معرفی و دانلود کتاب در جستجوی هوش اخلاقی: مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم

عکس جلد کتاب در جستجوی هوش اخلاقی: مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی هوش اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی هوش اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جستجوی هوش اخلاقی: مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم

هوش انسان جنبه‌های متنوعی دارد که هر جنبه کیفیت بخشی از روابط ما را بهبود می‌بخشد. یکی از تکامل‌یافته‌ترینِ این جنبه‌ها هوش اخلاقی است. در کتاب در جستجوی هوش اخلاقی، نوشته‌ی فرزاد صباغ پور قرار است درباره‌ی اهمیت این بعد از مغز انسان مطالب علمی جذابی از زبان برجسته‌ترین متفکران سراسر جهان بخوانید. این کتاب به شما کمک می‌کند نسبت به ساختار مغز یک انسان مدرن و اخلاق‌گرا آگاهی عمیق‌تری پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب در جستجوی هوش اخلاقی

همه‌ی ما در شرایط مختلف زندگی تحت تأثیر غرایز، هیجانات، افکار و عواطفمان دست به تصمیماتی می‌زنیم که می‌توانند برای خودمان و دیگران سرنوشت‌ساز باشند. در حقیقت ما با هر تصمیم بخشی از ابعاد ناشناخته‌ی وجودمان را کشف می‌کنیم و ممکن است بخش دیگری را نادیده بگیریم. این میان نوع برخورد ما با مسائل، به زندگی‌مان معنا می‌بخشد و در تصمیمات بعدی‌مان اثرگذار است.

فرزاد صباغ پور در کتاب در جستجوی هوش اخلاقی قصد دارد از جنبه‌ای از ذهن انسان سخن بگوید که او را با دیگر موجودات متفاوت می‌کند. جنبه‌ای که از دیرباز تحت عنوان اخلاق از آن یاد می‌شود و ما را به کمالِ مطلوب انسان بودنمان نزدیک می‌کند. این کتاب با بیان روایت‌هایی واقعی از زندگی افراد مختلف در جهان به شما اهمیت ابعاد معنوی هوشتان را یادآور می‌شود تا بتوانید نگاهی تازه به زندگی خود داشته باشید و در صورت نیاز بخش‌هایی از آن را از نو بیافرینید.

شاید در نگاه اول ترکیب دو واژه‌ی هوش و اخلاق در کنار هم غیر علمی و عجیب به نظر برسد، اما واقعیت آن است که اصول اخلاقی سال‌ها در زندگی افراد مختلف آزمایش شده و حتی می‌توان نتایج آن را در زندگی افرادی که به جهان پس از مرگ اعتقاد ندارند، مشاهده کرد. بیان تجربیات نزدیک به مرگ در افراد دارای فرهنگ‌ها و باورهای مختلف به خوبی بیانگر وجود جنبه‌ای مستقل و کاملاً معنوی در انسان است که حتی در حالت غیر هوشیار مغز نیز می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

ممکن است این سوال در ذهنتان به وجود بیاید که آیا می‌توانیم تمام واقعیت‌های وجودمان را در فعالیت مغز خلاصه کنیم؟ برای دانستن پاسخ این پرسش پیشنهاد می‌کنیم کتاب در جستجوی هوش اخلاقی را بخوانید تا با آن بخش ناپیدای وجود که از آن تحت عنوان هوش معنوی یاد می‌شود، بیشتر آشنا شوید. در نهایت باید گفت هوش اخلاقی به شما کمک می‌کند امر اخلاقی را به وسیله‌ی عقل سلیم تشخیص دهید و متناسب با موقعیت، رفتاری مناسب اتخاذ کنید.

اهمیت این جنبه زمانی مشخص می‌شود که هیجانات اولیه‌ی شما نسبت به یک موضوع فروکش می‌کند و از فاصله‌ای دورتر به تجزیه و تحلیل شرایط می‌پردازید. در چنین مواقعی‌ست که می‌توانید نسبت به رفتار خود به ارزیابی بهتری برسید و با استفاده از این جنبه‌ی ذهن خود واکنش‌های اصیل‌تری نسبت به مسائل مختلف از خود بروز دهید.

در فصل‌های مختلف این اثر پیرامون موضوعات مهمی چون جنبه‌های غریزی، عاطفی و فکری مغز انسان، تجربیات نزدیک به مرگ، زندگی‌های متوالی، هوش معنوی و... مطالب علمی و مستندی می‌خوانید و در طول هر بخش در جریان نظر متفکران برجسته‌ای چون رنه دکارت، زیگموند فروید، ویکتور فرانکل، ریموند مودی، برایان وایس و... در خصوص مغز، خرد و روان انسان قرار خواهید گرفت. به‌علاوه در برخی فصل‌های کتاب داستان‌هایی واقعی درباره‌ی جنبه‌های مختلف مغز انسان روایت شده است.

کتاب در جستجوی هوش اخلاقی را انتشارات پندار تابان منتشر کرده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب در جستجوی هوش اخلاقی مناسب چه کسانی است؟

اگر مایلید پیرامون ابعاد مختلف هوش انسان؛ خصوصاً هوش اخلاقی و کاربرد آن در زندگی روزمره مطالبی به‌روز، علمی و کارآمد بخوانید، این کتاب منبعی قابل اعتماد و مفید برای شماست. این اثر دارای بیانی جذاب و نثری روان است و بیان روایت‌های جذاب در ضمن هر بخش آن را برای عموم مخاطبان جذاب می‌کند.

با فرزاد صباغ‌پور بیشتر آشنا شویم

فرزاد صباغ‌پور نویسنده‌ی ایرانی‌ متولد 1344 است. هدف او پیش از نگارش این اثر تهیه‌ی پادکستی بود که به موضوع روابط انسانی اختصاص داشته باشد و در این زمینه چند سال به تحقیق و بررسی پرداخت. کتاب حاضر متن کامل پژوهشی‌ست که او در این زمینه به سرانجام رسانده است.

در بخشی از کتاب در جستجوی هوش اخلاقی: مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم می‌خوانیم

علم هنوز به‌صورت دقیق نمی‌داند که مغز مادی که بی‌کم‌وکاست از ذرات فیزیکی ساخته شده است، چگونه می‌تواند خاستگاه آگاهی و تجربیات ذهنی، همچنان منشأ خرد و آگاهی در انسان باشد، و این امر مهم، هنوز یکی از رازهای بزرگ علم امروز به حساب می‌آید. از دید ماتریالیست‌ها، این مسئله پاسخ ساده‌ای دارد، چون از نظر آن‌ها جهان هستی سراسر مملو از ماده است و همه ‌چیز را می‌توان به ‌صورت فیزیکی تبیین کرد و توضیح داد. مادی‌گرا‌ها، معتقد هستند، در نقطه‌ای از تکامل، یک آگاهی مقدماتی پدید آمد، با آن آگاهی مقدماتی ذهن ساده‌ای پدیدار شد، با پیچیدگی بیشتر ذهن، امکان تفکر فرا رسید و بعد از آن حتی کاربرد زبان برای برقرار کردن ارتباط و بهتر فکر کردن در تعاملات اجتماعی سازمان یافت. با این رویکرد مادی، پدیده‌های ذهنی و آگاهی محصول یک ویژگی بیولوژیکی و نتیجه‌ی اختلاف پتانسیل الکتریکی بین یون‌های سدیم و پتاسیم در دو سر غشای نورون‌ها در مغز هستند.

اگر آگاهی را صرفاً حاصل فعل و انفعالات شمیایی سلول‌های عصبی مغز بدانیم، دیگر جایی برای تحقیق بیشتر ما نمی‌ماند و بنابراین این فصل را باید آخرین ایستگاه سفر پژوهشی‌مان تلقی کنیم. اگر ما «خود» را صرفاً به بعد زمینی‌اش محدود کنیم، چگونه می‌توانیم برخی از رفتارهایی را که از طبیعت بشر فراتر می‌رود توجیه کنیم؟ چگونه می‌توان وجود نیروی متعالی را نادیده گرفت که بعضی‌ها را وا می‌دارد تا ورای غریزه‌ی حفظ حیات، مرگ را بر ذلت و ننگ ترجیح دهند؟ اما به موازات نقطه نظر ماتریالیست‌ها، دیدگاه مشهور غیرمادی درباره‌ی ماهیت اندیشه و آگاهی، با مفهوم دوگانه انگاری (دوآلیسم) که به رنه دکارت فیلسوف فرانسوی باز می‌گردد، وجود دارد. دکارت به وجود دو جوهر مستقل، یعنی روح و بدن قائل بود. از دید او میان این دو مرز مشخصی وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مؤلف
1: ماجرای فینیس گیج
2: مغز غریزی
3: مغز عاطفی
4: مغز متفکر
5: روان
6: انسان در جست‌وجوی معنا
7: تجربه‌ی نزدیک به مرگ
8: زندگی‌های متوالی
9: بعد ناپیدای انسان
10: معنویت
11: هوش
12: هوش عاطفی
13: هوش معنوی
14: پرورش صفات اخلاقی
15: هوش اخلاقی
16: انسانیت
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جستجوی هوش اخلاقی: مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات218
زبانفارسی
شابک978-622-281-113-6
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جستجوی هوش اخلاقی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در جستجوی هوش اخلاقی

برای دریافت کتاب در جستجوی هوش اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.