معرفی و دانلود کتاب در دوردست

عکس جلد کتاب در دوردست
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در دوردست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در دوردست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در دوردست

انسان پیوسته در رنج و اندوه و تنهاییست. اتفاقی گزیرناپذیر که روزی همه را در خود می‌بلعد! کتاب در دوردست اثر بی‌نظیر و خواندنی هرنان دیاز روایتی متفاوت و روشنگر از تنهایی مطلق انسان است. با مطالعه‌ی این رمان که در سال 2018 نامزد نهایی جایزه پولیتزر بوده، به حقایقی جدید و تازه درباره انسانیت و چگونه زیستن می‌رسید.

درباره‌ی کتاب در دوردست

همه آدم‌ها تنها و رنج‌دیده هستند و می‌توان خطوط این تنهایی و رنج‌دیدگی را روی صورتشان دید. اما هر کسی به شیوه‌ای و در زمان خاصی این رنج درونی عمیق را احساس می‌کند!

کتاب در دوردست (In the distance) روایتی خاص، متفاوت و سراسر انسانی است که هرنان دیاز (Hernán Díaz) با هنرمندی بی‌نظیر خود آن را نوشته است. در این کتاب داستان پسر نوجوانی به نام هاوکن را می‌خوانید که قرار است همراه با برادرش از گوتنبرگ سوئد به نیویورک سفر کند. او در مسیر سفر برادرش را گم می‌کند و درنهایت سر از کشتی کالیفرنیا در می‌آورد! هاوکن در بدمخمصه‌ای گیر می‌کند؛ درحالی‌که نه زبان انگلیسی بلد است و نه چندان پولی برای تهیه غذا و جای خواب دارد. اما تصمیم می‌گیرد که هر طور شده به دنبال برادرش برود و او را پیدا کند و همین تصمیم مسیر زندگی‌اش را به طور کامل تغییر می‌دهد!

هاوکن در سفری که پیش روی اوست، به یک بینش و سلوک درونی می‌رسد و از این نوجوان کم‌تجربه‌ی تنها، یک مرد دردمند و دنیادیده می‌سازد که همواره تمایل دارد تا به تنهایی درونش پناه ببرد.

داستان کتاب در دوردست یک قصه‌ی معمولی نیست. بلکه شما را فراتر از مرزهای جغرافیایی، نام و اصالت‌های خانوادگی و یا نژاد و ملیت در مسیر انسانیت و رشد شخصیتی پیش می‌برد. با خواندن این کتاب می‌توانید سفری به درون خویش داشته باشید و آنچه را برای شناخت خود و تغییر در زندگی نیاز است به دست آورید.

جوایز و افتخارات کتاب در دوردست

- نامزد نهایی جایزه پولیتزر (2018)
- برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی ویلیام سارویان
- عنوان یکی از ده کتاب برتر پابلیشرز ویکلی (2017)
- نامزد نهایی جایزه PEN/Faukner برای داستان (2018)
- فینالیست جایزه انستیتو تحقیقات مهاجرت New American Voices

نکوداشت‌های کتاب در دوردست

- رمانی پر از تعلیق. روایتی باشکوه و باورپذیر از تنهایی. صدایی نو و متفاوت. دیوانه‌وار، غمگین و ظریف. (Publishers Weekly)

- یک کتاب عجیب، اثرگذار و تداعی‌کننده تنهایی و اندوه! (New York Times)

- آنچه دیاز در کتاب خود به نمایش گذاشته، یک شاهکار نادر است که از سنت‌های ادبی و سینمایی استفاده می‌کند و تداعی‌کننده چیزی کاملاً تازه و عجیب برای ماست!دردوردست یک داستان غم‌انگیز و لطیف در دوران بلوغ است که در گذشته‌ای تاریخی اتفاق می‌افتد که هم آشنا و هم در عین حال شبیه چیزی است که تا‌به‌حال با آن مواجه نشده‌ایم! (The Guardian)

- این اثر از مرز ملیت‌ها و نژادها گذشته است و داستانی سراسر انسانی را روایت می‌کند. (Otra Parte)

- دیاز در اثر درخشان خود، تجربه غریبه بودن و ذهن پس از تروما را روایت می‌کند. (Remezcla)

- رمان دیاز یک موجود خاص و یکی از معدود آثار داستانی است که شما را از نظر احساسی و تخیلی به مکانی کاملاً جدید منتقل می‌کند. (Paul La Farge)

- هرنان دیاز در این رمان، به شکل کاملا هنرمندانه، یک منظره پست مدرن را خلق می‌کند. (3:AM Magazine)

- اولین رمان فوق‌العاده و داستان حماسی آمریکایی! (Keaton Patterson, Brazos Bookstore)

- این اثر نوعی اسطوره‌شناسی آمریکایی است که بخشی از این حقیقت را پرورش می‌دهد: آیا همه ما مهاجر به دنیایی نیستیم که امیدوار بودیم بهتر باشد؟ (Christopher Phipps, East Bay Booksellers)

کتاب در دوردست برای چه کسانی مناسب است؟

همه علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، به ویژه رمان‌های وسترنی از خواندن این اثر درخشان لذت خواهند برد.

با هرنان دیاز بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان معروف آرژانتینی که مهارت او در نگارش رمان، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، هرنان دیاز نام دارد. او یک نویسنده‌ی آرژانتینی و همچنین رمان‌نویس و مقاله‌نویس است که نوشتن را از دوران کودکی آغاز کرده. او که متولد آرژانتین است، در سوئد بزرگ شده و حالا در نیویورک زندگی می‌کند. آثار این نویسنده به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده و افراد زیادی را به خودش جذب کرده است. دیاز توانست با نوشتن نخستین رمان خود «در دوردست» به شهرت برسد و با به تصویر کشیدن رنج و تنهایی عمیق انسان، جوایز ادبی زیادی را از آن خود کند.

در بخشی از کتاب در دوردست می‌خوانیم

به نظر می‌‌آمد سپیده‌‌دم نزدیک است. طلوعی قطعی، اما هنوز ناپیدا که هاوکن را به جانب خود می‌‌کشاند. به نقطه‌‌ای در دوردست خیره شده بود و تردیدی نداشت که خیلی زود به رنگ سرخ درمی‌‌آید و ترسیم‌‌گر مسیری می‌‌شود که مستقیم به لینوس می‌‌رسد. باد موافق نشانه‌ی خوبی بود. امدادی که او را به جلو هل می‌‌داد و رد پایش را هم پاک می‌‌کرد.

با کمی خوش‌‌شانسی،‌‌ کسی را سراغ او نمی‌‌فرستادند و غیبتش تا اواخر صبح یا حتی ظهر به چشم نمی‌‌آمد. اما کافی بود که زن هاوکن را فرابخواند. نگهبان‌‌ها خیلی زود از راه‌‌پله‌‌ها بالا می‌‌رفتند و به اتاقش پا می‌‌گذاشتند. بعد از مدتی دویدن،‌‌ سربرگرداند نگاهی به چراغ‌‌های شهر بیندازد. در کمال تعجبش دیگر اثری از کلنگستون نبود. اکنون که باد در جهت مخالف می‌‌وزید متوجه برخورد انبوه ذره‌‌های شن و خاک به صورتش شده بود. اوایل میدان دیدش به سایه‌ی تخته سنگ‌‌ها و بوته‌‌ها محدود شده بود. یکی‌دو قدم مانده به آن‌‌ها تازه متوجه حضورشان می‌‌شد. تصویرهایی ناواضح که عاقبت همگی ناپدید شدند. توفان شن حتی شب را هم اسیر خود کرده بود. نیروی تندباد به همراه ذره‌‌های خاک و شن عنصری جدید را پدید آورده بود. برخلاف ماهیت زمخت و خشکش بیش‌تر به آب نزدیک بود تا هوا و خاک.

برای تنفس باید رو برمی‌‌گر‌‌داند. همچنان میان توفان می‌‌دوید که غرشی گوش‌‌هایش را کر کرد. چشم‌‌ها و دهان را محکم بست. اما این تنها باد ناملایم نبود که دید هاوکن را کور کرده بود. باز نگه داشتن چشم‌‌ها میان چنان تاریکی عمیقی فایده‌‌ای نداشت. مدام سکندری می‌‌خورد. اما هر افتادنی فرصتی کوتاه بود برای دراز‌‌ کشیدن و گریز از جریان سهمگین خاک و ‌‌شن بالای سر. هر چند سریع بلند می‌‌شد و با نفس‌‌های بریده بریده از راه بینی،‌‌ دوباره حرکت بی‌‌هدف خود را از سر می‌‌گرفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در دوردست
نویسنده
مترجموحید پورجعفری
ناشر چاپینشر سنگ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-7383-09-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در دوردست

کاربر sha
۱۴۰۱/۵/۱۴
رمان عالی بود که همواره نشان از سرسختی و تلاش برای رسیدن به هدف دارد. خیلی روان و ساده نوشته شده و از سختیها و مشکلات روزگار و تحمل رنجها و سختیها میگوید از روزگار بی رحم و مروت و از انسنهانی ازاده که برای رسیدن بهدفش که همانا پیداکردن برادرش است سخن میگوید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب در دوردست

برای دریافت کتاب در دوردست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.