معرفی و دانلود کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه

عکس جلد کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه

محمدحسین نوراله دزفولی در کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه برگزیده‌ای از مطالب یکی از مهم‌ترین منابع این حوزه را به صورت فشرده در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این اثرِ خلاصه‌شده مطالب مفیدی را در اختیار مدیران پروژه‌‌ی شرکت‌های مختلف و سایر علاقه‌مندان این حوزه قرار خواهد داد.

درباره‌ی کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه

حرفه‌ی مدیریت پروژه به دلیل توسعه‌ی فناوری‌های در حال ظهور، رویکردهای جدید و تغییرات سریع بازار، به طور قابل‌توجهی گسترش یافته است. کتاب راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه منبعی جامع برای دست‌اندرکاران مدیریت پروژه است. محمدحسین نوراله دزفولی در اثری که اکنون پیش روی شما قرار دارد، خلاصه‌ی مطالب این کتاب را فراهم نموده و به خوانندگان ارائه داده است.

مدیریت پروژه اصطلاحی است که به فرآیند برنامه‌ریزی، سازماندهی و کنترل منابع برای دستیابی به اهداف و مقاصد از پیش تعیین‌شده در طول یک بازه‌ی زمانی مشخص اطلاق می‌شود. این فرآیند شامل به‌کارگیری دانش، مهارت‌ها، ابزارها و تکنیک‌ها متنوع و گسترده برای برآورده ساختن نیازهای پروژه و قابل‌ارائه کردن آن در سطوح مختلف است. مدیریت پروژه فرآیندی حیاتی است که به سازمان‌ها کمک می کند تا به مقاصد استراتژیک خود دست یابند و اهداف خود را محقق کنند.

یکی از عناصر کلیدی مدیریت پروژه، طرح پروژه است. یک طرح پروژه‌ی موفق، محدوده، اهداف، زمان‌بندی، بودجه و منابع مورد نیاز را برای تکمیل پروژه مشخص می‌کند. این طرح یک نقشه‌ی راه منسجم و سنجیده به افراد دست‌اندرکار در پروژه ارائه می‌دهد که باید آن را دنبال کنند و از آن کمک بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که همگی در جهت یک هدف مشغول فعالیت هستند. طرح پروژه باید به طور مرتب مورد بازبینی قرار گیرد و در صورت لزوم به‌روز شود تا پروژه در مسیر خود باقی بماند.

مدیریت ریسک و ارتباط مؤثر از دیگر عناصر مهم در مدیریت پروژه به شمار می‌روند. هر پروژه دارای سطوحی از ریسک است و مسئولیت شناسایی، ارزیابی و مدیریت این ریسک‌ها بر عهده‌ی مدیر پروژه قرار دارد. همچنین مدیر پروژه باید به طور شفاف و منظم با همه‌ی ذی‌نفعان از جمله اعضای تیم، مشتریان و حامیان مالی ارتباط برقرار کند. این ارتباط کمک می‌کند تا افراد از پیشرفت پروژه آگاه شوند و در جریان تغییرات به وجود آمده در جدول زمانی و دیگر چالش‌ها قرار گیرند.

نسخه‌ی اصلی و کامل کتابی که اکنون پیش روی شماست، به کوشش مؤسسه‌ی مدیریت پروژه (PMI) تألیف شده است. این سازمان حرفه‌ای غیرانتفاعی در ایالات متحده قرار دارد و در حوزه‌ی مدیریت پروژه فعالیت می‌کند. PMI خدماتی از جمله توسعه‌ی استانداردها، تحقیق و پژوهش، آموزش، ایجاد فرصت شبکه‌سازی در بخش‌های محلی، میزبانی کنفرانس‌ها و سمینارهای آموزشی و ارائه‌ی اعتبار در مدیریت پروژه را به مشتریان خود ارائه می‌کند. محمدحسین نوراله دزفولی در کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه کوشیده است هیچ‌یک از نکات مهم کتاب اصلی را از قلم نیندازد و درعین‌حال نسخه‌ی فشرده‌ای از آموزه‌های آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه به همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران تهیه و منتشر شده است.

کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به تمامی افرادی که در حوزه‌ی مدیریت پروژه مشغول به کار هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه می‌خوانیم

برآورد مطلق و نسبی

برآوردهای مطلق اطلاعات مشخصی هستند و از اعداد واقعی استفاده می‌کنند. برآورد مطلق برای تلاش ممکن است به شکل 120 ساعت کار نشان داده شود. یک نفر که تمام‌وقت کار کند با فرض 8 ساعت بهره‌وری در هر روز کاری می‌تواند کار را در 15 روز کاری انجام دهد.

در حالی که برآوردهای مطلق خاص هستند، برآوردهای نسبی در مقایسه با دیگر برآوردها نشان داده می‌شود. برآوردهای نسبی فقط در یک زمینه معین هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
بخش اول: استاندارد مدیریت پروژه
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: یک سیستم تحویل ارزش
فصل سوم: اصول مدیریت پروژه
بخش دوم: راهنمای گستره دانش مدیریت پروژه PMBOK 2021
فصل چهارم: دامنه‌های عملکرد پروژه
فصل پنجم: سفارشی‌سازی
فصل ششم: مدل‌ها، روش‌ها و مصنوعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-622-218-453-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه

برای دریافت کتاب خلاصه راهنمای PMBOK 2021 و استاندارد مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.