معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه: آماده‌سازی منابع، زمانبندی، نظارت بر بودجه‌، تولید گزارش‌ها

عکس جلد کتاب مدیریت پروژه: آماده‌سازی منابع، زمانبندی، نظارت بر بودجه‌، تولید گزارش‌ها
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پروژه: آماده‌سازی منابع، زمانبندی، نظارت بر بودجه‌، تولید گزارش‌ها

کتاب مدیریت پروژه اثری خواندنی از مجموعه کتاب‌های «همراه مدیران» است که به شما کمک می‌کند پروژه‌های کوچک و بزرگ خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید. در این اثر مختصر و مفید پیشنهاداتی کاربردی برای رفع موانع و چالش‌های پیش رو در پروژه‌ها ارائه شده است.

دربارۀ کتاب مدیریت پروژه

انتشارات دانشکدۀ کسب و کار هاروارد مجموعه‌ای را با عنوان «کتاب‌های همراه؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه» منتشر کرده است که در آن اساتید برتر حوزۀ مدیریت تجربیات و آموزه‌های خود طی سال‌ها حضور فعال در این عرصه را به زبانی ساده با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند. کتاب مدیریت پروژه (Managing projects: expert solutions to everyday challenges) یکی از عناوین این مجموعه است که به شما کمک می‌کند به عنوان مدیر پروژه در مدیریت پروژه‌های مختلف توانمندی‌های خود را ارتقاء دهید و در عین حال ضعف‌های مدیریتی خود را بشناسید و در صدد برطرف کردن آنها باشید.

شاید با خودتان فکر کنید این کتاب فقط مختص مدیران پروژه است؛ در این صورت باید تعریف خود از مدیر پروژه را تغییر دهید یا روشن‌تر کنید. ممکن است شما هم در زندگی روزمره خود با چندین پروژه مختلف سر و کار داشته باشید؛ مثلاً قصد دارید خودروی فعلی خود را بفروشید و خودروی جدیدی تهیه کنید یا به عنوان مربی مهد بچه‌ها را به اردو ببرید. شاید خودتان ندانید، اما در همه‌ی این مثال‌ها شما یک مدیر پروژه هستید و باید سعی کنید پروژه را به بهترین نحو اجرا کنید.

کتاب با گریزی به مبانی مدیریت پروژه آغاز می‌شود و تعریفی از پروژه و مدیریت آن ارائه می‌کند. در ادامه به شما می‌آموزد چگونه یک پروژه را برنامه‌ریزی کنید، برای آن جدول زمانی ایجاد کنید و بر اجرای آن نظارت داشته باشید و از کیفیت کار مطمئن شوید. این کتاب راهنما ابزارهایی برای مدیریت بهتر پروژه معرفی می‌کند. همچنین در خصوص انتخاب نرم‌افزار مناسب برای مدیریت پروژه هم مطالبی در کتاب آمده است.

کتاب مدیریت پروژه از آثار انتشارات دانشکده کسب‌وکار هاروارد به شمار می رود. این موسسه یکی از ناشران جهانی پیشرو در حوزۀ مدیریت و کسب‌وکار است و آثار ارزشمندی را در زمینۀ نوآوری، رهبری، استراتژی، مدیریت و کسب و کار منتشر کرده است. از دیگر آثار منتشر شده توسط این ناشر می‌توان به کتاب‌های «مدیریت مالی»، «تفکر استراتژیک»، «مدیریت بازاریابی» و «ارزیابی عملکرد» اشاره کرد.

درباره‌ی مجموعه‌ی همراه مدیران

مجموعه‌کتاب‌های همراه مدیران بر اساس پژوهش‌های دانشکده کسب‌وکار دانشگاه هاروارد به نگارش درآمده و تکنیک‌های مفیدی را برای مسائلی که مدیران همیشه با آن‌ها سروکار دارند، ارائه می‌‌دهد. این مجموعه که توسط اساتید درجه یک دانشگاه هاروارد پس از سال‌ها تجربه در مشاوره و آموزش منتشر شده است، از طریق مثال‌های واقعی، نکته‌های ارزشمند، راهنمایی‌ها، ابزارها و آزمون‌ها مدیران را در شناسایی نقاط ضعف یا قوت و کسب مهارت‌های کلیدی مدیریت یاری می‌رساند.

در نکوداشت‌ کتاب مدیریت پروژه

  • خوانندگان با مطالعه این راهنما می‌توانند وظایف محول شده در خصوص پروژۀ جدیدشان را به خوبی انجام دهند. چک‌لیست‌ها و ابزارهای کاربردی این کتاب به آنها کمک می‌کند منابع ضروری، جدول‌ها، موعد تحویل و بودجۀ لازم را مشخص کنند و در مورد فرایند انجام پروژه و موانع آن گفتگو کنند. (گوگل بوکز)

کتاب مدیریت پروژه برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران پروژه مخاطبان اصلی این اثر به شمار می‌روند. کتاب مدیریت پروژه برای تمام افرادی مناسب است که در کار و زندگی خود با پروژه‌های کوچک و بزرگ سر و کار دارند. همچنین علاقه‌مندان و فعالان حوزۀ مدیریت و کسب‌وکار به طور خاص می‌توانند از محتوای کتاب حاضر بهره‌مند شوند.

با ماری گریس دفی مشاور کتاب مدیریت پروژه بیشتر آشنا شویم

ماری گریس دفی مدیر و مشاور باتجربه و ماهر و هم ‌بنیان‌گذار شرکت مشاوره‌ای کمبریج هیل پارتنرز است. همچنین او در دانشگاه هاروارد دروس مدیریت را تدریس می‌کند. ماری گریس دفی در زمینه مدیریت و کسب و کار بیش از سی سال سابقه دارد. او با استفاده از مهارت‌ها و تجربه ‏هایی که در طول این سال‌ها اندوخته است، راهبردها و دستورالعمل‌های مفید و کاربردی برای مدیریت وظایف، افراد، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و هدایت پروژه‌های پیچیده از ابتدا تا انتهای آن طراحی کرده است.

جملات برگزیده کتاب مدیریت پروژه

  • بر روی مسئله تمرکز کنید، نه روی یافتن مقصر. (آنیوموس)
  • یا به اندازه‌ی کافی برای پروژه هزینه کنید، یا آن را شروع نکنید. (نورمن آگوستین)
  • وظیفه یک مدیر خوب این است که روال کار را طوری تعریف کند تا حد امکان پیچیدگی پروژه به حداقل برسد. (مت هتل، آنالیزور ارشد)
  • اگر پروژه خود را بدون نقشه و جهت‌یابی کلان انجام دهید، هدف نهایی پروژه را گم خواهید کرد. پس شاخص‌ها را درست تعریف کنید. (مارتین نمزو، مشاور ارشد فنی و نویسنده)

در بخشی از کتاب مدیریت پروژه می‌خوانیم

مدیریت «تغییر مأموریت»

علاوه بر تغییرات غیرقابل پیش‌بینی، مدیر پروژه اغلب برای تغییر اهداف پروژه نیز تحت فشار است. وقتی سهامداران انتظار تغییراتی را در پروژه دارند، وظیفه شماست که با آن‌ها به صورت شفاف وارد مذاکره شوید و اثراتی که این تغییرات روی قیمت، زمان و کیفیت پروژه دارد را به آن‌ها اطلاع دهید.

در برخی پروژه‌ها «تغییر مأموریت» نبردی دائمی برای مدیر پروژه محسوب می‌شود. بعد از تعیین اهداف و مایل‌استون‌های پروژه و توافق روی بودجه مورد نظر، برخی اعضا ممکن است توقعات بیشتری از پروژه پیدا کنند. سعی کنید وارد حاشیه نشوید و خودتان را گرفتار حل‌کردن مسائلی که ورای اهداف اصلی پروژه هستند نکنید. فقط روی مسائل حوزه فعالیت خود و مسائلی که حل آن‌ها برای شرکت شما ضروری و فوری است، تمرکز نمایید.

وقتی مشتری خواسته غیرمنطقی از شما دارد، باید کمی با شوخ طبعی با آن برخورد کنید، به نتیجه‌ای که مورد نظرتان است، فکر کنید و در آن راستا جایگزین دیگری را خیلی شفاف به مشتری پیشنهاد کنید. این کار باید با دقت و در نهایت منطق انجام شود و در انتها می‌توان به مشتری گفت: «به نظر شما این راه بهتر نیست؟

فهرست مطالب کتاب

پیام مشاور
مشاور
مبانی مدیریت پروژه
دستاوردهای مدیریت پروژه
پروژه چیست؟
مدیریت پروژه چیست؟
مراحل چرخه عمر یک پروژه
هم‌پوشانی فعالیت‌ها و مهارت‌ها
چگونه پروژه را برنامه‌ریزی کنیم
شناسایی مسئله اصلی
شناسایی ذی‌نفعان
پشتیبانی مافوق را بخواهید.
تعیین اهداف پروژه
سبک سنگین کردن (ارزیابی) راهکارها
مشخص کردن فعالیت‌ها
استفاده از روش «شکست کار» (WBS)
چگونگی آغاز پروژه
تیم خود را تشکیل دهید
تنظیم جداول زمانی
چگونه جدول زمانی پروژه را تنظیم کنیم
مراحل تنظیم جدول زمانی پروژه
مراحل ترسیم مسیر بحرانی
استفاده از روش «مسیر اصلی» یا «مسیر بحرانی» (CPM)
ابزارهای کنترل پروژه
استفاده از گانت چارت
مراحل طراحی نمودار گانت
مقایسه دو ابزار
تنظیم بودجه
انتخاب نرم‌افزار مدیریت پروژه
چه باید کرد؟
چگونگی مدیریت پروژه
در مسیر اصلی پروژه قرار بگیرید
برای تفویض اختیار آماده باشید
بر اجرای پروژه نظارت کنید.
پایش بودجه پروژه
از کیفیت اطمینان حاصل کنید.
گزارش روند پروژه به ذی‌نفعان
مدیریت مسائل
مدیریت «تغییر مأموریت»
مدیریت تأخیر
مدیریت مسائل منابع انسانی
کنترل کندی پیشرفت
هماهنگی امور پایانی
ارزیابی نهایی
تهیه گزارش نهایی
از کار خوب خود لذت ببرید
نکات و ابزارها
ابزارهای مدیریت پروژه
خودآزمایی
پاسخ خودآزمایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پروژه: آماده‌سازی منابع، زمانبندی، نظارت بر بودجه‌، تولید گزارش‌ها
مترجمهومن درخشانیان، هدی درخشانیان
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-6227-86-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت پروژه

مرتضی
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب خوبی هست برای کسی که یه پروژه ((هر کاری و هر پروژه کوتاه یا بلند مدت)) داشته باشه و بخواد کار خودش رو مدیریت و طبق برنامه ریزی جلو ببره
۱یمان قلی پور
۱۴۰۲/۸/۱۲
کتاب بسیار ضعیفی است چرا که هیچ اشاره‌ای بی زمان‌های پیش رو وپس رو محاسبات زمانی شبکه. شناوری نشده است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پروژه

برای دریافت کتاب مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.