معرفی و دانلود کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها

عکس جلد کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها
قیمت:
۱۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها

خمیرهای رنگارنگ بازهم سر رسیده‌اند تا بار دیگر مفاهیم تازه‌ای را به کودکان بیاموزند! لاریسا هانسک این بار در کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها، به سراغ حرکات جسمانی و فیزیکی رفته و انواع ساده و پیچیده‌ی آن‌ها را به کودکان آموزش می‌دهد. وجود تصاویر متعدد و سادگی جملات این کتاب، آن را به یک اثر آموزشی بی‌نظیر برای کودکان بدل کرده است. نامزد شدن برای جایزه‌ی کتاب تصویری CLEL در سال 2022 از افتخارات این کتاب مصور محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها

بزرگسالانی که سال‌هاست در استفاده از پدیده‌ی زبان و مفاهیم متنوع آن خبره شده‌اند، احتمالاً فراموش کرده‌اند که در دوران کودکی تاچه‌حد برای درک و دریافت معنای ساده‌ترین مفاهیم دچار مشکل می‌شدند. کودکان زیر شش سال که هنوز محیط مدرسه را تجربه نکرده‌اند و اندوخته‌ی واژگانی پُرباری هم در ذهنشان ندارند، ممکن است برای درک بسیاری از مفاهیم به مشکل بربخورند یا حتی برای برخی از مفاهیم، معنای اشتباهی را در ذهن خود ثبت کنند. در چنین شرایطی، شاید هیچ ابزاری بهتر از کتاب و تصویر نتواند به کمک کودکان بیاید تا با بهره‌گیری از زبانی داستان‌گونه، آن‌ها را با مفاهیم و موضوعات مختلف آشنا کند. لاریسا هانسک (Larissa Honsek) که به این نکته کاملاً واقف بوده، مجموعه کتاب‌هایی را برای آموزش مفاهیم ابتدایی به کودکان تهیه و تدوین کرده است. کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها (!Let's Move) به‌عنوان یکی از کتاب‌های همین مجموعه منتشر شده است.

اثر حاضر مملو از تصاویر رنگارنگی است که هر کدام یکی از حرکات جسمانی، مانند راه رفتنِ چهاردست‌و‌پا یا باز کردن دست‌ها را نشان می‌دهند. برخی از حرکات نسبتاً ساده هستند اما برخی دیگر به حرکات پیچیده‌تری اشاره دارند و در کنار هر تصویر، جمله‌ی مربوط به آن هم نوشته شده است. کودکان با شنیدن هر جمله از زبان پدر و مادرشان و دقت کردن به تصویر آن، چگونگی هر کدام از حرکات را به‌خوبی درمی‌یابند. یکی از نکات جالب کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها به طرز نگارش جملات آن مربوط می‌شود. نویسنده سعی کرده تمامی جمله‌ها را به‌صورت اول‌شخص مفرد بیاورد. همان‌طور که می‌دانید کودکان زیر شش سال، عموماً دنیا را از نگاه خودشان می‌بینند و قادر نیستند از زاویه‌ی دید دیگران به جهان و پدیده‌های آن نگاه کنند. این «خودمرکزبینی» باعث می‌شود بچه‌ها هنگامی بتوانند مطلبی را یاد بگیرند که خودشان در محوریت آن باشند. با توجه به این موضوع، اگر جملات از زبان اول‌شخص مفرد (من) ادا بشوند، بیشتر از حالت‌های دیگر (تو، او، ما، شما، ایشان) برای کودکان قابل‌درک خواهند بود.

ناگفته نماند که لاریسا هانسک علاوه‌بر نگارش کتاب، تصویرگری آن را هم به عهده داشته است. او کوشیده تا با ارائه‌ی تصاویر جالب و سرگرم‌کننده از خمیرهای جورواجور، بیش‌از‌پیش مخاطبان کودک را مجذوب کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها کند و در نتیجه مفاهیم بیشتری را به آن‌ها آموزش دهد. هم والدین و هم مربیان مهدکودک‌ها می‌توانند با تهیه‌ی این کتاب و مطالعه‌ی آن در کنار کودکان، به یادگیری ایشان سرعت ببخشند. این اثر خواندنی به همت آناهیتا حضرتی کیاوندانی ترجمه شده و به کوشش نشر پرتقال در اختیار تمامی کودکان فارسی‌زبان جهان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های خمیری‌ها

«خمیری‌ها» عنوان مجموعه کتابی است که لاریسا هانسک برای آموزش مفاهیم اولیه به کودکان گروه سنی الف نگاشته است. این مجموعه‌ی مصور و آموزنده از سوی نشر پرتقال در اختیار کودکان فارسی‌زبان قرار گرفته. تاکنون سه مجلد از سری کتاب‌های خمیری‌ها با عناوین «خمیری‌ها: حرکت‌ها»، «خمیری‌ها: احساس‌ها» و «خمیری‌ها: متضادها» روانه‌ی دنیای کتاب شده‌اند. قهرمانان این کتاب‌ها، همگی خمیرهای رنگارنگی هستند که با حالت‌های گوناگون خود، مفاهیم، صفت‌ها و موضوعات ساده و ابتدایی را به بچه‌ها یاد می‌دهند. کودکان رده‌ی سنی دو تا پنج سال می‌توانند در کنار والدین خود نکته‌های بسیاری را به کمک کتاب‌های خمیری‌ها و تصاویر متعدد آن‌ها بیاموزند‌‌.

کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر نقش بسیاری در آموزش مفاهیم پایه‌ به کودکان دو و سه‌ساله خواهد داشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها
نویسنده
مترجمآناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات21
زبانفارسی
شابک978-622-274-359-8
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها

برای دریافت کتاب خمیری‌ها: حرکت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.