معرفی و دانلود کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical

کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical که به کوشش جمع نویسندگان (میلاد حشمتی، عبدالله سلیمی، حامد فرجی و بتول سالمی نیا) به نگارش درآمده، بر اساس به‌روزترین تغییرات، نرم‌افزار اتوکد مکانیکال را از سطح پایه تا پیشرفته به شما آموزش می‌دهد.

درباره کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical

کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical نوشته‌ی جمع نویسندگان، میلاد حشمتی، عبدالله سلیمی، حامد فرجی و بتول سالمی نیا، توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران در سال 1400 منتشر شده است. این کتاب با زبانی سلیس و کاربردی بر اساس آخرین تغییرات موجود، نرم‌افزار اتوکد مکانیکال (Autocad Mechanical) را از سطح پایه تا پیشرفته به شما آموزش می‌دهد. تمامی محیط‌ها و پنل‌های کاربری موجود در به‌روزترین نسخه‌ی نرم‌افزار و تمامی دستورات مرتبط با این محیط‌ها در کتاب تشریح شده است.

شرکت اتودسک (Autodesk) در سال 1982 اولین نسخه‌ی نرم افزار اتوکد را به بازار عرضه کرد. این شرکت در سال‌های بعد ماژول‌های مختلفی را به این نرم‌افزار افزود که یکی از این ماژول‌های کاربردی، اتوکد مکانیکال است. نرم‌افزار اتوکد مکانیکال در زمینه‌ی طراحی و نقشه‌کشی قطعات مکانیکی استاندارد بسیار پرکاربرد است و در رشته‌های عمران، مکانیک، راه‌سازی، نقشه‌کسی، طراحی صنعتی، صنایع و ... استفاده می‌شود.

کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical در 15 فصل به آموزش دقیق این نرم‌افزار می‌پردازد. در فصول اول و دوم، مقدمات و دستورالعمل مدیریت و کنترل صفحه‌ی تصویر و دسترسی به امکانات موجود در پنل Viewport Tools نرم‌افزار اتوکد مکانیکال را به شما ارائه می‌دهد. در فصل سوم مسیرهای استفاده از دستورات ترسیمی و ویرایشی برای ترسیم نقشه‌ مشخص شده‌اند. بعد از ترسیم نقشه‌ها در نرم افزار اتوکد مکانیکال باید آنها را اندازه‌گیری کنید. در همین راستا در فصل چهارم شیوه‌ی اندازه‌گیری قطعات، دستورات اندازه‌گذاری و ایجاد علائم در نقشه‌های مکانیکی را یاد می‌گیرید. در فصل پنجم، چهار روش تایپ متن (فارسی یا انگلیسی) در نرم‌افزار اتوکد مکانیکال و انواع دستورات ویرایشی متن ذکر شده است. در فصل ششم نیز نحوه‌ی لایه‌بندی و مدیریت لایه‌ها برای ترسیم یا ویرایش آسان‌تر نقشه‌ها به شما آموزش داده می‌شود.

گاهی پیش می‌آید که در فایل‌های نقشه‌کسی از موضوعات تکراری مثل موضوع کلید و پریز برق در نقشه‌های ساختمانی، موضوع شوفاژ در نقشه‌های تأسیساتی و پیچ و مهره در نقشه‌های صنعتی استفاده کنید. در فصل هفتم آموزش می‌بینید که چگونه موضوعات مورد نظر را یک بار ترسیم کنید، با نامی مشخص ذخیره (بلوکه) کرده و در صورت لزوم فرابخوانید.

در فصل هشتم و نهم کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical، با نحوه‌ی گزارش‌گیری و استفاده از ترسیمات پارامتریک آشنا می‌شوید. در فصل دهم روش کار با محیط Structure و امکانات مدیریت هر چه بهتر موضوعات ترسیمی، نماها و اجزای موجود در نقشه‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. فصل یازدهم نیز به طریقه‌ی استفاده از قطعات استاندارد و مقاطع فولادی (حالت دو بعدی) در نقشه‌های فنی اختصاص دارد. در فصل دوازدهم راه‌های ایجاد و ویرایش جداول در نقشه‌ و در فصل سیزدهم به طور خلاصه امکانات، دستورات و کاربردهای آنالیز المان محدود مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت، کتاب با فصول چهاردهم و پانزدهم درباره‌ی شیوه‌ی خروجی گرفتن و مختصات‌دهی ایزومتریک به پایان می‌رسد.

(این کتاب دارای حجم بیش از ۲۰ مگابایت است. لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به تمامی مهندسین (از جمله مهندسین عمران - سازه و مکانیک)، دانشجویان، صنعت‌گران، کارشناسان طراحی صنعتی و نقشه‌کشی و کلیه‌ی کسانی که در این زمینه مشغول به کار هستند، توصیه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر اتوکد مکانیکال
فصل دوم: کنترل دوبعدی صفحه تصویر و نحوه استفاده از پنل VIEWPORT TOOLS
فصل سوم: ترسیم موضوع‌های دوبعدی در محیط MECHANICAL و نحوه استفاده از دستورات ویرایشی
فصل چهارم: نحوه اندازه‌گذاری قطعات و ایجاد علائم در نقشه‌های مکانیکی
فصل پنجم: تایپ متن و نحوه ویرایش متون در اتوکد مکانیکال
فصل ششم: لایه‌بندی موضوعات در اتوکد مکانیکال و نحوه استفاده از پنل PROPERTIES
فصل هفتم: بلوکه‌بندی موضوعات در اتوکد مکانیکال و نحوه ایجاد بلوک‌های پویا و متنی
فصل هشتم: گزارش‌گیری در اتوکد
فصل نهم: پارامتریک کردن موضوعات ترسیمی
فصل دهم: سازمان‌دهی نقشه‌های مکانیکی با استفاده از محیط STRUCTURE
فصل یازدهم: نحوه استفاده از قطعات استاندارد و مقاطع فولادی در نقشه‌های فنی
فصل دوازدهم: نحوه ایجاد و ویرایش جداول در نقشه
فصل سیزدهم: آنالیز المان محدود و استفاده از محاسبات طراحی
فصل چهاردهم: خروجی گرفتن از نقشه‌های ساخت (PLOT)
فصل پانزدهم: ضمائم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات493
زبانفارسی
شابک978-622-218-442-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۹۱۰۰۰ ۸۱,۹۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical

برای دریافت کتاب خودآموز نرم افزار Autocad Mechanical و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.