معرفی و دانلود کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی

عکس جلد کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی

آموزش در تمام حوزه‌ها هم می‌تواند سبب بهبود شرایط شود و هم می‌تواند به آسیب‌های موجود بیفزاید. کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی اثر مرضیه اعتمادی‌پور و بهرام صالح صدق‌پور با هدف بهبود آموزش در بخش طراحی مسکن، مبانی ضروری این حوزه را بیان نموده است. پس از مطالعه‌ی این کتاب می‌توانید با تکیه بر آموزش، آسیب‌های موجود در معماری و طراحی مسکن را بررسی و رفع نمایید.

درباره‌ی کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه‌شناسی

دانش محتوایی آموزشی، برای مدرسان یک مهارت اساسی تلقی می‌شود که با هدف ارتقای سطح کیفی تدریس به کار می‌رود. با توجه به این که آموزش در رشته‌ی معماری هم مانند بسیاری از رشته‌های دیگر، اهمیت شایان توجهی در مراکز آموزشی سراسر دنیا دارد و علاوه بر آن روش‌های سنتی آموزش معماری، پاسخی برای نیازهای جامعه‌ی معماری و دانشجویان امروز ندارد، طراحی یک منبع جامع و علمی در این حوزه ضروری است. کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه‌شناسی اثر مرضیه اعتمادی‌پور و بهرام صالح صدق‌پور کوشیده است با پرداختن به دانش محتوای آموزشی در حوزه طراحی معماری مسکن در قالب درس طراحی مجتمع مسکونی در این راستا گام مؤثری بردارد.

معرفی و دانلود کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی

کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه‌شناسی 5 فصل دارد. در نخستین فصل هدف کتاب، مؤلفان و مفهوم آموزش به صورت کلی مطرح شده است. نویسندگان در این فصل به مباحثی نظیر معنا و نشانه در معماری، جایگاه مخاطب در معماری، خلأهای شیوه و محتوای آموزش حوزه‌ی طراحی مسکن، چگونگی کاربست وجوه تمایز و اهداف کلی مدل آموزشی پرداخته‌اند.

در فصل دوم کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه‌شناسی، مؤلف بر یافتن بااهمیت‌ترین مشخصه‌های طراحی معنامحور مسکن با رویکرد نشانه‌شناسی تمرکز ویژه دارد. نویسندگان در این کتاب به روش‌های انطباق مؤلفه‌های تأثیرگذار بر درک کاربران مسکن با سطوح نشانه به منظور رفع آسیب‌های حوزه‌ی محتوایی آموزش نیز پرداخته‌اند. در این بخش با عناوینی از قبیل محتوای عامل «تحلیل شناخت بستر»، محتوای عامل «ایده‌پردازی»، محتوای عامل «تحلیل دیدگاه زیبایی‌شناختی کاربران»، محتوای عامل «تحلیل ابعاد روان‌شناختی کاربران» و... روبه‌رو خواهید بود.

نگارنده‌ی کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه‌شناسی در فصل سوم با عنوان روش آموزش، مبانی نظری مربوط به آموزش مناسب را شرح می‌دهد. در این راستا مباحثی مانند آموزش بر اساس بازخورد، آموزش بر اساس مثال‌ها، یادگیری خودتوضیحی، آموزش بر اساس تعاملات همتایان، آموزش مبتنی بر یادگیری مشارکتی، آموزش بر اساس پرسش و پاسخ مطرح می‌شوند.

تعریف و اهمیت رسانه در معماری و آموزش معماری موضوعی است که در چهارمین فصل کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه‌شناسی تبیین می‌شود. نویسنده در فصل پنجم این کتاب نیز محتوای آموزش طراحی را توضیح می‌دهد.

انتشارات شهرسازی کتاب حاضر را منتشر نموده است.

کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه‌شناسی برای چه کسانی مناسب است؟

طراحی متناسب و کارآمد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارشناسان و دانشجویان معماری و شهرسازی است که در حوزه‌ی طراحی مسکن فعالیت می‌کنند. مبانی و نگرش‌های مطرح‌شده در این کتاب می‌تواند برای این دسته از مخاطبان راهگشا و چاره‌ساز باشد.

در بخشی از کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی می‌خوانیم

منابع پژوهشی در راستای معنانگری به معماری، عمدتا به پیوند طراحی و علوم عرفانی و حکمت مراجعه می‌کنند و کلی‌گویی‌هایی اینگونه، تنها در راستای بیان ضرورت نگرش غیرمادی به معماری است و در زمینه طراحی و یا آموزش آن راهگشا و عملی نخواهد بود، چراکه تنها جنبه نظری را در برمی‌گیرد و شاید با توجه به ویژگی‌های
آموزش معاصر، نتوان جنبه عملی برای آن متصور بود. توجه به معنا در ارزیابی‌های ابنیه تاریخی ایران، صرفا در سطح نظری مانده است و فاصله زیادی تا عمل و کاربرد اصول مستخرج از این تحقیقات در آموزش طراحی مشاهده می‌گردد. از سوی دیگر آنچه که در تحقیقات اخیر معناگرا در معماری مشاهده می‌گردد، تاکید بر عامل «طراح» به عنوان مهم‌ترین خاستگاه معنای اثر است در حالی که مطابق با مبانی نظری حوزه معنا، طراح، تنها یکی از وجوه موثر بر معنا در آثار معماری است و توجه به اثر و مخاطبان آن نیز به‌عنوان وجوه دیگر موثر بر معنا، نیازمند تحقیقات برای ورود به حیطه عملی است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: هدف
فصل دوم: محتوا
فصل سوم: روش آموزش
فصل چهارم: رسانه
فصل پنجم: محتوای آموزش طراحی
خلاصه کتاب
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-622-93218-6-7
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی

برای دریافت کتاب دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.