معرفی و دانلود کتاب در خصوص فردا چطور

عکس جلد کتاب در خصوص فردا چطور
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در خصوص فردا چطور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در خصوص فردا چطور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در خصوص فردا چطور

کتاب در خصوص فردا چطور نمایش‌نامه‌ای به قلم نویسنده‌ی لبنانی، زیاد رحبانی است. این داستان، زندگی زوجی به نام زکریا و ثریا را در بحبوحه‌ی وقایع 1975 و جنگ داخلی لبنان روایت می‌کند و در میان آتش و دود نفاق و جنگ، از معضلات انسانی سخن می‌گوید. این کتاب شامل دو نسخه‌ی فارسی و عربی (مخصوص زبان‌آموزان عربی) است.

درباره‌‌ی کتاب در خصوص فردا چطور

شاید در نظر اول، میان آتش جنگ، جایی برای صحبت از غیر نباشد، اما در نهایت این عشق است که راه خود را، حتی به‌ مشقت و سختی پیدا می‌کند. هنر نمایش نیز یکی از جلوه‌های عشق است. عشقی که هر مؤلفی را حتی میان آتش و دود جنگ، به بیانی انسانی از وقایع وا می‌دارد. زیاد رحبانی (Ziad Rahbani) نیز در نمایش‌نامه‌ی در خصوص فردا چطور (بالنسبة لبکرا شو) روایت خود را از دل جنگ‌های داخلی لبنان به‌ زبان می‌آورد. این نمایش روایتی‌ست از عواطف انسانی و تلخی‌ و شادی‌هایی که از خلال زندگی زوجی به نام زکریا و ثریا روایت می‌شود؛ زوجی که این‌روزها، در آتش جنگ‌های داخلی کشورشان، لبنان سرمی‌کنند.

نمایش در خصوص فردا چطور یکی از مهم‌ترین آثار نمایشی لبنان است. این نمایشنامه بخش مهمی از تاریخ معاصر این کشور را به تصویر می‌کشد. لحن و زبان گویای نویسنده و ارائه‌ی این کتاب در دوبخش فارسی و عربی، این اثر را به نمونه‌های ویژه برای تمرین زبان عربی برای زبان‌آموزان بدل کرده است. این کتاب اولین بار در سال 1401 و با همت نشر گنجور و با ترجمه‌ی شهریار نیازی و زهرا فلاح نژاد در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

کتاب در خصوص فردا چطور برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی عاشقان ادبیات عرب و زبان‌آموزان زبان عربی پیشنهاد می‌شود. کتاب در خصوص فردا چطور همچنین هدیه‌ی ارزشمندی‌ست برای مخاطبین علاقه‌مند به ادبیات معاصر، ادبیات جنگ و همچنین ادبیات نمایشی.

با زیاد الرحبانی بیشتر آشنا شویم

زیاد الرحبانی (متولد 1956) از موسیقی‌دانان نام‌دار و همچنین نمایشنامه‌نویس، ترانه‌نویس و منتقد سیاسی لبنانی است. او توانایی و استعاد موسیقایی خود را از پدر و مادرش به ارث برد. پدر او ، عاصی رحبانی، از بنیانگذاران موسیقی مدرن در جهان عرب است.

شهرت هنری زیاد الرحبانی در دوران جنگ‌های داخلی لبنان به اوج خود رسید. موسیقی‌های ساخته‌ی او در این دوران از محبوب‌ترین موسیقی‌های دوره‌ی معاصر لبنان شناخته می‌شود. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌ «یک چیز شکست خورده» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب در خصوص فردا چطور می‌خوانیم

موسیو آنتوان: به کجا برمی‌خوره؟ نه عزیزم خیلی‌ام برمی‌خوره اگر این نیم لیوان ‌ها یک بار بود، اشکال نداشت ولی هر سری داری اضافه می‌ریزی و قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود، هر لیوان رو که توش یه استکان و نیم بریزی، دوتا لیوانش معادل سه لیوان میشه ولی ما پول دو لیوان رو داریم از مشتری می‌گیریم، پس هر بطری باید 18 تا لیوان بده ولی تو داری 12 تا لیوان می‌دی به جای 18 تا لیوان، می‌بینی داری چیکار می‌کنی زکریا، یعنی استانداردش اینه که آب آلبالوها 18 لیوان بده ولی وقتی به جای یک استکان، یک استکان و نیم می‌ریزی، تو داری 12 تا لیوان می‌فروشی، در صورتی که هر بطری برای 18 لیوانه، نه 12 لیوان، یعنی هر بطری آب آلبالو 30 لیره وقتی تو هر بطری آب آلبالو رو باز می‌کنی 30 لیره رو داری می‌پرونی و داری ازش 6 تا لیوان هم می‌پرونی و این یعنی 120 تا بطری.

آب آلبالو باید 216 تا لیوان بده ولی با این پر کردنای تو به‌جای 216 تا لیوان داری 144 تا لیوان می‌دی و تو با این یک استکان و نیم‌هایی که خیلی برات عادی شده، داری 360 لیر به ما ضرر می‌زنی و باعث می‌شی ما 4 تا شیشه هم هر سری اضافه‌تر بخوریم و توی درازمدت تو داری یه کار می‌کنی که ما به‌جای اینکه 3 تا کارتون بگیریم، 4 تا کارتون باید بگیریم، تو با این کارات داری پیش پیش 1440 لیره بهمون خسارت می‌زنی و اگه بخوای تا آخر امسال پیش من بمونی و کار کنی، قطعاً یه فاجعه واسم به بار میاری و به‌جای اینکه یه کار کنی ما 200 کارتون در سال بخریم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در خصوص فردا چطور
نویسنده
مترجمشهریار نیازی، زهرا فلاح نژاد
ناشر چاپیانتشارات گنجور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات450
زبانفارسی
شابک978-622-302-198-5
موضوع کتابنمایشنامه، آموزش زبان عربی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در خصوص فردا چطور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در خصوص فردا چطور

برای دریافت کتاب در خصوص فردا چطور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.