معرفی و دانلود کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی: به همراه مثا‌ل‌های کاربردی

برای دانلود قانونی کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی: به همراه مثا‌ل‌های کاربردی

نقشه‌کشی کامپیوتری مهارتی‌ست که امروزه در بسیاری از رشته‌های مهندسی همچون معماری و عمران کاربرد دارد. در کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی (نوشته‌ی میلاد حشمتی، حامد فرجی، بتول سالمی نیا و عبداله سلیمی) با صفر تا صدِ کار با نرم‌افزار نقشه‌کشی اتوکد آشنا خواهید شد. آموزش‌های این کتاب به صورت کاملاً مرحله‌ای و تصویری ارائه شده است؛ به این امید که این اثر برای افراد مبتدی و متخصص، به یک اندازه مفید واقع شود.

درباره‌ی کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی

اتوکد (AutoCAD) یک نرم‌افزار کاربردی نقشه‌کشی و طراحی است که در رشته‌های معماری و صنایع کاربرد زیادی دارد و به کار شما سرعت و دقت می‌بخشد. در کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی به صورت گام‌به‌گام کار با اتوکد را از مراحل ساده و اولیه طراحی دوبعدی، تا ایجاد مدل‌سازی‌های سه‌بعدی یاد می‌گیرید.

نرم‌افزار اتوکد ساخت کشور آمریکاست و از جمله محصولات شرکت کامپیوتری اتودسک محسوب می‌شود. در سال‌های گذشته این برنامه تحولی شگرف در دنیای نقشه‌کشی ایجاد نموده و ترسیم انواع ساختمان‌های پیچیده را آسان کرده است. در کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی، نوشته‌ی میلاد حشمتی، عبداله سلیمی، حامد فرجی و بتول سالمی‌نیا، با انواع شیوه‌های ترسیم نقشه‌های دوبعدی، ایزومتریک، مدل‌سازی سه‌بعدی و نقشه‌های مونتاژی آشنا خواهید شد و نحوه‌ی مختصات‌دهی در اتوکد را یاد می‌گیرید.

از دیگر مباحث آموزشی این اثر باید به لایه‌بندی و بلوکه‌بندی موضوعات و اندازه‌گذاری و ایجاد سبک‌های جدید در اتوکد اشاره کرد. همچنین یادگیری انواع برش‌ها و ایجاد هاشور و تهیه‌ی عکس از مدل‌های سه‌بعدی از جمله موضوعات آموزشی و مهم کتاب حاضر است.

با توجه به این‌که روش‌های گوناگونی برای ترسیم نقشه‌های مختلف وجود دارد، مولفان این کتاب تکنیک‌های مختلف هر نقشه را در بخش توضیحات مربوط به آن بیان کرده‌اند. شما می‌توانید هر تکنیک را بسته به صلاح خود و با در نظر گرفتن میزان سرعت‌بخشی و مزایای آن به کار بگیرید.

کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی را انتشارات دیباگران تهران منتشر کرده است. علاقه‌مندان به حوزه‌ی طراحی و نقشه‌کشی معماری، صنعتی و... می‌توانند از این راهنمای آموزشی مفید در کار و تحصیل خود بهره ببرند.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است. لطفاً قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان و مهندسان رشته‌های مکانیک، عمران، معماری و طراحان صنعتی از مخاطبان اصلی این کتاب به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی: به همراه مثا‌ل‌های کاربردی می‌خوانیم

پس از ترسیم دو دایره‌ی سمت راست نقشه، می‌توان دو دایره‌ی سمت چپ نقشه را به کمک دستور Mirror، قرینه کرد. بدین‌منظور کافی‌ست ابتدا دستور Mirror را اجرا کرده و سپس موضوعات جهت قرینه‌شدن را انتخاب کرده و با فشردن دکمه‌ی Enter و تعیین محور تقارن (با تعیین دو نقطه بر روی محور) و درنهایت با انتخاب گزینه No در جواب سؤال ?objects source Erase، عملیات قرینه‌سازی را تکمیل نمایید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه‌ی مؤلف
فصل 1: نقشه‌های دوبعدی
فصل 2: نقشه‌های ایزومتریک (Isodrafting)
فصل 3: مدل‌سازی سه‌بعدی (Solid-Modeling D3)
فصل 4: نقشه‌های مونتاژی (Assembly)
فصل 5: ضمایم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی: به همراه مثا‌ل‌های کاربردی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات309
زبانفارسی
شابک978-622-218-441-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۸۰۰۰ ۷۰,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی

برای دریافت کتاب کارگاه تمرینات اتوکد دوبعدی و سه بعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.