معرفی و دانلود کتاب در باب اعتماد به نفس

عکس جلد کتاب در باب اعتماد به نفس
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در باب اعتماد به نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در باب اعتماد به نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در باب اعتماد به نفس

آلن دوباتن در کتاب در باب اعتماد به نفس، تمام مهارت‌هایی را که برای افزایش خودباوری لازم است، به شما آموزش می‌دهد. او باور دارد که اعتماد‌به‌نفس، اکتسابی است و با تمرین و تلاش به‌ دست می‌آید. در نتیجه، به خواننده کمک می‌کند تا در راستای دستیابی به یک زندگی اجتماعی سالم و اهداف و آرزوهای شخصی، مسیر زندگی خود را بیابد.

درباره‌ی کتاب در باب اعتماد به نفس

آلن دوباتن (Alain de Botton)، نویسنده‌ای است که از جنبه‌های فلسفی و درونی زندگی برای مخاطبانش صحبت می‌کند. او در کتاب در باب اعتماد به نفس (On Confidence)، به سراغ مهارتی رفته که می‌تواند کیفیت زندگی را به طرز قابل‌توجهی بهبود ببخشد. این مهارت فوق‌العاده، «خودباوری» یا همان «اعتماد‌به‌نفس» است.

کسانی که از اعتماد‌به‌نفس پایینی برخوردارند، معمولاً هنگام انجام کوچکترین فعالیت‌های خود دچار تردید می‌شوند و فکر می‌کنند که توانایی انجام درست وظایفشان را ندارند؛ اما در حقیقت، تنها فقدان یک مهارت است که این افراد را رنج می‌دهد: خودباوری. این مسئله فارغ از تصمیم‌گیری‌ها و وظایف مهم، در انجام کارهای روزمره و پیش‌پاافتاده هم اختلال ایجاد می‌کند. صحبت کردن با افراد غریبه و آزادی در بیان عقاید شخصی، نمونه‌هایی از موقعیت‌های روزمره‌اند که در صورت نداشتن اعتماد‌به‌نفس، فرد را با مشکل مواجه می‌کنند. این مشکلات پی‌درپی به عدم‌ اعتماد‌به‌نفس دامن می‌زند و باعث شکل‌گیری احساس سرخوردگی و ناکامی می‌شود.

اما سوال اساسی این است که چگونه می‌توان شرایط را تغییر داد؟ آلن دوباتن توضیح می‌دهد که اعتماد‌به‌نفس، امری ذاتی نیست. هرچند که ممکن است برخی افراد از ابتدا این موهبت را دارا باشند، اما سایرین هم می‌توانند به آن دست پیدا کنند. البته لازم به ذکر است که اعتماد‌به‌نفس به‌راحتی به‌دست نمی‌آید و نیازمند تمرین مداوم است. هرکس بنابر ویژگی‌های شخصیتی و جایگاه اجتماعی، با موانع مختلفی برای کسب خودباوری روبه‌رو می‌شود اما شکی نیست که پس از پیمودن این مسیر پرپیچ‌وخم، زندگی بهتری را تجربه خواهد کرد.

نویسنده در ادامه توضیح می‌دهد که عزت‌نفس اساساً امری نسبی است و به تعریفی که در ناخودآگاه فرد شکل گرفته، بستگی دارد. از سوی دیگر، این مهارت در نظام‌های آموزشی نادیده گرفته‌ شده و تصورات بعضاً نادرستی از آن در اذهان مردم جای گرفته است. به همین خاطر است که افراد فکر می‌کنند اعتماد‌به‌نفس بالا، حاصل خوش‌شانسی بوده و نمی‌توان با تلاش و تمرین آن را در خود تقویت کرد.

کتاب در باب اعتماد به نفس، راهنمای کسانی است که می‌خواهند ریشه‌ی خودکم‌بینی را در زندگی‌شان پیدا کرده و از پتانسیل‌های درونی خود به بهترین شکل استفاده کنند. اثر حاضر با ترجمه‌ی سارا امینی، توسط نشر سیصد و شصت درجه منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب در باب اعتماد به نفس

  • کتابی با محتوایی عالی و نگارشی گیرا. (کاربر آمازون)
  • کتاب در باب اعتماد به نفس، با متنی هوشمندانه و قابل‌فهم، سرشار از توصیه‌هایی فوق‌العاده برای زندگی است. (کاربر آمازون)

کتاب در باب اعتماد به نفس برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای تمام علاقمندان آثار خودیاری و خودسازی، همچنین افرادی که قصد دارند با بالا بردن اعتماد‌به‌نفس خود، در عرصه‌های فردی و اجتماعی به موفقیت دست یابند، توصیه می‌شود.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن فیلسوف سوئیسی-انگلیسی متولد سال 1969 است. نوشته‌های او مسائل و چالش‌های معاصر را مورد بحث قرار می‌دهند و عموماْ در ارتباط با فلسفه‌ی زندگی روزمره‌اند. او از تجربیات شخصی خود و ایده‌های هنرمندان، فیلسوفان و متفکران بزرگ در نگارش کتاب‌هایش الهام می‌گیرد. «اضطراب موقعیت» و کتاب «شغل مورد علاقه»، نمونه‌هایی از بهترین کتاب‌های آلن دوباتن هستند.

او در سال 2008، موسسه‌ای آموزشی به‌نام «مدرسه‌ی زندگی» تأسیس کرد که بر بهبود موقعیت‌های کاری و روابط اجتماعی تمرکز دارد. پس از بنیان‌گذاری انتشاراتی تحت نظارت همین موسسه در سال 2016، شماری از کتاب‌های آلن دوباتن توسط نشر مدرسه‌ی زندگی منتشر می‌شود.

جملات برگزیده کتاب در باب اعتماد به نفس

  • عموماً در مواجهه با مشکلات و چالش‌های زندگی، نمی‌تونین تصور کنین ممکنه روزی بیاد که شما بتونین از پس مشکلات بر بیاین، پس باور نمی‌کنین که بتونین ازشون براحتی عبور کنین در نتیجه همیشه دیگران رو موفق‌تر می‌دونین و خودتون رو برنده به حساب نمی‌یارید.

  • برای اینکه از سندروم حقه باز بودن رها بشیم، باید ذهن خودمون رو درمان کنیم. یعنی باور کنیم که دیگران هم مثل ما گاهی دچار نگرانی، استرس و خودخواهی می‌شن

  • معمولاً همه‌ی افراد بصورت غریزی باید به دنبال رسیدن به خوشبختی باشن، حالا چه تو زمینه‌ی شغلی‌شون و چه در مورد روابطشون

  • درسته که همه‌مون قبول داریم داشتن اعتماد به نفس بالا خوبه، ولی در درون خودمون گاهاً تصور می‌کنیم که اعتماد به نفس بالا رفتاری ناپسنده و همین موجب می‌شه تا دچار تردید و یا حتی شکسته نفسی بشیم.

در بخشی از کتاب در باب اعتماد به نفس می خوانیم

گاهی اطرافیان ما سعی می‌کنن توی لحظات خاص و چالش‌برانگیز با قوت قلبی که به ما می‌دن، اعتماد به نفسمون رو بالا ببرن. مثلاً ما رو متوجه هوش و نبوغمون می‌کنن یا کارهای مثبتی که قبلاً انجام دادیم رو برامون یادآوری می‌کنن و از تجربه‌هامون، برامون می‌گن. این رفتار اون‌ها باعث می‌شه تا توجه‌مون به نقاط قوت خودمون جلب بشه. ولی این روش امکان داره عواقب خوبی به همراه نداشته باشه. چون ممکنه با به خطر افتادن هرکدوم از این شرایط و یا حتی از دست دادنشون، اعتماد‌به‌نفس ما هم به‌طور وحشتناکی پایین بیاد و دچار شرمندگی و پوچی بشیم.

به همین جهت در اکثر مواقع از موقعیت‌های خاص و چالش برانگیز دوری می‌کنیم! احتمالاً براتون پیش اومده هنگامی که وارد یه شهر غریب می‌شین خیلی تمایل ندارین آدرس رستوران یا مرکز تفریحی رو از دیگران بپرسین، چون فکر می‌کنید ممکنه شما رو به چشم یه توریست ناآگاه ببینن و مسخره‌تون کنن. یا زمانی که می‌خواین از دوستی که تازه باهاش آشنا شدین چیزی قرض بگیرین، از این کار صرف‌نظر می‌کنین اونم بخاطر این‌که نکنه یه وقت اون شخص تصور کنه شما آدم پررو و بی‌ملاحظه‌ای هستین! یا مثلاً توی محل کارتون برای ترفیع شغلی هیچ فعالیت مثبتی انجام نمی‌دید و درخواستتون رو مطرح نمی‌کنید. دلیل این نقطه ضعف اینه که تصور می‌کنید با این‌کار در نظر مدیران ارشد شرکتتون به‌عنوان یک شخص جاه‌طلب شناخته میشین!

دقیقاً به‌خاطر این تصورات اشتباهه که همیشه سرمون توی لاک خودمونه و از محدوده‌ی اَمن‌مون بیرون نمی‌یایم و اکثر فرصت‌های خوب رو از دست می‌دیم. ریشه‌ی عدم اعتماد بنفس، غروری لِه شده در گذشته یه آدم عادیه. چرا که به اشتباه تصور می‌کنیم که از یه جایی به بعد دیگه دیگران ما رو مسخره نمی‌کنن و ترس احمق فرض شدنمون از بین می‌ره و می‌تونیم زندگی آرومی داشته باشیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
حماقت و اعتمادبه‌نفس
علائم حقه‌باز بودن
به سیستم (جامعه) اعتماد کنید
تاریخ یعنی همین لحظه‌ی کنونی
تجربه
مرگ
دشمن
خود تخریبی
اطمینان به اعتماد‌به‌نفس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در باب اعتماد به نفس
نویسنده
مترجمسارا امینی سردهائی
ناشر چاپیانتشارات سیصد و شصت درجه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات59
زبانفارسی
شابک978-622-7418-23-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در باب اعتماد به نفس

سمیه مهرپور
۱۴۰۲/۸/۱
برای کسانی که اعتماد به نفس ضعیفی دارن کتاب خوبیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب در باب اعتماد به نفس

برای دریافت کتاب در باب اعتماد به نفس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.