معرفی و دانلود کتاب در غبار برف - جلد اول

عکس جلد کتاب در غبار برف - جلد اول
قیمت:
۱۵۰۵۰۰ ۷۵,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در غبار برف - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در غبار برف - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در غبار برف - جلد اول

شعر می‌گویم، مثل گریه که آدم را سبک می‌کند... کتاب در غبار برف - جلد اول دربردارنده‌ی مجموعه اشعار عمران صلاحی در سبک‌های متنوع و خاص اوست. زبان ساده، روان، طنزآمیز با ترکیبی از غم و اندوه این شاعر، شما را مجذوب خود خواهد کرد. اشعار این دفتر را غالباً سروده‌های نیمایی و موزون شاعر تشکیل می‌دهند.

درباره‌ی کتاب در غبار برف - جلد اول

عمران صلاحی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین شعرا و طنزنویسان معاصر ایرانی، آثار ماندگاری در زمینه‌ها و سبک‌های گوناگون ادبی از خود به یادگار نهاده است. کتاب در غبار برف - جلد اول فرصت بی‌نظیری است تا با سبک‌، شیوه‌ و قالب‌ شعری خاص این شاعر آشنا می‌شویم. این هنرمند صاحب‌ذوق با زبانی ظریف، ساده و روان شعر می‌سرود و در آثار خود به مضامینی چون عشق و زیبایی می‌پرداخت.

در اثر حاضر، ضمن اینکه سروده‌های این شاعر گران‌قدر را مرور می‌کنیم، با نحوه‌ی شکل‌گیری زبان شعری و روابط و اتفاقات تأثیرگذار بر روحیات او و آثارش آشنا خواهیم شد. عمران صلاحی عنوان کرده که «واقعاً زندگی هر شاعری را می‌شود از درون شعرهایش پیدا کرد.» برای او شعر موضوعی بسیار درونی بوده. شاعر همواره تلاش کرده که خود و آثارش را از دسته‌بندی‌های سیاسی، ادبی و حواشی رایج دور نگه دارد و پذیرای اندیشه‌ها و ایده‌های متنوع باشد. تاریخ ادبیات، او و اشعارش را با ترکیبی از تنهایی، اندوه، طنزی تلخ با زبانی لطیف و ساده به یاد خواهد آورد.

نشر چشمه کتاب در غبار برف - جلد اول، سروده‌ی عمران صلاحی را برای علاقه‌مندان شعر فارسی و شاعران معاصر ایرانی چاپ کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کامل اشعار عمران صالحی

مجموعه‌ی حاضر با هدف دیده شدن و مرور شعرهای عمران صلاحی به چاپ رسیده. این مجموعه شامل کلیات اشعار او می‌شود که دربرگیرنده‌ی 16 فصل از دفترهای شعر و عنوانی به نام افزوده‌هاست و شامل شعرهایی می‌شود که تاکنون به چاپ نرسیده‌اند. همچنین از او بیش از چهل دفتر باقی‌ مانده که در زمان حیاتش منتشر نشده‌اند. دفترهای شعر او از سال‌ 1340 آغاز و در سال 1385 پایان می‌یابند. تاریخ، زمان و مکان سرایش شعرها در انتهای تمام دفاتر ذکر شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب در غبار برف - جلد اول

  • او در همه‌ی عرصه‌ها مانند شعر، داستان، گفتارهای کوتاه طنز، رمان و تحقیق کار کرد و یکی از شاخص‌ترین شاعران طنزپرداز ما پس از مشروطیت بود. (شمس لنگرودی، شاعر)

  • شعرهای او از نظر اجتماعی، عمیق و دقیق و از نظر عاطفی بسیار زیبا هستند. شعرهای صلاحی همیشه در آن‌ واحد، جنبه‌های متفاوت را نشان می‌داد و تنوع در کار او جنبه‌ی عرضی داشت. (یدالله مفتون امینی، از پیشکسوتان شعر معاصر ایران)

  • شیوه‌ای که صلاحی آورد، خاص خودش بود. شناخت زبان فارسی، فرهنگ متداول جامعه و شناخت ادبیات کلاسیک ایران که این‌ها همه لازمه‌ی خوب فکر کردن و خوب نوشتن است، در کار او دیده می‌شود. (منوچهر احترامی، ادیب و طنزپرداز)

کتاب در غبار برف برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو برای علاقه‌مندان حوزه‌ی شعر معاصر به‌خصوص افرادی که می‌خواهند با اشعار متنوع و زیبای عمران صلاحی آشنا شوند، بسیار مفید خواهد بود.

با عمران صلاحی بیشتر آشنا شویم

عمران صلاحی نویسنده، شاعر و طنزپرداز ایرانی در سال 1325 در امیریه‌ی تهران از مادر و پدری آذری‌زبان متولد گردید و در مهرماه سال 1385 درگذشت. بسیاری از اشعار او به زبان ترکی آذربایجانی سروده شده‌اند. او سابقه‌ی فعالیت در نشریات، مجلات گوناگون و رادیو را داشت، ضمن اینکه مطالبی با عنوان «حالا حکایت ماست» را برای نشریات آدینه، کارنامه و دنیای سخن می‌نوشت. برخی از آثار او عبارتند از: کتاب‌های «تفریحات سالم»، «ملانصرالدین»، «طنز سعدی در گلستان و بوستان»، «زبان‌بسته‌ها»، «عملیات عمرانی»، «خنده سازان و خنده پردازان».

در بخشی از کتاب در غبار برف - جلد اول می‌خوانیم

چرا تو این‌همه خوبی؟ بیا کمی بد باش!
نمی‌توانی، می‌دانم، نمی‌توانی، اما
بیا کمی بد باش!
تویی که سبزه و گل را به آب عادت دادی
تویی که با لب خود، این غمین تنها را
به می بشارت دادی
تو را که می‌بینم
خیال می‌کنم، انسان همیشه این‌سان است
چرا همیشه بهاری؟ کمی زمستان باش
مرا به سردی این روزگار عادت ده
چرا تو این‌همه خوبی؟ بیا کمی بد باش!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
دفتر سال‌های دور
کتاب گریه در آب
کتاب قطاری در مِه
کتاب ایستگاه بین راه
کتاب هفدهم
دفتر مرا به نام کوچکم صدا بزن
کتاب من ودا می‌خوانم
کتاب در زیر آسمان مزامیر
دفتر رؤیاهای مرد نیلوفری
کتاب در یک زمستان
دفتر در غبار برف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در غبار برف - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات637
زبانفارسی
شابک978-622-01-0788-0
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۵۰۰ ۷۵,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در غبار برف - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در غبار برف - جلد اول

برای دریافت کتاب در غبار برف - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.