معرفی و دانلود کتاب در مرز دو بی‌انتها

عکس جلد کتاب در مرز دو بی‌انتها
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در مرز دو بی‌انتها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در مرز دو بی‌انتها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در مرز دو بی‌انتها

کتاب در مرز دو بی‌انتها نوشته‌ی ناصر منافی، شما را بیش از پیش با قرآن کریم آشنا می‌کند و جنبه‌های مختلف آن را نشان‌تان می‌دهد. این اثر تکمیل‌کننده کتاب «انسان و پشت‌پرده‌ها» اثر قبلی نویسنده است.

درباره‌ی کتاب در مرز دو بی‌انتها:

کتاب در مرز دو بی‌انتها اثری است که نویسنده، با در نظر گرفتن موقعیت زمانیِ فعلیِ جهان که دربردارنده‌ی ادیان متفاوت با راه و رسم‌های مختلف است، انسان را در نقطه‌ای از زندگی قرار می دهد که پس از مطالعه کتاب با تصمیم اختیاری خود، هم می‌تواند به طرف سقوط و ناکامی مسیرش را ادامه دهد و هم به طرف نجات و کامیابی اصلی برود.

طبق اظهارنظر نویسنده، این کتاب زمانی ارزش و اهمیت اصلی خود را نمایان می‌کند که قبل از آن کتاب «انسان و پشت پرده‌ها» که هم‌زمان با همین اثر به چاپ رسید مطالعه شود و یا اینکه لااقل به بخش معرفی کتاب مذکور مراجعه گردد. چراکه کتاب انسان و پشت پرده‌ها اثری عمومی است که مخاطب و مکتب خاصی را دربرنمی‌گیرد و مطالب خیلی ارزنده‌ای دارد.

هرچند قرآن هم یک کتاب محسوب می‌شود و علاوه بر نظرات منفی مخالفان، مورد تردید و شک انسان‌هایی هم قرار دارد که در شمار پیروان مکتب اسلام هستند. البته این ناباوری به خود شخص برمی‌گردد و به این علت است که یا اصلاً به سراغ این دریای بیکران دانسته‌ها نرفته‌اند و یا اینکه دانسته‌ها و یافته‌های دیگران را قبول نمی‌کنند. البته عوامل خارجی بسیاری از کانال‌های متفاوت هم در این «عدم پذیرش» دخیل هستند که گوشه‌هایی از آن، در این کتاب هم بیان شده است.

به هر حال، اگر کسی طالب حقایق و گوشه‌هایی از راز خلقت باشد، این کتاب حلال مشکل او در این برهه از زمان است ولی بالاخره، این اختیار اوست که سرنوشتش را تعیین خواهد کرد.

کتاب در مرز دو بی‌انتها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه علوم قرآنی علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب در مرز دو بی‌انتها می‌خوانیم:

در گیر و دار این زندگی و آزمایش در چرخۀ نظام هستی هم هیچ عیب و نقصی نیست. ما انسان‌ها در ظاهر قضایا جهان را پُر از عیب و نقص می‌بینیم و همواره این فکر اشتباه به ذهن‌مان می‌آید که امورات زمین به‌دست انسان‌ها و به دلخواه آن‌ها صورت می‌گیرد. درحالی که هوشمندی فوقِ ماوراءالطبیعه‌ها امورات زمین‌ها و آسمان‌ها و ساکنان آن دو را تحت کنترل کامل خود داشته و شب و روز برای آن‌ها براساس اعمال و کردارشان برنامه‌ریزی دارد. ریشۀ این فکر اشتباه به خود انسان برمی‌گردد و در این زمینه، مورد مهمی هم در نقطه کور اکثریت انسان‌هاست. بدین معنی که: قرآن همه چیز را بیان کرده (تِبیاناً لِکُلِّ شَیء) ولی این انسان غافل اکثراً افکارش را علاوه بر مسائل زندگی روزمره، به دیده‌ها و شنیده‌های دیگران و یا رسانه‌های گروهی از جمله اینترنت و تلگرام و گوشی همراه درگیر کرده است. منظور از بیان فوق، نفی امورات زندگی یا اینترنت و... نیست. انسان‌ها طبیعتاً نسبت به گذشت زمان و پیشرفت‌های حاصله از آن، خودشان هم پیشرفت و برنامه‌ریزی‌های جدید دارند. حتی خواسته و ناخواسته.

آری جهان پر از عیب و نقص و مشکل دیده می‌شود ولی آیا علتی سراغ داریم که بدون معلول باشد؟ یا معلولی را می‌شناسیم که بدون علت است! عامل بروز مشکل، از کانال‌های متفاوت به جانب یک شخص، خانواده، قوم، حکومت و یا کشور، مستقیم به درصد میانگین اعمال و کردار خلاف فطرت قبلی خود آن‌ها برمی‌گردد. هرچند که انسان به‌علت محدود بودنش درمقابل نامحدود که خدا باشد، از دلایل بعضی از مسائل زندگی و... مطلع نبوده و سردرگم هم می‌ماند. در یک مورد دیگر این مسائل هم اکثر انسان‌ها در غفلت هستند. اینکه بالاخره، هر نوع مشکلی -در صورت به وجود آمدن- به نفع انسان است. آیات فراوانی در قرآن این مورد را به اثبات می‌رساند. اعمال، کردار و رفتار انسان‌ها عمومی بوده و جنبۀ همگانی دارد و مختص یک دین یا مذهب مشخص هم نیست. در هر دین و مرامی که باشد، نسبت به درصد آگاهی فرد یا افراد آن از انجام اعمال نیک و بد در همان دین یا مذهب خود آزمایش می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
«بهانه» قدرتمندی ناتوان
«انسان – علم – دین» با قانون علت و معلول
سؤالاتی در زندان دل
عوامل سردرگمی و پیامد شک
حق با کیست؟
فرمولی از قرآن
انسان ظاهربین و انحراف او
نجات‌دهنده‌هایی در نقطه کور زندگی
جواب یک سؤال مهم
آخرین کلام
معنای «به زودی» و «اختیار»
درددل صادقانه
شاه‌کلید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در مرز دو بی‌انتها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فادیا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-714724-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در مرز دو بی‌انتها

مرتضی
۱۴۰۲/۷/۱۴
بنده افتخار اینو داشتم چند ماهی با ایشون تو بخش خصوصی همکار باشم آقای منافی واقعا شخصیت وارسته و میتونم بگم کم نظیری دارن زندگی ایشون واقعا به نوعی میشه گفت معجزه بود بعد از سالها امروز این کتاب و دیدم خریدم و خوشحالم که به فکر چاپ کتاب افتادند
Aynaz
۱۴۰۱/۷/۲۶
کتاب بسیار خوبیه، نوشته‌ها کاملاً گویای درک کامل برخی اتفاقات با گوشت و پوست، توسط نویسنده‌ی کتابه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب در مرز دو بی‌انتها

برای دریافت کتاب در مرز دو بی‌انتها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.