معرفی و دانلود کتاب صوتی سیر عشق

عکس جلد کتاب صوتی سیر عشق
قیمت:
۸۷۰۰۰ 60900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیر عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیر عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سیر عشق

کتاب صوتی سیر عشق اثر معروف آلن دوباتن، داستان زوجی جوان را روایت می‌کند که رابطه‌ای عاشقانه دارند اما به مرور ازدواج‌شان دچار بحران‌های ریز و درشتی می‌شود و باید با کمک و درک همدیگر از پس مشکلات‌شان بربیایند. رمانی جذاب، خردمندانه و شبیه به زندگی که مطالعه‌ی آن به تمام کسانی که به عشق اعتقاد دارند، پیشنهاد می‌شود.

درباره کتاب صوتی سیر عشق:

معمولاً داستان‌های عاشقانه با شوری آتشین آغاز می‌شوند و هر دو طرف رابطه به همدیگر قول می‌دهند که از پس تمام مشکلات بربیایند. اما در کتاب صوتی سیر عششق (The course of love) با رمانی مواجه خواهید شد که به شما می‌گوید در روزهای ابتدایی رابطه و عشق، همه انسان‌ها هیجانات خاص و شیرینی را تجربه می‌کنند، اما واقعا کسی می‌داند که در آینده چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد؟

ربیع و کرستن دو شخصیت اصلی رمان سیر عشق هستند که در طول داستان، عاشق همدیگر می‌شوند، اما بعد از مدتی می‌فهمند که باید سختی‌ها، ناملایمات و لحظات خوب و بد زندگی را در کنار هم بچشند. هر دوی آن‌ها بعد از ازدواج با حقیقت زندگی مواجه می‌شوند. قهر و آشتی را در زندگی مشترک‌شان تجربه می‌کنند، بر سر مسائل بی‌اهمیت با یکدیگر مدام بحث می‌کنند و همواره به دنبال یک مقصر در دعواهایشان هستند.

اما بعد از مدتی متوجه می‌شوند که چه چیزهایی را از یکدیگر یاد بگیرند و چه چیزهایی را با کمک هم حل و فصل کنند. بعد از مدتی فرزنددار می‌شوند و نقش و مسئولیت پدر و مادری را بر عهده می‌گیرند. مشکلات زناشویی نیز کم‌کم در رابطه‌شان پدیدار می‌شود، به یکدیگر اتهام خیانت می‌زنند و ناچار می‌شوند رازهایشان را برای همدیگر فاش کنند، اما سرانجام ورای احساسات و عشق، تمرین می‌کنند که چطور رابطه خود را برای درازمدت حفظ کنند و به آینده مشترک بیندیشند.

این یک داستان عاشقانه برای دنیای مدرن است؛ روایتی از زندگی روزمره و تصمیمات و رفتارهای کوچک و بی‌پایانی که زندگی مشترک دو نفر را می‌سازد.

کتاب صوتی سیر عشق چگونگی بقا و رشد عشق را در طولانی‌مدت مورد بررسی قرار می‌دهد. هنگام خواندن این داستان، شما با شخصیت‌های آن بسیار احساس همزادپنداری می‌کنید و در مورد تجربه‌های زندگی‌شان فکر خواهید کرد.

آلن دوباتن در نوشتن کتاب‌هایش سبکی مشخص دارد، قصه‌ای را روایت می‌کند و سپس به تحلیل آن از دیدگاه روانشناختی، فلسفی و ... می‌پردازد. در رمان سیر عشق نیز او در پی آن نیست که ارتباط عاشقانه بین دو نفر را شرح دهد، بلکه می‌خواهد همه‌ی فراز و نشیب‌ها، لحظات سخت و شرایط پیچیده میان آن دو را کندوکاو کند.

کتاب سیر عشق یک رمان عاشقانه به معنای واقعی است؛ اینکه فردی عاشق بتواند در رابطه عاطفی خود رشد کند و در دراز مدت آن را نگه دارد.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا بشویم:

کمتر فیلسوفی را می‌شناسیم که بتوان فلسفه را به زندگی روزمره مردم پیوند بدهد و با زبانی ساده و باکیفیت، مفاهیم مهم انسانی همچون عشق، کار، هنر، سفر، دوستی و ... را بیان کند. آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده، تهیه کننده تلویزیون و فیلسوفی سوئیسی است که با 50 سال سن در لندن زندگی می‌کند.

او تجربه نوشتن کتاب‌های داستانی و غیرداستانی زیادی را دارد، اما شهرتش به خاطر جستارنویسی‌ها و مقاله‌هایی است که ترکیبی از ایده‌های هنرمندان، فیلسوفان و دانشمندان با زندگی عادی مردم است. در واقع هدف این فیلسوف، بازگرداندن تفکر در مرکز زندگی است؛ یعنی جایی که به آن تعلق دارد.

آلن دوباتن با نوشتن کتاب جستارهایی در باب عشق و تسلی‌بخش‌های فلسفه در ایران و جهان مشهور شد. او در اولین کتاب خود یعنی جستارهایی در باب عشق، سبکی غیرمعمول را به کار گرفت و عناصر داستانی یک رمان را همراه با تاملات و تحلیل‌های غیر داستانی ترکیب کرد و باعث شد خوانندگان زیادی جذب آن بشوند.

آثار مهم و ترجمه شده این نویسنده سوئیسی شامل این موارد است: «دین برای خداناباوران، جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، خوشی‌ها و مصایب کار، سِیر عشق، در باب مشاهده و ادراک، یک هفته در فرودگاه، اضطراب منزلت(موقعیت) و مصیبت‌های شاغل بودن»

نکوداشت‌های کتاب صوتی سیر عشق:

- عشق موضوع مورد علاقه دوباتن است و او این بار نیز توانسته در رمان سیر عشق توانایی خود در این باره را نشان بدهد. (مجله نیویورک تایمز)

- هیچ نویسنده‌ای مانند آلن دوباتن پویا و خوش قریحه نیست و او توانسته در این اثر مانند کارهای قبلی‌اش، داستانی روشنگرانه و انسانی ارائه دهد. (شیکاگو تریبون)

- انتشار هر کتابی از دوباتن مسرت بخش و خوشحال کننده است. رمان سیر عشق به خطرات عشق در یک رابطه می‌پردازد. این فیلسوف حقیقت را برای عموم مردم به راحتی می‌نویسد. (وال استریت ژورنال)

- یک رمان هوشمندانه که از اولین جرقه‌های عشق تا نگهداری از فرزند و چالش‌های شغلی و بی‌حوصلگی‌های زن و شوهر را روایت می‌کند و این سوال پیش می‌آید که ما تحت فشارهای مختلف، با عقاید و احساسات خود چگونه مواجه می‌شویم؟ (سان فرانسیسکو کرونیکل)

- هوشمندانه و کنایه آمیز! موفقیت کتاب سیر عشق به خاطر داشتن شوخی طبعی خاص خودش، زیبایی جملات و احترام به هوش و درک مخاطب است. (نیویورکر)

- آلن دوباتن استعداد شگفت انگیزی برای پرداختن به سوژه‌هایی پرمحتوا، سرگرم کننده و حتی غیرعادی دارد. (سیاتل تایمز)

- یک مطالعه لذت بخش با نثری روشن و شوخ که به خوانندگان خود کمک می‌کند تا از پس مشکلات شخصی خود بربیایند. (هفتگی ناشران)

کتاب صوتی سیر عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید رمان عاشقانه متفاوتی بشنوید که به شما درکی جدید از رابطه و عشق بدهد و در زندگی شخصی‌تان نیز کمک کننده باشد، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی سیر عشق می‌شنویم:

صبح یک روز شنبه است و در کافه‌ای نشسته‌اند که معمولا به آنجا می‌روند. خاگینه سفارش می‌دهند؛ راجع به هفته‌ی گذشته صحبت می‌کنند و روزنامه می‌خوانند.

امروز کرستن دارد مخمصه‌ای که دوستش شونا در آن گرفتار شده برای ربیع تعریف می‌کند. دوست پسر شونا الاستر، ناگهان برای کار به سنگاپور منتقل شده است و شونا نمی‌داند که باید دنبالش برود یا در مرکز جراحی دندان در اینورنسک که اخیرا در آن ترفیع گرفته، بماند. آن‌ها دوسال است که باهم هستند؛ هر طور حساب کنید، تصمیم واقعا مهم و سختی است اما روایت کرستن آنقدر کند و گاهی غیرخطی پیش می‌رود که ربیع هم زمان یک چشمش به خبرهای حوادث مندرج در دیلی رکورد است.

اخیرا از برخی جرایم عجیب و غریب و هولناک در مکان‌هایی پرده برداشته شده که اسامی خیلی شاعرانه‌ای هم دارند. مردی که معلم کمکی تاریخ بوده، سر همسرش را با شمشیری عتیقه در خانه‌ای در حومه لوخگلی از تنش جدا کرده درحالی که پلیس شهر آخترماختی در جست‌‌وجوی مردی پنجاه و چهار ساله است که از دختر شانزده ساله‌اش بچه‌ای دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
شیدایی‌ها
23 دقیقه
شروع مقدس
21 دقیقه
عاشق
19 دقیقه
هم‌آغوشی و عشق
28 دقیقه
درخواست ازدواج
30 دقیقه
مسائل احمقانه
13 دقیقه
قهرها و دلخوری‌ها
25 دقیقه
مهار ذهن
20 دقیقه
انتقال عواطف
21 دقیقه
مقصر کلی
23 دقیقه
یاد دادن و یاد گرفتن
31 دقیقه
آموزه‌های عشق
13 دقیقه
شیرینی آموزه‌های عشق
29 دقیقه
حد و مرزهای عشق
24 دقیقه
هم‌آغوشی و نقش پدر و مادری
14 دقیقه
شان خانه‌داری
19 دقیقه
خائن
15 دقیقه
موافق
25 دقیقه
مخالف
14 دقیقه
تمایلات ناسازگار
9 دقیقه
رازها
33 دقیقه
نظریه‌ی دلبستگی
28 دقیقه
بلوغ
17 دقیقه
آماده‌ی ازدواج
17 دقیقه
آینده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سیر عشق
نویسنده
مترجمزهرا باختری
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۷۰۰۰ 60900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سیر عشق

مریم مهدی
۱۴۰۱/۹/۶
" آلن دو باتن " جزو نویسندگانی است که از کتابهایی که مجتبی شکوری در رادیو راه و برنامه کتاب باز معرفی می‌کند، شناخته ام. او یک نویسنده و فیلسوف انگلیسی است که آثارش به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.
این کتاب، رمان گونه‌ای است که به زندگی ربیع و کریستین از اوایل تا و
اشنایی بعد از ازدواجشان می‌پردازد در همین خلال اتفاقات، راوی مسائل فی مابینشان را از دید یک روان شناس بررسی می‌کند.
او از دیدگاهی کاملا روانشناسی و منطقی موضوع عشق و انتخاب همسر را مطرح می‌کند. نگاهی که با پیش زمینه‌های ذهنی بسیاری از ما کاملا متفاوت است. دو باتن کاملا به مخالفت به رمانتیسم و نوع عاشقانه‌های مطرح شده در فیلم‌های هالیوودی و رمان‌های عاشقانه سطحی می‌پردازد و عشق واقعی را در رمان‌های کلاسیک به رسمیت می‌شمارد.
در بخشی از کتاب کاملا به مقایسه نوع رمان عاشقانه و کلاسیک و روابط جنس مخالف در آن‌ها می‌پردازد و آسیب‌های باورهای چنین روابط انتزاعی را مطرح می‌کند.
حتی در دیدگاهی جسورانه تر، به طرح خیانت‌های جنسی بین زن و شوهر می‌پردازد و معتقد است که این جور روابط و ارتباطات باید بسیار ساده تر تلقی شده و باعث طلاق و جدایی نشود و با دلایل روانشناسی میل طبیعی آدمیزاد برای این نوع اتفاقات را بررسی می‌کند.
البته پذیرفتن همه دیدگاه‌های ایشان قطعا با تفکر و باورهای سنتی ما در یک جامعه شرقی همخوانی ندارد ولی قابل تامل است.
من خواندن کتاب‌های ایشان را بسیار کمک کننده و راهگشا برای توسعه روابط عاطفی و احساسی یافتم و ایشان در دسته نویسندگان مورد علاقه‌ام قرار گرفته است.
در ضمن هر کتابی هم که با صدای آرمان سلطان زاده روایت شود، شیوایی‌اش دو چندان خواهد شد.
ممنون از کتابراه
آبتین حاجی پور
۱۴۰۲/۷/۱۴
انتقال احساسات چرا گاهی رد شدن یک درخواست ساده، یک بشقاب نشُسته توی ظرفشویی، یک شوخی جزئی و یا چند دقیقه تأخیر، واکنش افراطی، خشم، نگرانی و اندوه بزرگی را به ارمغان می‌اورد. علت این واکنش اغراق شده چیست؟ فرد نمی‌تواند با اتکا به شواهد و رفتارهای موجود رفتار اغراق شده را توجیه کند. در واقع اتفاقی که رخ داده است 《انتقال احساسات 》 است. آنچه رخداده پَرش ذهن در بین کانال‌های زمانی است. ما اغلب اوقات بر اساس نسخه‌هایی عمل می‌کنیم که برای نسخه‌های قدیمی پیچیده ایم و آن‌ها را آگاهانه فراموش کرده ایم. و بر اساس منطق منسوخی رفتار می‌کنیم که اکنون یادمان نمی‌آید. شاید تلاش کنیم که بفهمیم در کدام دوره از زندگی به سر می‌بریم و واقعا با چه کسی رو در رو شده ایم؛ با این وجود زمان حال را بر اساس کج تابی‌های گذشته تفسیر می‌کنیم. فرض کنید از سرکار باز می‌گردید و با توده بزرگی لباس رو در می‌شوید که همسرتان قرار بوده به خشکشویی ببرد اما فراموش کرده، چرا تا این حد برافروخته می‌شوید و گمان می‌کتید همسرتان 《هیچوقت برای نظم زندگی اهمیتی قائل نیست و یا عامدانه برای تحقیر و دست کم گرفتن شما این توده لباس را انجا نهاده است؟ 》. شما حالا با دقت و وسواس بیشتری چیدمان کشوی آشپزخانه، پخت غذا، مرتب بودن اتاق خواب و.... را برررسی می‌کنید تا شواهدی مستحکم تر در بی دست و پایی و سربه هوایی همسرتان بیابید و بیشتر به خود حق بدهید که او سزاوار تحقیر و سرزنش است. آیا می‌توانید رابطه‌ای بین 《خانه محقر و نیمه مخروبی که در کودکی در آن می‌زیستید، لباس‌های کهنه روز اول مدرسه‌تان و محل فقیر نشین و ویران آن دوره》 با 《توده لباس‌های چرک و ژولیده روی کاناپه که همسرتان در برابرتان نهاده رابطه‌ای بیابید》؟
Mr.amin
۱۴۰۱/۴/۱۵
خوندن این کتاب به همه توصیه میشه، همه ما تصورات اشتباهی از عشق داریم مثلا اینکه عشق رو یه احساس قدرتمند و جذاب میدونیم که از همون روز اول تا روز آخر با ما خواهد بود، اما عشق یک مهارت است،
در کودکی حمایت و عشق بی حد پدر و مادر به ما باعث شده که در بزرگسالی از معشوق خودمون توقع داشته باشیم که خودش
نیاز‌های ما را بدون گفتن بفهمد و‌... اما واقعیت این نیست.
صداقت بسیار لازم است، اما بعضی کلمات و بعضی جملات آنقدر مخرب هستند که اثر آن‌ها حتی تا آه عمر در زندگی بماند، پس یک همسر عاشق و متعهد لزوما هر چیزی را نباید بگوید و این در راستای عشق است. و....
Maryam Eskafi
۱۴۰۱/۳/۱۸
خیلی خوبه داستانی پرکشش و جذاب و آموزشی. گوینده هم عالیه. فقط‌ی توصیه کنم به دوستانی که براساس نظرات میخوان تصمیم بگیرن. ببینید این نظرات همش بستگی به نوع دیدگاه هر یک از خوانندگان داره بستگی به باورها سبک زندگی و علایق و اهداف ما داره بخاطر همینه که انقدر برخی نظرات متفاوته. بهترین کار اینه که شما حتما قبل از تصمیم گیری نمونه‌ای که برا هر کتاب گذاشتند را بررسی کنید خود من یک کتاب را با توجه به نظرات خریدم بعد پشیمون شدم چون اصلا نمونه را گوش نداده بودم. حتما به این دقت کنید دوستان
Leila Salimian
۱۴۰۱/۱/۱۴
اول داستان خوب شروع میشه و آدم را به وجد میاره ولی اواخر داستان بسیار خسته کننده و فقط میخواس تمومش کنی
به نظرم بیشتر نصیحت میکنه و کمتر داستان و رمان را حکایت میکنه
شخصا دوست دارم رمانی را بخوانم و از آن درس بگیرم و از زندگی کسی که میخوانم درس بگیرم
نه اینکه در کل داستان یک نفر فقط توصیه کند و
نصیحت ارائه بده و کمی بنویسد
اما در کل کتابی پر از نکات آموزنده است ولی در حالت نصیحت گونه
صدای گوینده شفاف و کامل ولی بنده صدا خانم‌ها را ترجیح میدم برای این نوع کتاب ها
ماندانا عطایی
۱۴۰۲/۶/۲۳
سلام فوق العاده فوق العاده در قالب داستان مطالب روانشناسی عالی بیان شده صدای گوینده عالی هرچقدر از خوبی. مطالب کتاب بگم کم گفتم
این قسمت را زمانی اضافه کردم که کتاب را یکبار دیگه گوش دادم چقدر مطالب سنجیده بیان شد ۴تا فصل آخر نیاز چندین بار گوش بشه کمال گرایی دشمن عشق، به دنبال کسی باشی که فقط به
تو خدمات ارائه بده یعنی هنوز به بلوغ فکری و عاطفی برای ازدواج نرسیدی و هزاران جمله‌ی زیبا و کاربردی……
پریچهر علیزاده
۱۴۰۱/۲/۲۹
کتاب واقع گرایانه‌ای بود
دو فصل آخرش تمام آنچه باید از کتاب یاد میگرفتیم خلاصه وار گفته شده
با این عقیده کتاب که میگه باید دست از کمال‌گرایی برداشت و واقع بین تر بود نسبت به رابطه موافقم
اما با عادی سازی یه سری خطاها مثل خیانت مخالفم و این باعث میشه قبحش بریزه
در کل کتاب قشنگی بود🥰😍
و خیلی به زوجها کمک میکنه دید بهتری نسبت به مسئله‌ی ازدواج داشته باشن🌱💫
مریم اکبری
۱۳۹۹/۹/۲۵
با ریزبینی کامل مراحل مختلف عاشق شدن و ازدواج و زندگی بعد از آن را از نقطه نظر روانشناختی و فلسفی بررسی میکند. وقتی این کتاب را میخوانید انگار برای شما نوشته شده است. هر چند اینگونه کتابها سانسور شده هستند ولی ترجمه خوبی دارد و مفهوم را بطور کامل میرساند. به همه افراد مجرد و متاهل پیشنهاد میدم که بخوانند.
کتایون حلمی
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
کتابی فوق العاده اثرگذار از نویسنده و فیلسوفی قدرتمند که تمامی پیچ و خمهای رابطه عاشقانه و ازدواج رو با درایتی فیلسوفانه ولی در قالب رمانی زیبا به رشته تحریر درآورده. گوش دادن به این کتاب صوتی رو با صدای دلنشین آرمان سلطان زاده به همه کسانی که قصد ازدواج دارند یا ندارند و یا ازدواج کرده‌اند یا قصد جداشدن دارند صمیمانه توصیه میکنم
زهرا کربلایی
۱۴۰۰/۶/۴
بسیار عالی بود، واقعا مهارت گوینده ستودنی بود، چند تا نقش و با صداهای مختلف اجراکردن که بسیار به دل می‌نشست، خود کتاب هم که بی‌نظیر بود هر چه بگم کم گفتم، بارها و بارها باید این کتاب و گوش داد و نکاتش را در زندگی بکار برد واقعا ممنون از همه دست اندکاران، مترجم، گوینده، تنظیم کننده و کتابراه عزیز که این کتاب را توی مجموعه کتابهاشون داشتن 🥰👌🙏🏻🌺
راشین عباسی
۱۴۰۱/۶/۱۴
صدای جناب سلطان زاده که نیازی به تعریف نداره در یک کلام بی همتا
داستان واقعیت زندگی‌ست؛ تجربی، واقعی، کاربردی، اصولی و عالی
داستان زندگی زناشویی یک زوج را از قبل از ازدواج تا میانسالی و پختگی به تصویر کشیده که نوعی سیر واقعیت برای اکثریت میباشد، شنیدنش رو توصیه میکنم
سرشار از آگاهی‌ست
ممنون از کتابراه
عسل اعرابی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
از آموزنده بودن این کتاب هر چی بگم کم گفتم تمام زوج‌هایی که به مشکل میخورن اگر بتونن مطالب این کتاب رو درک کنن بسیاری از مشکلاتشون حل خواهد شد من اونقدری این کتاب برام آموزنده بود که نسخه فیزیکیش هم خریداری کردم پر از درس و مطالب آموزنده اس این کتاب رو نه یک بار بلکه ده‌ها بار باید خوند
Mahsjan
۱۴۰۱/۲/۸
واقعا کتاب خوبی بود. به نظرم هر فردی چه قبل ازدواج چه بعد از ازدواج باید این کتاب را بخواند تا مفهوم واقعی عشق درک کند نه آن عشق رمانتیکی که از رمانتیسم آمده و باعث خیلی جدایی‌ها شده در صورتی که فقط توهم بوده... دوست داشتن و عشق همیشه بوده ولی نه آن مفهوم رمانتیسم که در جامعه جریان دارد
سوگند یونسی
۱۴۰۰/۲/۳
یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌هایی بود که خوانده ام.
به نظرمن همه باید این کتاب را بخوانند و من فکر میکنم این کتاب میتواند زندگی‌های بسیاری را نجات دهد و باعث بلوغ فکری بیشتر میشود...
💙
بهناز زیورعالم
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
فصل اول به نظرم اومد که کتاب حوصله آدم رو سر میبره و حتی دوست نداشتم گوش بدم اما بعدش که متوجه داستان شدم متوجه شدم یک روانکاوی روابط زناشویی در قالب رمان هست لذت بردم گویندگی هم بسیار عالی بود باز هم تشکر از کتابراه عزیز
مشاهده همه نظرات 88

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سیر عشق

برای دریافت کتاب صوتی سیر عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.