معرفی و دانلود کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان

عکس جلد کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان
قیمت:
37000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان

سید ابوالقاسم مهری نژاد در کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان با تخصص روانشناسی که تقریباً سه دهه در زمینه تشخیص و درمان انواع اختلالات روانشناختی واجد تجربه بالینی بیمارستانی و کلینیکی و همچنین تدریس، سعی نموده است به زبان ساده و متناسب با زمینه آموزش روان‌شناسان اطلاعات دارویی لازم را جمع آوری نماید تا در افزایش مهارت حرفه‌ای همکاران مفید واقع شود.

در کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان درباره داروهای مورد استفاده برای درمان افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنیا به دلیل شایع‌تر بودن نسبت به سایر اختلالات اطلاعات مفصل‌تری ارائه شده است.

دانش مربوط به مبانی زیست شیمیایی اختلالات روانی به موازات دانش مربوط به مبانی روانشناختی و غیر زیستی توسعه یافته است این توسعه طی نیمه دوم قرن بیستم و دهه اول قرن بیست و یکم به صورت روز افزونی صورت گرفته است. به ویژه با شروع قرن بیست و یکم دریچه‌ای بر روی رمزگشایی ژنتیکی انسان باز شده و کوشش برای شناسایی مکانیسم‌های تغییر دارویی تظاهرات ژن‌ها برجسته شده است. مداخلات زیست شیمیایی که عمدتاً دارویی است درباره اختلالات روانشناختی شایع همانند اختلالات اضطرابی، افسردگی، استرس، اختلالات شخصیتی و اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان سهم درمانی چشمگیری ندارد و در بسیاری از موارد این بیماران بدون دارو، به هر کیفیت امکان سازگاری نسبی با دنیای پیرامون کسب می‌نمایند، اما استفاده از داروها در مورد بیمارانی همانند اسکیزوفرنی، اختلالات دو قطبی، صرع، پارکینسون، ‌آلزایمر، دمانس، مولتیپل اسکلروز ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و سهم اصلی را در درمان و کنترل این بیماران ایفا می‌نماید. اگر داروهای موجود برای کنترل و درمان این گروه اخیر از بیماری‌ها ساخته نمی‌شد مشکلات زیادی برای بیماران و اطرافیان به وجود می‌آمد.

برخلاف روان‌پزشکان که ممنوعیتی برای ارائه درمان‌های غیر دارویی و روانشناختی‌ها ندارند که آموزش رسمی لازم برای آن ندیده‌اند، روان‌شناسان برای تجویز دارو ممنوعیت دارند؛ امّا عدم اطلاع روانشناس از تأثیر انواع داروها و مواد مؤثر بر حالات روانی، توانایی و مهارت او را به عنوان متخصص بهداشت روانی به‌شدت محدود می‌نماید. روانشناس باید از داروهای قابل استفاده و سوء استفاده در انواع اختلالات روانشناختی و حالات عادی و عوارض جانبی آن‌ها مطلع باشد. این آگاهی حداقل می‌تواند در مواقعی که بیمار نیاز به دارو دارد او را ارجاع دهد. در مواقعی که بیمار او دارو مصرف می‌نماید از تشخیص احتمالی روان‌پزشک یا نورولوژیست معالج بیمار آگاه گردد و عوارض جانبی داروی مورد مصرف بیمار خود را بداند.

در بخشی از کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان می‌خوانیم:

بنزودیازپین‌ها داروهایی هستند که اثرات متنوعی همانند ضد اضطراب، شل‌کننده عضلات، ضد تشنج، آرام‌بخش و خواب‌آور دارند. داروهایی که دارای چنین اثراتی هستند برای کاهش اضطراب و ترس و ایجاد خواب قبل از جراحی و سایر اعمال پزشکی استفاده می‌شوند؛ اما به تازگی با مشخص شدن عوارض جانبی بنزودیازپین‌ها و ساخت SSRI‌ها و تثبیت کننده‌های خلق، درمان اختلالات اضطرابی و خواب با داروهای اخیر انجام می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: داروهای روانگردان
فصل 2: داروهای آرام بخش و خواب آور
فصل 3: ضدافسردگی ها
فصل 4: داروهای ضد سایکوز
فصل 5: داروهای مورد استفاده در درمان اختلال دو قطبی
فصل 6: داروهای ضد تشنج
فصل 7: داروهایی که کارکرد مغز را تحریک می‌کنند: محرک‌های روانی
فصل 8: دارودرمانی انواع سردرد
فصل 9: مولتیپل اسکلروزیس (MS)
فصل 10: دارو درمانی اختلالات اعصاب و روان سالمندان (پارکینسون، آلزایمر و دمانس)
فصل 11: مواد مؤثر بر روان (روانگردانهای مورد سوء مصرف)
فصل 12: نیکوتین
منابع انگلیسی
منابع فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-309-110-8
موضوع کتابدارو
قیمت نسخه الکترونیک
37000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان

Shahpor Karami
۱۴۰۱/۷/۸
یکی ازبهترین کتابهابرای من که به دنبال یکسری سوالات درزمینه داروهای روانپزشکی بودم. همین کتاب میباشد. ازنویسنده محترم کتاب کمال تشکروسپاسگذاری رودارم وامیدوارم هرکجاهستندسلامت وسربلندوشادباشندوازبرنامه بسیارخوب وبینظیرکتابراه که اینچنین آثاری رودرمجموعه خودبرای ماقرارداده کمال تشکررادارم. وآرزوی به موفقیت روزافزون وسلامتی وخرسندی برای تمامی مجموعه کتابراه، شماعزیزان خدمت خیلی بزرگی فرهنگ این کشورنموده ایداین روفقط کسانی میبینندومیدانندکه ازاین فعالیت وخدمت فرهنگی شمابهره برده باشدماننده، اینجانب که خیلی ازاطلاعات وحتی بخش زیادی ازچندتحقیقی که داشته‌ام رافقط بامراجعه به منابع موجوددرکتابراه توانسته‌ام اطلاعات کامل ودقیق تری رابدست بیاورم. درکل کتابراه برای بنده یک راه بسیارزیباوپرازجذابیت وراهیست که جواب سوالهایم رامیتوانم درآن باقدم گذاشتن وگشتن درآن بدست آورم. باسپاس فراوان ازهمه شمادوستان. پیروزباشید.
فریبا نوروزی
۱۴۰۲/۱/۲۱
این کتاب عالی هست که داروها را به ما آموزش می‌دهد و برای رشته روانشناسی به خصوص روانشناسان بالینی و سلامت بسیار خوب میباشد و به آن‌ها کمک می‌کند که مشاوره دارویی خوبی به مراجعه کنندگان و بیماران بدهند که مراجعان هر دارویی را بدون تجویز پزشک مربوطه خود مصرف نکنند چون دارودرمانی که افراد خود انجام به می‌دهند شدت به آن‌ها ضررهای جانی بسیاری می‌زند ولی یک پزشک می‌توانند دارو را متناسب با بیماری و همچنین مقدار و دز دارو را و نحوه استفاده را بگوید وباعث پیشگیری از خیلی نتایج بد و عواقب ناگوار خود درمانی در بیماران شود پس به نظر بنده یک روانشناس باید داروها را الخصوص داروهای روانپزشکی و تداخلات آن‌ها با سایر داروها را بداند تا بتواند به بیماران کمک کند
Arian Salimi
۱۴۰۲/۱۰/۴
کتاب خوبی هست و اطلاعات زیادی راجب خیلی از دارو‌های اعصاب داره ولی کامل نیست و خیلی هم تخصصی نیست واسه کسایی خوبه که می‌خواد اطلاعات آسان بدست بیاورند.
سینا اسفندیاری
۱۳۹۸/۸/۱۰
کتابی که بنظر من همه روانشناسان و مشاوران باید آن را داشته باشند
مهران قارلقی
۱۳۹۸/۱۰/۲۲
به اون چیزی که میخواستم رسیدم اما عوارض جانبی دارو‌ها بیشتر از فواید ذکر شده بود
امیرمحمد
۱۴۰۲/۳/۱۸
بسیار کتاب جامع و کابردی هستش به عنوان یه روانشناس بالینی حتما پیشنهاد میکنم
roya danesh
۱۴۰۲/۱/۲
عالیه برای روانشناسا اشنایی با داروها وعوارص ان‌ها خیلی مفیده
یاسمن ماوندادی
۱۴۰۰/۷/۲۹
برای روانشناسها مناسبه و میتونه در تشخیص و درمان بیماریها مفید باشه
علی عامری
۱۳۹۸/۸/۷
من با اینکه روانشناس نیستم ولی واقعا لذت بردم
مهدی یعقوبی
۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کتاب بسیار مفید و عالی بود. متشکرم
کمیل کلبادی نژاد
۱۳۹۷/۹/۹
کتاب بسیار کاربردی و مفیدی برای روانشناسان بالینی می‌باشد
Mahdi nazari
۱۴۰۰/۷/۳
کتاب مفیدی بود و مطالعه اون رو به بقیه هم توصیه میکنم.
Amir Iranfar
۱۴۰۰/۶/۲۹
خواندن کتاب‌های دارویی و حلال اهمر لازمه
حسن بدخشانی
۱۳۹۹/۴/۲۸
با سلام.
عالی بود. ممنون
شایان مرادپور
۱۴۰۲/۳/۲۴
کتاب مفیدی بود وعالی.
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان

برای دریافت کتاب داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.