معرفی و دانلود کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور

عکس جلد کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور
قیمت:
42000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور

کیارتان پاسکیت در کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور، شما را به گردشی هیجان‌انگیز و بامزه در دنیای کهکشان‌ها دعوت می‌کند. شما با این کتاب به مریخ سفر می‌کنید، به ملاقات آدم فضایی می‌روید، با منظومه‌ی شمسی آشنا می‌شوید و بسیاری اتفاقات جذاب دیگر که باید حتماً تجربه کنید.

درباره‌ی کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور:

پیش از خواندن کتاب کهکشان سرگیجه آور باید ذهنتان را آماده کنید. چرا؟

چون چیزهایی که قرار است از آن‌ها آگاه شوید، آن‌قدر گیج‌کننده و حیرت‌انگیزند که امکان دارد از تعجب فکتان از جا در برود و بیفتد روی زمین. البته اگر این یک کتاب داستان ساختگی بود اصلاً اشکالی نداشت، اما نکتۀ‌ واقعاً عجیب این است که «تمام چیزهایی که در کتاب حاضر می‌خوانید، حقیقت دارد!» برای همین حسابی گیج‌کننده‌اند.

فقط برای به دست آوردن دورنمایی از چیزهایی که قرار است مغزتان با آن‌ها کلنجار برود، تصور کنید که در شبی تاریک سرتان را بالا گرفته‌اید و دارید به آسمان نگاه می‌کنید. ستارگان به خودی خود چیزهای بسیار ترسناکی‌اند، اما نظرتان دربارۀ وسعت فضاهای تاریک بین آن‌ها چیست؟ این فضاهای تاریک چه هستند؟ چه کسی این فضاها را در آن‌جا قرار داده؟ آن‌ها چقدر با ما فاصله دارند؟ و عجیب‌تر از تمام این سؤالات... آیا در طرف دیگر آن‌ها چیزی وجود دارد؟

حتی باهوش‌ترین آدم‌ها نیز در جواب این سؤال‌ها فقط می‌توانند حدس‌هایی بزنند، اما کتاب کهکشان سرگیجه آور (The Gobsmacking Galaxy) خیال دارد شما را به آن‌جا ببرد تا خودتان جوابی برای آن‌ها پیدا کنید!

درباره‌ی مجموعه کتاب علمی دانش ترسناک:

کیارتان پاسکیت (Kjartan Poskitt) مجری و نویسنده‌ای است که بیشتر به جهت نوشتن کتاب‌های کودک و نوجوان شناخته شده است. او در مجموعه‌ی چهار جلدی دانش ترسناک (The Knowledge) با هوشمندی مباحث علمی را به شکلی مهیج و طنزآمیز به تصویر می‌کشد. نوجوانان با خواندن این مجموعه احساس بی‌حوصلگی و خستگی نخواهند داشت و برعکس به قدری جذب کتاب خواهند شد که با انگیزه و اشتیاق مباحث علمی را دنبال خواهند کرد. کهکشان سرگیجه‌‌آور، ریاضیات خفن، سینمای پرزرق و برق و روبات‌های آشوبگر عناوین این مجموعه هستند که هر کدام از آن‌ها به دانشی خاص می‌پردازد.

کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به دنیای پر رمز و راز نجوم از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور می‌خوانیم:

حتی با بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های روی زمین هم هیچ‌وقت نمی‌توانیم تصویر واقعاً شفافی از فضا داشته باشیم، چون جو زمین در چیزهایی که می‌بینیم انحراف ایجاد می‌کند. تلسکوپ فضایی هابل (یا به قول دانشمندان زحمتکش HST) در سال 1990 به مدار زمین فرستاده شد و چون در آن جا جوی سر راه دید آن وجود ندارد، دقت تصاویر ارسالی‌اش 100 برابر بیشتر است.

بعد از اینکه هابل را به فضا فرستادند، متوجه شدند که یک اشکال کوچولو دارد! قطعۀ اصلی این تلسکوپ یک آینه خیلی خاص مقعر به قطر 2/4 متر بود که ساخت آن درست انجام نشده بود، یعنی به اندازه قطر یک مو خطا داشت! این اشکال موجب انجام دادن یکی از ظریف‌ترین مأموریت‌های فضایی تا آن زمان شد. در دسامبر 1993 چند فضانورد با شاتل فضایی اِندیور به آن‌جا فرستاده شدند و یک وسیلۀ اضافی را روی هابل نصب کردند تا این خطا را اصلاح کند. این مأموریت یازده روز طول کشید و شامل پنج نوبت پیاده‌روی فضایی و یک عالمه اعصاب بود!

خیلی دربارۀ سفرهای فضایی بدون سرنشین حرف زدیم، اما حالا وقت آن است که خودمان را به فضا برسانیم.

قبل از رفتن انسان‌ها به فضا، همه‌جور حیوانی از جمله، موش، سگ و میمون را به آن‌جا فرستادند تا ببینند آیا آن‌ها می‌توانند از این سفرها جان سالم به در ببرند یا نه. داستان معروفی وجود دارد که میمونی به اسم بیزِر بود که پنج سفر فضایی داشت و در آخرین مأموریتش سرانجام یک انسان اجازه یافت که با او همسفر شود. دو تا پاکت به آن‌ها داده بودند تا وقتی که موشک به مدار پارک خودش رسید، یکی را فرد فضانورد و دومی را بیزر باز کند.

فهرست مطالب کتاب

هشدار!
یک کهکشان اصلاً چی هست؟
چه چیزهایی می‌توانید ببینید؟
رصد آسمان: از کجا شروع کنیم
چند چیز خوب که می‌توان در آسمان دنبالشان گشت
برای خودتان یک منظومه خورشیدی درست کنید!
سفر فضایی
بیایید سری به همسایه‌هایمان بزنیم
عطارد
زهره
زمین
ماه
مریخ
کمربند سیارک‌ها
مشتری
زحل
اورانوس
نپتون
پلوتون
سیاره ایکس
به اعماق فضا خوش آمدید!
در امتداد افق زمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور
نویسنده
مترجممحمود مزینانی
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-600-296-360-4
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
42000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور

مر ا
۱۴۰۱/۵/۵
کتاب عالی در زمینه نجوم می‌باشد با خواندن این کتاب سرت گیج می‌ره و تازه میفهمی که توی چه دنیای عجیب و غریبی داری زندگی می‌کنی
محمدسجاد فردیار
۱۴۰۱/۱۱/۱
کتاب خوب و سرگرم کننده‌ای هست
برای زمان آزاد پیشنهاد میدم
Mahtab
۱۴۰۱/۶/۱۲
عالیه، خیلی ساده و زیبا، و طنز آمیز
fatemeh dinmohammady
۱۴۰۲/۸/۲۳
عاشق اینسری کتابام علم راحتتتت
مرتضی علی وحیدی
۱۴۰۲/۱/۲
کلا کتاب‌های کیارتان پاسکیت عالیه
Samane Dehdehi
۱۴۰۱/۹/۱۵
علمی و خوب بود اطلاعات خوبی داشت
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور

برای دریافت کتاب دانش ترسناک: کهکشان سرگیجه آور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.