معرفی و دانلود کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی: مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم

عکس جلد کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی: مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی: مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم

عمل طبق اخلاقیات، با اعتقاد داشتن به اخلاقیات زمین تا آسمان فرق دارد. فرزاد صباغ‌پور در کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی به مخاطب کمک می‌کند تا با درک صحیح اخلاق و شناخت خویشتن، رفتاری اخلاقی و عقلانی پیش بگیرد و همواره از واکنش‌های خود راضی باشد.

درباره‌ی کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی

اخلاقی رفتار کردن همواره یکی از دغدغه‌های بشری بوده است. دوره‌ای در طول تاریخ وجود نداشته که انسان‌ها از اخلاقیات حرف نزنند. امروزه همه متفق‌القول معتقدیم که جامعه‌ی مدرن به انحطاط اخلاقی دچار شده است، اما خودمان را بیرون از دایره‌ی این بی‌اخلاقی بزرگ می‌بینیم. ما خود را آدم‌هایی می‌پنداریم که از دروغ متنفریم، از فساد به ستوه آمده‌ایم و همیشه مورد بخل و حسد دیگران قرار می‌گیریم. اما با نگاه از زاویه‌ای دیگر، درمی‌یابیم که خود ما نیز در موقعیت‌های مختلفِ زندگی روزمره، دروغ می‌گوییم، حسد می‌ورزیم و خطوط قرمز اخلاقی را رد می‌کنیم. ما برای گریز از پریشانی و ندانم‌کاری ناچار به شناخت خویشتن هستیم؛ فرزاد صباغ‌پور، نویسنده‌ی کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی، هوش عاطفی را ابزاری برای خودشناسی و رسیدن به درک بهترِ احساسات می‌داند. پس از آن مفهوم هوش اجتماعی را مطرح می‌کند که به شناخت عواطف و رفتار دیگران نظر دارد. انسان با برخورداری از این دو جنبه‌ی هوش و پرورش آن‌ها می‌تواند رفتار درست‌تری را در موقعیت‌های مختلف از خود نشان دهد، اما جالب است بدانید ترکیب این دو هوش نیز به تنهایی ما را از سرگردانی نجات نخواهد داد. نویسنده برگ برنده‌ی دیگری رو می‌کند و آن چیزی نیست جز هوش اخلاقی.

شاید وقتی صحبت از هوش به میان می‌آید، آی کیو یا بهره‌ی هوشی اولین چیزی باشد که در ذهن می‌نشیند. اما واقعیت این است که هوش انسان جنبه‌های مختلفی دارد که هر کدام به بهبود لایه‌ای منحصربه‌فرد اختصاص دارد. هوش اخلاقی در واقع عقل سلیمی است که خوب و بد را نشانمان می‌دهد و متر و معیار صحیحی برای بروز واکنش‌ها و رفتارهایمان در نظر می‌گیرد. فرزاد صباغ‌پور در کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی، با ارجاع به مقالات مختلف از آدم‌های سرشناسی همچون زیگموند فروید، برایان وایس، ویکتور فرانکل و... عملکردهای این جنبه از هوش معنوی را بررسی می‌کند.

ما هنگام برخورد با دیگران، غالباً رفتاری واکنشی و هیجانی از خودمان نشان می‌دهیم، اما با گذشت زمان و با فاصله گرفتن از آن پیشامد، یعنی وقتی که هیجانات در ما فروکش می‌کنند، اگر از عقل سلیمِ رشدیافته برخوردار باشیم، متوجه قصور و اشتباه خودمان در آن پیشامد می‌شویم. در اغلب مواقع علت اینکه نمی‌توانیم رفتار دیگران را بازتاب خصوصیات اخلاقی خودمان در نظر بگیریم، این است که با دیدن واکنش‌های هیجانی و تند دیگران فوراً آن‌ها را قضاوت می‌کنیم و حق را به خودمان می‌دهیم. در حقیقت، هر پیشامدی در زندگی روزمره، می‌تواند بالقوه جنبه‌های متخلفی از شخصیت ما را آشکار کند. به عقیده‌ی فرزاد صباغ‌پور اگر زندگی را آزمایشگاهی برای شناخت خود در نظر بگیریم و متوجه این نکته باشیم که رفتار دیگران بازتابی از خصوصیات اخلاقی خودمان است، نکات فراوانی درباره‌ی عملکرد ذهن و اخلاقیات خواهیم آموخت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی

کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی، در یک کلام، جنبه‌ی علمیِ اخلاقیات را مورد توجه قرار می‌دهد و با مثال‌های متعدد از زندگی روزمره، دید ما را نسبت به تصمیم‌هایمان و میزان اخلاقی بودنشان وسعت می‌بخشد.

نشر جیحون این کتاب صوتی را عرضه کرده و نسخه‌ی متنیِ آن توسط انتشارات پندار تابان به چاپ رسیده است.

کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با شناخت بهتر خود، دیگران و موقعیت‌های روزمره به بهترین انتخاب دست بزنید و فردی اخلاقی تلقی شوید، شنیدن کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی: مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم می‌شنویم

وقتی دیوید صبح زود به سر کار می‌رفت، همین که اتومبیلش را از پارکینگ بیرون آورد یادش افتاد که موبایلش را در خانه جا گذاشته است. اتومبیل را جلوی در پارکینگ وسط پیاده‌رو پارک کرد و باعجله به خانه برگشت تا موبایل را بردارد. در بازگشت متوجه شد خانم مسنی که همسایه‌ی بغلی‌شان است، دارد با عصایش محکم به چرخ جلوی اتومبیل می‌زند. دیوید با خودش گفت: «این خانم همیشه همین‌طور است. هر وقت اتومبیل را چند دقیقه جلوی در پارکینگ می‌گذارم، می‌آید و با عصایش به چرخ جلوی اتومبیلم ضربه می‌زند.»

دیوید این بار طاقت نیاورد. جلو رفت و با عصبانیت به آن خانم گغت: «ای بابا، من هیچ‌وقت بیشتر از دو دقیقه جلوی در پارکینگ معطل نمی‌شوم. این‌قدر بزرگش نکنید. تازه، اینجا جلوی پارکینگ خودم است.» تا آن خانم مسن خواست حرفی بزند، دیوید غرغرکنان سوار اتومبیل شد، در اتومبیل را محکم به‌ هم کوبید و حرکت کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
8 دقیقه
مقدمه‌ی ناشر - مقدمه‌ی مولف
15 دقیقه
یک: ماجرای فینیس گیج
17 دقیقه
دو: مغز غریزی
18 دقیقه
سه: مغز عاطفی
19 دقیقه
چهار: مغز متفکر
15 دقیقه
پنج: روان
20 دقیقه
شش: انسان در جست‌وجوی معنا
21 دقیقه
هفت: تجربه‌ی نزدیک به مرگ
24 دقیقه
هشت: زندگی‌های متوالی
24 دقیقه
نه: بعد ناپیدای انسان
30 دقیقه
ده: معنویت
22 دقیقه
یازده: هوش
23 دقیقه
دوازده: هوش عاطفی - قسمت اول
25 دقیقه
دوازده - قسمت دوم
27 دقیقه
سیزده: هوش معنوی - قسمت اول
23 دقیقه
سیزده - قسمت دوم
20 دقیقه
چهارده: پرورش صفات اخلاقی
22 دقیقه
پانزده: هوش اخلاقی - قسمت اول
20 دقیقه
پانزده - قسمت دوم
14 دقیقه
شانزده: انسانیت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی: مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم
نویسنده
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی

برای دریافت کتاب صوتی در جستجوی هوش اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.