معرفی و دانلود کتاب از این‌ها نمی‌خورم!

عکس جلد کتاب از این‌ها نمی‌خورم!
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از این‌ها نمی‌خورم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از این‌ها نمی‌خورم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از این‌ها نمی‌خورم!

آیا در نزدیکی خود کودکی را می‌شناسید که در غذا خوردن بدقلق، ایرادگیر و به‌اصطلاح بدغذا باشد؟ نگران نباشید. لویی اینجاست تا به شما کمک کند. کتاب از این‌ها نمی‌خورم! نوشته‌ی لیز فلچر دراین‌باره نوشته شده است تا به شما در زمینه‌ی بهبود بخشیدن به رفتارها و عادات غذایی کودکتان کمک کند.

درباره‌ی کتاب از این‌ها نمی‌خورم!

«این را نمی‌خورم!»، «آن را دوست ندارم!»، «از این غذا خوشم نمی‌آید!»؛ آیا شما نیز این جملات و یا مشابه آن‌ها را از کودک خود زیاد می‌شنوید؟ لیز فلچر (Liz Fletcher) در کتاب از این‌ها نمی‌خورم! (I Can't Eat This Stuff) کوشیده است اهمیت تغذیه‌ی سالم و عادت‌های غذایی درست را از طریق تخیل، سرگرمی و ماجراجویی به کودکان شما بیاموزد. با خواندن این کتاب برای کودکتان می‌توانید کاری کنید که فرزند خردسال شما با اشتیاق از خوراکی‌های مقوی و کم‌طرفداری مثل کلم بروکلی استقبال کند؛ چرا که لویی، شخصیت اصلی این داستان به او یاد می‌دهد بروکلی یک سوخت مخصوص برای ابرقهرمان‌هاست!

دلایل متعددی وجود دارد که می‌تواند در بدغذا شدن کودکان نقش داشته باشد. یکی از دلایل رایج را می‌توان در محدود بودن رژیم غذایی کودک جست‌وجو کرد. اگر همواره تنوع محدود و مختصری از غذاها و خوراکی‌ها به کودک پیشنهاد شود، ممکن است کودک در برابر امتحان کردن خوردنی‌های جدید مقاوم شود. علاوه بر این، کودکان ممکن است تحت تأثیر همسالان یا اعضای خانواده‌ی خود قرار بگیرند و از عادات غذایی آن‌ها تأثیر بپذیرند. برخی از کودکان همچنین ممکن است مشکلات حسی و یا گوارشی داشته باشند و از همین رو خوردن برخی غذاها برایشان ناخوشایند باشد. راه‌های بسیاری برای برطرف کردن این مشکلات وجود دارد. یکی از کارآمدترین راه‌حل‌ها از طریق قصه‌های کودکانه‌ای همچون داستان این کتاب است. کودک با شنیدن داستان با شخصیت آن هم‌ذات‌پنداری می‌کند و خود را جای او می‌گذارد و بدین ترتیب هنگامی که مشکل شخصیت اول رفع‌ورجوع شد، کودک نیز دچار دگرگونی و تغییر می‌شود.

در این قسمت از مجموعه‌ی قهرمان شنل‌پوش، لیز فلچر داستانی را تعریف می‌کند که حتی بدغذاترین کودکان را هم عاشق سبزیجات می‌کند. در ابتدای داستان، فیل کوچولوی قصه که لویی نام دارد، هیچ از خوردن سبزیجات خوشش نمی‌آید. اما در میانه‌ی کتاب اتفاقی می‌افتد که نظر لویی را برای همیشه تغییر می‌دهد! کتاب از این‌ها نمی‌خورم! به مقوله‌ی مهم تغذیه‌ی سالم در کودکان می‌ردازد و برای موارد زیر، خواندنی مفیدی به شمار می‌آید:

  • تهییج کودکان حساس به امتحان کردن غذای جدید
  • تشویق کودکان نوپا به خوردن سبزیجات
  • ترویج اهمیت غذا خوردن و تغذیه‌ی سالم
  • ایجاد انگیزه در کودک نوپا برای خوردن غذاها و سبزیجات سالم
  • پرورش قدرت تخیل، شجاعت و اعتمادبه‌نفس در کودک
  • و…

انتشارات پرتقال ترجمه‌ی آناهیتا حضرتی کیاوندانی را از این اثر برگزیده و آن را تهیه و منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های قهرمان شنل‌پوش

«قهرمان شنل‌پوش» نام یک مجموعه کتاب داستانی _ آموزشی مصور برای کودکان و به قلم لیز فلچر است. به گفته‌ی نویسنده، ایده‌ی اولیه‌ی این مجموعه بعد از به دنیا آمدن فرزند او شکل گرفت؛ درست زمانی که فلچر می‌خواست با شیوه‌ای قصه‌وار، مسائل مهم و نقاط‌ِعطف آموزشی مختلف مثل خوب غذا خوردن، استقبال از یک خواهر یا برادر جدید یا طی کردن احساسات جدید را به فرزند خود بیاموزد. شخصیت اصلی داستان‌های قهرمان شنل‌پوش یک بچه‌فیل است که با شنل قرمز خود می‌تواند از پس چالش‌های جدید بربیاید.

در هر قسمت از ماجراهای این مجموعه به سراغ یکی از موضوعات پیش روی لویی خواهیم رفت و نحوه‌ی برخورد او با مسائل را خواهیم دید. نویسنده‌ی مجموعه‌ی قهرمان شنل‌پوش امیدوار است از طریق داستان‌های لویی، مخاطبان کوچک بتوانند شجاعت درونی خود را در آغوش بگیرند، اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشند و شیوه‌ی فکری خود را ارتقا دهند. از این مجموعه کتاب‌های مختلفی مثل «تختخواب جدید لویی»، «روز بدون پوشک»، «اولین روز مدرسه»، «از این‌ها نمی‌خورم!» و... نیز به فارسی ترجمه شده است.

کتاب از این‌ها نمی‌خورم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کودک خردسال شما در غذا خوردن خود با مشکل روبه‌روست، به شما پیشنهاد می‌کنیم از این کتاب و داستان شنیدنی و جذاب آن برای حل این چالش کمک بگیرید. مخاطب اصلی کتاب از این‌ها نمی‌خورم کودکان دو سال به بالا هستند.

با لیز فلچر بیشتر آشنا شویم

لیز از همان کودکی نسبت به هنر، خلاقیت و مطالعه علاقه‌مندی بسیاری از خود نشان می‌داد. او پس از آن که در رشته‌ی طراحی گرافیک از دانشگاه سانفرانسیسکو فارغ‌التحصیل شد، مؤسسه‌ی انتشاراتی خود را راه‌اندازی کرد. لیز فلچر را اغلب به‌واسطه‌ی نگارش و انتشار مجموعه‌ی خواندنی و آموزنده‌ی «قهرمان شنل‌پوش» می‌شناسند. این مجموعه کتاب دربرگیرنده‌ی داستان‌‌هایی درباره‌ی یک فیل کوچولو به نام لویی است که در هر قسمت به سراغ برطرف کردن یکی از چالش‌های زندگی خود می‌رود.

در بخشی از کتاب از این‌ها نمی‌خورم! می‌خوانیم

لویی از قدرت فوق‌العاده‌اش استفاده می‌کند تا کار‌های روزانه‌اش را انجام دهد.
بعد نوبت آن است که برود بیرون و با دایناسور‌ها کشتی بگیرد.
اُه اُه (قاررر-قووور)
حتماً وقت شام رسیده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از این‌ها نمی‌خورم!
نویسنده
مترجمآناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-274-287-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از این‌ها نمی‌خورم!

آزاده
۱۴۰۲/۸/۳
به نظرم که خیلی خوب بود چون بچه‌ها خصوصا پسرها خیلی دوست دارن قهرمان باشن و نشون دادن اینکه ابر قهرمان‌ها سبزیجات رو میخورن و قوی میشن انتخاب مناسبی بود
فاطمه باصری
۱۴۰۲/۷/۱۳
قشنگ بود.. برای دخترم که کمی بدغذاست خوندم... دخترم ۵ سال و نیم هستش ولی به نظرم این کتاب برای ۴ ساله‌ها مناسب تره.... ‌
hadis
۱۴۰۳/۲/۴
خیلی عالی بودوقتی خوندمش دخترم گفت لطفابرام بروکلی بیاربخورم تاقوی شم قبلااصلانمیخورد😁
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب از این‌ها نمی‌خورم!

برای دریافت کتاب از این‌ها نمی‌خورم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.