معرفی و دانلود کتاب داکشا دختر پزشک

عکس جلد کتاب داکشا دختر پزشک
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داکشا دختر پزشک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داکشا دختر پزشک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داکشا دختر پزشک

کتاب داکشا دختر پزشک نوشته گیتا ردی، داستانی ساده و واقع‌گرایانه درباره دختری دوست‌داشتنی و مهربان است که در روستایی کوچک در رشته کوه‌های هیمالیا زندگی ساده و فقیرانه‌ای دارد اما دست روزگار او را در مسیر جدیدی قرار می‌دهد.

درباره کتاب داکشا دختر پزشک:

این کتاب روایت‌گر داستان زندگی داکشا، دختری است که سال‌ها پیش، خانواده‌اش را در اثر ریزش کوه از دست داده و او هم مانند دیگر اهالی روستا طعم فقر، خطر و مصیبت را چشیده است. داکشا به خاطر علاقه و توجه ویژه‌ای که به گیاهان دارویی دارد، به شاگردی پندیتجی، پزشک سنتی و بومی روستا درمی‌آید و مسیر جدیدی در زندگی‌اش آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد برای تحقق آرزوهایش باید این مسیر را تا انتها ادامه دهد.

شخصیت اصلی کتاب داکشا دختر پزشک (Daksha the Medicine Girl)، دختری است که قید و بندهای سنتی روستای خود را رها می‌کند تا برای رسیدن به آرزوهایش و زندگی بهتر موفق شود. این کتاب می‌تواند شما را به یاد روستاهای دورافتاده و تهی‌دست کشورمان بیاندازد و در عین حال به شما می‌آموزد که توانایی‌ها و استعدادهای خود را دست کم نگیرید و برای انتخاب مسیر شغلی و آینده خود به آن‌ها ایمان داشته باشید.

مطالعه کتاب داکشا دختر پزشک مناسب چه کسانی است؟

این کتاب باعث می‌شود کودکان 8 تا 12 ساله به مطالعه داستان‌های بلند علاقه‌مند و با ژانرها و سبک‌های جدید در ادبیات کودکان آشنا شوند؛ هم چنین به آن‌ها کمک می‌کند تبدیل به خوانندگانی حرفه‌ای شوند و برای مطالعه کتاب‌های بیشتر انگیزه پیدا کنند.

گیتا ردی (Gita V. Reddy) را بیشتر بشناسیم:

او اهل هندوستان است و در شهر حیدرآباد زندگی می‌کند. مهم‌ترین ویژگی گیتا ردی این است که می‌تواند در سبک‌ها و ژانرهای مختلف بنویسد. بیشتر کتاب‌های او در زمینه ادبیات کودکان است اما نگارش و موضوع آن‌ها به گونه‌ای است که نوشته‌هایش مورد توجه بزرگسالان هم قرار می‌گیرد. گیتا ردی در رشته ریاضی تحصیل کرده است و پیش از اینکه به نویسندگی روی بیاورد مدیر ارشد یک بانک دولتی در شهر محل سکونتش بود اما به طور داوطلبانه از این کار انصراف می‌دهد و بازنشسته می‌شود تا بتواند تمام فکر و تمرکزش را به نوشتن اختصاص دهد.

ندا ترابی را بیشتر بشناسیم:

ندا ترابی از سال 1381 به نوشتن روی آورد و با پیوستن به انجمن یادگار نیاکان ما توانست اولین مجموعه داستان خود را با نام «راهی به سوی جهنم» منتشر کند. سپس نوشتن رمان «کله‌ات را ورق بزن» را به طور مشترک با کاظم سلطانی آغاز کرد که در سال 1389 به اتمام رسید. در همان سال نوشتن رمان «دختر کویر بزرگ» را آغاز کرد و در سال 1392 به چاپ رساند.

در همین سال به ترجمه آثار داستانی از نویسندگان مشهور جهان پرداخت و این عناوین را به چاپ رساند: شاهزاده و اژدها، پرنده آتشین، قاتلین، قوهای وحشی، جیمز و هلوی غول پیکر، جک غول کش، داکشا دختر پزشک، دور از اجتماع خشمگین، آرزوهای بزرگ، دوازده مرد خشمگین. پس از آن، کتاب «و حالا روحت را بخدا بسپار» را که آخرین سخنان پیش از مرگ شخصیت‌های بزرگ است را تالیف و به چاپ رساند. وی همچنین به ویرایش آثار داستانی نویسندگان ایرانی نیز پرداخته است؛ آثاری از جمله: غرامت دل - تاریک از عشق - دختر مغرور - روی خط عشق- زخم دل - مبارزه شادمانه - خانه سوخته - قطار شب - خرگوش فراری - شاهزاده نشسته - روشنایی‌های زندگی - سنگ‌ها همچنان خواهند چرخید...
کتاب «گفتند فسانه‌ای و در خواب شدند» و رمان «باز خواهم گشت» به تازگی از او منتشر شده است.

در بخشی از کتاب داکشا دختر پزشک می‌خوانیم:

روزی روشن و شفاف، بدون ذره‌ای غبار و یا مه آغاز شده بود. خورشید با نوری پریده رنگ در آسمان می‌تابید. برف روی کوه‌ها در زیر گرمای ملایم روز به آرامی آب می‌شد.

داکشا بر روی دامنه کوه ایستاده و پندیتجی (پزشک بومی هند) را تماشا می‌کرد که به آرامی از کوه به سمت کلبه‌اش می‌رفت. داکشا او را تا لحظه‌ای که در فضای برفی به نقطه‌ای بدل شد نگریست.

دهکده داکشا بر فراز رشته کوه‌های هیمالیا قرار داشت و در احاطه برف‌هایی بود که در تمام مدت سال آن جا را می‌پوشاند. میان دهکده آن‌ها تا نزدیک‌ترین روستا در پایین کوه به اندازه دو روز فاصله داشت.

در ماه‌های سرد زمستان، جاده برای رفت و آمد غیر قابل عبور می‌شد. سه یا چهار بارش برف سنگین کافی بود تا جاده باریک روستا کاملا بسته شود.

داکشا نفس عمیقی کشید و هوای کوهستان را فرو داد. باد سردی می‌وزید و رنگ آسمان که از سمت شمال در حال تغییر بود، خبر از بارش برف در روزهای آینده را می‌داد.

داکشا از بره‌ای که در آغوش داشت و تازه یک هفته از تولد آن می‌گذشت، پرسید: نظرت چیست؟ اگر در خانه بمانی، دلتنگ دره می‌شوی؟

بره سرش را تکان داد.

داکشا دوباره گفت: حالت خوب می‌شود. بهتر است به خانه پندیتجی که از خانه ما گرم تر است برویم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داکشا دختر پزشک
نویسنده
مترجمندا ترابی
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات47
زبانفارسی
شابک978-622-964129-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داکشا دختر پزشک

Sevda Ghanbari
۱۴۰۰/۴/۵
کتاب زیبا و سرگرم کننده‌ای بود و پیشنهادش نمیکنم ولی قلم ساده و روانی داشت.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب داکشا دختر پزشک

برای دریافت کتاب داکشا دختر پزشک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.