معرفی و دانلود کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2

برای دانلود قانونی کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2

جواد علیزاده شبخوسلاتی در کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2، به آموزش دو نرم‌افزار مهم برای انجام یک پروژه‌ی کامل طراحی داخلی پرداخته است. این کتاب راهنما سبکی متفاوت در آموزش دارد و فرایندهای شبیه‌سازیِ معماری، در طول هر فصل آن تکرار و تمرین می‌شود.

درباره‌ی کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2

امروزه استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز کامپیوتری در آموزش و فراگیری علوم مختلف کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند. یکی از انواع این نرم‌افزارها که از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین‌ها در زمینه‌ی طراحی داخلی است، 3Ds Max 2016 نام دارد. جواد علیزاده شبخوسلاتی در کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 به آموزش این نرم‌افزار از طریق انجام یک پروژه پرداخته و پیش از شروع آموزش به تمامی سؤالات و ابهاماتی که ممکن است در این زمینه برایتان پیش بیاید نیز پاسخ داده است.

معرفی و دانلود کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2

جواد علیزاده شبخوسلاتی در مقدمه‌ی کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 به طرح یک سؤال مهم و اساسی پرداخته است؛ مسیری که یک معمار باید طی کند و مهارت‌ها و اصولی که لازم است بیاموزد تا بتواند یک صحنه‌ی واقعی را خلق کند، چیست؟ شاید پاسخ به این سؤال در نظرتان مبهم باشد و در ابتدا به طولانی بودن جواب این سؤال یک‌خطی فکر کنید. بله، در اصل فرایندهایی که در مسیر رسیدن به نتیجه‌ی قابل‌قبول باید سپری شوند، آن‌قدر زیاد و متنوع هستند، که خالق صحنه باید در بسیاری از زمینه‌ها تخصص پیدا کند. زمینه‌هایی چون اصول مجسمه‌سازی، اصول درک رنگ و متریال اشیاء، اصول نورپردازی، اصول عکاسی و فیلم‌برداری، اصول تدوین تصویر و از همه مهم‌تر، تسلط بر نحوه‌ی استفاده از تمام این موارد در نرم‌افزار 3Ds Max. جواد علیزاده شبخوسلاتی در کتاب راهنمای پیش رو عنوان می‌کند که تمامی اصول و مهارت‌های ذکرشده برای خلق یک تصویر سه‌بعدی مورد نیاز هستند. اما آیا واقعاً کسب مهارت و تخصص در همه‌ی آن‌ها امکان‌پذیر است؟ جواب این سؤال «بله» است، اما چگونه؟ و از کجا باید شروع کرد؟

قطعاً تنها روش مطمئن برای یادگیری هر مهارتی، صرف وقت و استمرار است و هیچ روش جایگزین مؤثرتری وجود ندارد. اما چطور شروع به یادگیری مستمر کنید؟ جواد علیزاده شبخوسلاتی در کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 بیان می‌کند که تمام مهارت‌های لازم برای خلق صحنه‌های سه‌بعدی، کاملاً به یکدیگر مرتبط هستند و نمی‌توان آن‌ها را بدون هم در نظر گرفت. دقیقاً به همین دلیل، یادگیری به‌صورت هم‌زمان و خصوصاً به‌شکل عملی، بهترین راه است. یعنی نحوه‌ی استفاده از نرم‌افزار و ابزارها را به‌صورت کاربردی و عملی در قالب پروژه‌های کوچک و مختلف مشاهده کنید و از این طریق آن‌ها را کامل و درست یاد بگیرید.

جواد علیزاده در کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 در واقع همین شیوه‌ی آموزش را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و آموزشی کامل و مستمر را در قالب یک پروژه‌ی کامل طراحی ارائه کرده است. این پروژه تمرین‌های مرحله به مرحله دارد و ابتدایی‌ترین تا پیچیده‌ترین مراحل شبیه‌سازی معماری را شامل می‌شود. با فراگیری آموزه‌های کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 درک خواهید کرد که چگونه با کمک نقشه‌های دوبعدی یک فضای سه‌بعدی را ساخته و سپس چگونه با مهارت‌هایی که ذکر شد، آن را تکمیل کنید.

کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 در سیزده فصل به رشته‌ی تحریر درآمده و عناوینی چون آشنایی با نرم‌افزار، مدل‌سازی طبقه‌ی هم‌کف، مدل‌سازی طبقه‌ی اول و سقف، بافت‌دهی ساختمان، پلکان، ریل محافظ طبقه‌ی اول، میز غذاخوری و پرده، اضافه کردن سایر اشیاء، اصلاح نهایی متریال‌ها و ... را شامل می‌شود.

مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان این کتاب کارشناسان و دانشجویان رشته‌ی معماری، طراحی داخلی و همچنین کلیه‌ی علاقه‌مندان به این حوزه می‌باشند.

در بخشی از کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 می‌خوانیم

وقتی که پروژه به اتمام می‌رسد، آنرا در معرض دید عموم قرار می‌دهید تا دیگران نیز با هنر و دست‌ساخته شما آشنا شوند. اگر قرار باشد تا در یک گالری بگذارید و دیگران به صورت حضوری، مجسمه‌تان را ببینند، باید آن را به محل مورد نظرتان حمل کنید و اگر بخواهید از آن عکسی تهیه کنید و در اینترنت قرار دهید، قضیه کمی فرق می‌کند. سعی می‌کنید تا با ایجاد یک نورپردازی مناسب و از زوایای خاص، هرچه بیشتر هنرتان را به رخ بکشید و زیبایی کارتان را نشان دهید.

فرآیند شبیه سازی معماری و خلق یک فضای سه بعدی، دقیقا شامل مراحلی است که در مثال بالا گفته شد. مجسمه‌سازی در یک نرم‌افزار سه‌بعدی، اما با امکانات و شرایط بسیار راحت تر و دقیق تر. هر پروژه‌ای که در نرم‌افزار 3ds Max اجرا می‌شود، بدون استثنا مراحل فوق را دنبال می‌کند. پروژه‌ای هم که در این کتاب معرفی می‌شود نیز از این قاعده مستثنا نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه و معرفی کتاب
چرا باید این کتاب را بخوانید؟
در این کتاب چه خواهید یافت؟
روش مطالعه کتاب
درباره نویسنده
فصل 1: آشنایی با نرم‌افزار
فصل 2: مدل‌سازی طبقه همکف
فصل 3: مدل‌سازی طبقه اول و سقف
فصل 4: بافت‌دهی ساختمان
فصل 5: ساخت درب و پنجره‌ها
فصل 6: پلکان
فصل 7: ریل محافظ طبقه اول
فصل 8: میز غذاخوری و پرده
فصل 9: اضافه کردن سایر اشیا
​​​​​​​فصل 10: اصلاح نهایی اشیا
فصل 11: اصلاح نهایی متریال‌ها
​​​​​​​فصل 12: اصلاح نهایی نور و تهیه خروجی
فصل 13: ویرایش و اصلاح خروجی نهایی
​​​​​​​کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات379
زبانفارسی
شابک978-600-1244-90-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2

برای دریافت کتاب طراحی دکوراسیون داخلی با 3ds Max 2016 و V-Ray 3.2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.