد که خدای متعال "خالق کلِّ شئ" است، و تمام منابع و خلق و اختراع و ابداع و خلاقیت و ابتکار در تمامی علوم ازآن خداست و روایتی أست که خداوند و یک درصد علوم را در اختیار انسان قرار داده أست پس تمام تکنولوژی موجود و آنکه در آینده تولید و یا کشف میشود قطره کوچکی از علم خداوند جلَّ جلالهُ می‌باشد. /ر
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها

برای دریافت کتاب خدا خالق تکنولوژی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.