معرفی و دانلود کتاب داستان عکاسی

عکس جلد کتاب داستان عکاسی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان عکاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان عکاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان عکاسی

کتاب داستان عکاسی اثر مایکل لنگفورد، راهنمای جامعی‌ست که نشان می‌دهد چگونه عکاسی ممکن شد: از آزمایش‌های اولیه با نور گرفته، تا اختراع تجهیزات پیچیده‌ای تحت‌عنوان دوربین! تفاوت‌های دوربین‌های اولیه با امروزی و کارهای خیره‌کننده‌ی عکاسان مشهور معاصر، همگی از مواردی هستند که در کتاب پیش رو درباره‌ی آن‌ها صحبت شده و خواننده در یک تور عکاسی جذاب در طول تاریخ سفر می‌کند. چه دانشجو باشید و چه یک عکاس علاقه‌مند، این کتاب درک شما را از هنر عکاسی افزایش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب داستان عکاسی

هنر عکاسی بی‌شک یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین شاخه‌های هفت‌گانه‌ی هنر است که تاریخی خواندنی دارد. انسان تا سال‌ها آرزوی ثبت تصاویری از وقایع و رویدادها را داشته و به‌کمک نقاشی و به‌شکلی طولانی و حتی دشوار به این آرزوی خود تحقق می‌بخشید. اما بعدتر با شکل‌گیری و توسعه‌ی عکاسی، این فرایند آسان‌تر و البته در نوع خود بسیار لذت‌بخش شد. مایکل جان لنگفورد (Michael John Langford) کتاب داستان عکاسی (The Story of Photography) را در دو قسمت اصلی به رشته‌ی تحریر درآورده است. بخش اول این کتاب به بیان تحولات فنی اصلی می‌پردازد و کارهای پیشگامانه‌ی مخترعان عکاسی را توصیف می‌کند که در نهایت منجر به ثبت و ذخیره‌ی دائمی تصاویر یعنی عکاسی به‌شکل شناخته‌شده‌ی امروزی شد. در این بخش تحولات در فن‌آوری‌های مربوط به دوربین نیز شرح داده شده‌اند، از دوربین‌های قابل‌حمل گرفته تا دوربین‌های کوچک مدرن و سیستم‌های الکترونیکی پیچیده‌تر.

معرفی و دانلود کتاب داستان عکاسی

در کتاب داستان عکاسی می‌خوانید همانطور که جنبه‌های فنی عکاسی تکامل پیدا کردند، کاربرد آن‌ها نیز تغییر کرد. عکاسان متوجه شدند که می‌توانند با یادگیری این هنر و حرفه دیدگاهی را بیان کرده یا از رسانه به‌عنوان زبان استفاده کنند. برای برخی این به معنای ثبت تصاویر احساسی و هنرمندانه از مسائل و موضوعات بود، درحالی‌که برخی از دیگر عکاسان، صرفاً واقعیت‌های موجود را مستند می‌کردند؛ مانند جنگ یا فقر. رفته‌رفته عکاسان نسبت به ظاهر بصری اشکال و فرم‌های سوژه وسواس پیدا کردند. مایکل لنگفورد در نیمه‌ی دوم کتاب بر این موضوع تمرکز کرده است که چگونه و چرا عکس‌ها گرفته شده‌اند، او به‌صورت مستند به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه تکنیک به‌ویژه در دستان هنرمندان عکاس به وسیله‌ای برای رسیدن به هدف تبدیل شده است.

لنگفورد مدیر سابق دوره‌ی عکاسی در کالج سلطنتی هنر لندن بود. او به‌عنوان ارزیاب خارجی در چندین مدرسه‌ی عکاسی، رئیس سابق انجمن آموزش عکاسی و مشاور هیئت‌های آزمون سراسری عکاسی نیز فعالیت می‌کرد. او همچنین صدها مقاله برای مجلات بریتانیایی و آمریکایی نوشت و نویسنده‌ی سه کتاب درسی پرفروش دیگر برای مطبوعات کانونی بود: «عکاسی پایه»، «عکاسی پیشرفته» و «شروع عکاسی». در کتاب راهنمای پیش رو، لنگفورد شما را در طول تاریخ عکاسی از زمان دوربین‌های اتاق تاریک تا عصر پست مدرنیسم همراهی می‌کند.

قسمت اول کتاب تکامل فنی را پوشش می‌دهد و در قسمت دوم، با موضوعات، سبک‌ها و رویکردهای عکاسی آشنا خواهید شد. در این بخش همچنین بیوگرافی کوتاه و عکس‌هایی از نمایندگان اصلی ژانرها و دوره‌های مختلف عکاسی ارائه شده و با تصویرگرایی، طبیعت‌گرایی و دیگر جنبش‌های مدرنیستی آشنا خواهید شد. اطلاعات مفیدی نیز در مورد رونق عکاسی حرفه‌ای در طول دهه‌ی 1960 و جنبش پست‌مدرنیسم در دهه‌های 70 و 80 میلادی کسب خواهید کرد و تاریخ دوره‌ای را که بالاخره عکاسی در آن به‌عنوان یکی از هنرهای زیبا به جایگاهی برابر با نقاشی و مجسمه‌سازی دست یافت، خواهید آموخت.

شاید برخی از خوانندگان این اثر به‌دنبال اطلاعات بیشتری در زمینه‌ی عکاسی مدرن باشند اما کتاب داستان عکاسی با وجود اینکه به توسعه‌ی عکاسی دیجیتال اشاره‌ی چندانی ندارد، مقدمه خوبی برای شناخت دنیای عکاسی به‌شمار می‌رود که ممکن است باعث کنجکاوی شده و به خوانندگان انگیزه‌ای بدهد تا درباره‌ی بسیاری از جنبه‌هایی که در این منبع به آن‌ها اشاره شده است، بیشتر بخوانند.

کتاب داستان عکاسی دوازده فصل دارد که شامل عناوینی چون ماقبل تاریخ و اکتشاف، عکاسی اولیه، دوره‌ی صفحه‌ی تر، صفحات خشک فیلم‌های رول، به جستجوی رنگ، بهبود طراحی دوربین و ... می‌شود. انتشارات افکار این کتاب را با ترجمه‌ی رضا نبوی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب داستان عکاسی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به هنر عکاسی علاقه دارید یا در این حوزه فعال هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این کتاب راهنما را از دست ندهید، چراکه منبعی بسیار قابل‌اعتماد و معتبر است.

در بخشی از کتاب داستان عکاسی می‌خوانیم

ماقبل تاریخ و اکتشاف

اگر فقط یک صحنه قادر به ترسیم خود بود! اگر فقط به روشی جادویی امکان نمایش دقیق واقعیت بدون نیاز به مهارت‌های طراحی و کار سخت میسر بود... در اوایل قرن نوزدهم برای طبیعت‌گرایی (ناتورالیسم) و دقت در هنرهای بصری ارزش بالایی درنظر گرفته می‌شد. شکل‌گیری تصویر به‌صورت ابتدایی توسط «کمرا ابسکیوراهای» (اتاقک‌های تاریک) بدیع امری شناخته‌شده بود و برای قرن‌ها به‌عنوان ابزاری کمکی مورد استفاده‌ی نقاشان، ولی هیچ‌گونه ماده‌ی حساس به نوری جهت ثبت تصویر وجود نداشت. به‌سال 1830 ترکیبی از نیاز نقاشی و رشد فزاینده‌ی اکتشافات علمی اولین استفاده‌ی موفق از مواد شیمیایی حساس به نور در دوربین را شکل داد - جایی‌که درواقع شروع داستان عکاسی‌ است. در این فصل نگاهی خواهیم داشت به دو جزء مهم (نوری و شیمیایی)، مسیر جداگانه‌ای که هریک طی کرده تا سرانجام فرایند عملی تصویرسازی ایجاد گشت.

دوربین

اگر نور یک صحنه‌ی روشن از طریق روزنه‌ی کوچکی وارد اتاق تاریکی شود (مثلاً پرده یا کرکره‌ای که پنجره را پوشانده) تصویری تاریک از صحنه بر دیوار مقابل ایجاد می‌گردد. تصویر وارونه است زیرا شعاع‌های نور قسمت بالای موضوع به قسمت پایین دیوار می‌رسد، و بالعکس. اثر کمرا ابسکیورا یا اتاق تاریک از زمان‌های گذشته شناخته‌شده بود. نام‌گذاری ابزار توسط لئوناردو داوینچی صورت پذیرفته و به‌سال 1556جیووانی پورتا شرح کاملی از آن‌را چاپ کرد. در همین زمان بود که کشف شد با بزرگ‌تر کردن روزنه و قرار دادن یک عدسی تلسکوپ به‌جای آن تصویری روشن‌تر و واضح‌تر شکل می‌گیرد. اتاق‌هایی به‌صورت کمرا ابسکیورا به‌عنوان پدیده‌ای نوظهور در بناهای عمومی همچون پارک‌ها و امثال آن درست شدند که تعدای از آن‌ها همچنان موجود است.

فهرست مطالب کتاب

درآمد
قسمت اول: تکامل فنی
1: ماقبل تاریخ و اکتشاف
2: عکاسی اولیه (1850-1839)
3: دوره‌ی صفحه‌ی تر
4: صفحات خشک فیلم‌های رول (1900-1870)
5: به جست‌وجوی رنگ
6: بهبود طراحی دوربین
قسمت دوم: موضوعات، سبک‌ها و نگرش‌ها
مقدمه
7: نگرش مستبد
8: عکاسی تصویرگرا
9: جنبش‌های نوگرا
10: تنوع در عکاسی حرفه‌ای (1980-1920)
11: توجه به معنی
12: عکاسی در یک عصر پسانوگرا
کلام آخر
وقایع به ترتیب تاریخ
واژه‌نامه
زندگی‌نامه‌های مختصر
نام‌های آمده در کتاب (به ترتیب الفبای انگلیسی)
نام‌های آمده در کتاب (به ترتیب الفبای فارسی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان عکاسی
نویسنده
مترجمرضا نبوی
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات279
زبانفارسی
شابک978-600-98291-4-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش عکاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان عکاسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان عکاسی

برای دریافت کتاب داستان عکاسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.