معرفی و دانلود کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش

عکس جلد کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش
قیمت:
۲۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش

کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش ‌نوشته‌ی مارک دی. مامراک، منبعی جامع و کامل برای مطالعه درباره‌ی داروهای مورد استفاده در ورزش به خصوص داروهای قلبی عروقی و مکمل‌های تغذیه‌ای است. نویسنده در این کتاب به تفصیل به شرح تأثیر داروها بر عملکرد بدن و آسیب‌شناسی آن پرداخته است.

درباره‌ی کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش

در بحث دوپینگ اولین چیزی که اغلب مورد توجه عموم مردم قرار می‌گیرد بحث غیراخلاقی تقلب است. بخش اعظمی از افراد بر این باورند که ورزشکار به سبب عمل غیراخلاقی‌ای که در ورزش انجام داده، باید از مسابقات و کسب افتخار محروم شود و مجازات گردد؛ اما در وهله‌ی اول، آنچه که مورد اهمیت است، حفظ سلامتی ورزشکار است. داروهای دوپینگ و انرژی‌زا می‌توانند تأثیری شدید بر سلامتی فرد بگذارند و عوارضی جبران‌ناپذیر بر بدن او وارد نمایند. از این رو، سازمان‌های ضد دوپینگ به شدت به مقابله با این پدیده می‌پردازند زیرا هیچ ورزشکاری نباید به سبب ورزش آسیب ببیند.

اما تنها این داروهای دوپینگ و یا انرژی‌زا نیستند که می‌توانند بر بدن ورزشکار تأثیر بگذارند. تقریباً تمام داروها بر عملکرد بدن تأثیر گذاشته و آن را دستخوش تغییراتی می‌نمایند که ممکن است مثبت یا منفی باشند، به همین دلیل لازم است تمام افراد مشغول در حوزه‌ی سلامت، با داروها و سازوکار آن‌ها آشنا باشند؛ ورزشکاران و مربیان ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

داروشناسی درسی مهم، اما پر از حفظیات در رشته‌ی تربیت بدنی است. منبعی که برای مطالعه‌ی این درس مورد استفاده قرار می‌گیرد باید در عین جامع بودن، مطالب را به صورت طبقه‌بندی شده ارائه دهد تا استفاده از آن برای دانشجویان سهل و آسان باشد. کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش (Exercise and Sport Pharmacology) نوشته‌ی مارک دی. مامراک (Mark D. Mamrack) منبعی کامل و مناسب و دارای تمام ویژگی‌های ذکر شده در بالاست.

این کتاب متشکل از پانزده فصل و چهار بخش کلی‌ست. در بخش اول نویسنده به ذکر مقدمات این درس پرداخته است. او شرح داده که داروشناسی پایه چیست و مبانی اجرای تمرینات ورزشی چه هستند. دی.مامراک در بخش دوم به سراغ معرفی داروهای قلبی عروقی رفته و در بخش سوم نیز از داروهای روتین نسخه‌ای نام برده است. از عناوین فصول این بخش‌ها می‌توان به «بتابلاکرها و بیماری‌های قلبی عروقی»،«داروهای روان‌درمانی»،«سمپاتومیمتیک‌ها»،«عوامل تعدیل‌کننده چربی»،«داروی ضد دیابت و ضد چاقی» و... اشاره کرد. آخرین بخش نیز به مبحث خوددرمانی اختصاص یافته و نویسنده درباره‌ی تأثیر مکمل‌ها غذایی، کافئین و فرآورده‌های بهبوددهنده بر سلامتی و عملکرد ورزشکار پرداخته است.

از جمله ویژگی‌های مثبت و قابل‌توجه کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش واژه‌نامه‌ی جامع و کامل آن است که برای استفاده‌ی خواننده در آخر کتاب قرار داده شده است.

این کتاب به کوشش دنیا دوست‌کامل و مهشید کارگر به فارسی بازگردانده و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش برای دانشجویان تربیت بدنی و ورزش که در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکتری مشغول به تحصیل می‌باشند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش می‌خوانیم

برنامه‌های فعالیت ورزشی ممکن است به افراد کمک کند تا اختلالات وحشت و هراس مانند آگورافوبیا (ترس از بیرون بودن، در ازدحام جمعیت یا مکان‌هایی را که برای فرار از آن دشوار هستند) کنترل کنند. در یک متاآنالیز از شش آزمایش کنترل تصادفی (262 بزرگسال مبتلا به اضطراب یا اختلالات مربوط به استرس،) فعالیت ورزشی به طور قابل توجهی علائم اضطراب را نسبت به گروه کنترل کاهش داد (استابز، ونکامپفورت، روزنباوم و همکاران 2017) شدت فعالیت ورزشی مورد نیاز برای بهبود بیماران مبتلا به اضطراب، چه میزان است؟ یک بررسی سیستماتیک برای ارزیابی استفاده از فعالیت ورزشی (در مقایسه با گروه‌های کنترل) در درمان اضطراب انجام شد و فعالیت‌های‌بدنی با شدت بالا و شدت کم را مقایسه کرد. شاخص بررسی طولانی مدت نیز مورد تجریه و تحلیل قرار گرفت و 15مطالعه بنزودیازپین‌ها، سبب سرکوب فعالیت سمپاتیک و پاسخ محور هیپوتالاموس - هیپوفیز - غده فوق کلیوی به استرس یا فعالیت ورزشی سبب کاهش کاتکول آمین‌های کمتر در گردش خون شده که در جدول 3-9 ذکر شده است. با این حال، نمی‌توان به طور کامل نقش محیطی بنزودیازپین‌ها مانند سرکوب مستقیم آزاد شدن اپینفرین از مدولای غده فوق کلیه را رد کرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مقدمه
فصل 1: داروشناسی پایه
فصل 2: مبانی اجرای تمرینات ورزشی
فصل 3: داروشناسی خودمختار و استرس
بخش دوم: داروهای قلبی-عروقی و تنفسی
فصل 4: بتا-بلاکرها و بیماری‌های قلبی-عروقی
فصل 5: داروهای قلبی-عروقی و فشارخون
فصل 6: داروهای مدر
فصل 7: عوامل تنفسی
فصل 8: سمپاتومیمتیک‌ها
بخش سوم: داروهای روتین نسخه‌ای
فصل 9: داروهای روان درمانی
فصل 10: عوامل تعدیل‌کننده چربی
فصل 11: داروهای ضددرد و ضد التهاب
فصل 12: داروی ضددیابت و ضد چاقی
بخش چهارم: خود درمانی
فصل 13: مکمل‌های تغذیه‌ای
فصل 14: کافئین
فصل 15: فراورده‌های بهبود دهنده عملکرد
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش
نویسنده
مترجمدنیا دوست کامل، مهشید کارگر
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات408
زبانفارسی
شابک978-622-6882-73-6
موضوع کتابدارو، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش

برای دریافت کتاب داروشناسی فعالیت بدنی و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.