معرفی و دانلود کتاب انسان و پشت پرده‌ها

عکس جلد کتاب انسان و پشت پرده‌ها
قیمت:
13000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان و پشت پرده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان و پشت پرده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان و پشت پرده‌ها

ناصر منافی در کتاب انسان و پشت پرده‌ها، به مفهوم انسان‌شناسی دینی و فلسفه آفرینش انسان می‌پردازد و مسئله قضا و قدر و مرگ را مورد تحلیل قرار می‌دهد و در این خصوص توضیحات شفاف و قابل قبولی را بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب انسان و پشت پرده‌ها:

نویسنده در این کتاب سعی کرده با در نظر گرفتن افکار عموم مردم جهان، با دلایل قابل قبول عقلی، یعنی دلایلی که عقل یک انسان معمولی هم آن را می‌پذیرد، پرده از پشت پرده‌های سرنوشت‌سازی بردارد که هر انسانی در هر دین و مرامی که باشد، نیاز ذاتی به دانستن آن دارد. موضوعات مربوط به اسرار خلقت و پشت پرده‌ها همواره با سردرگمی همراه‌اند؛ چرا که مربوط به ماوراءالطبیعه‌ها و فراتر از آن هستند.

ناصر منافی در کتاب انسان و پشت پرده‌ها - به درصد قابل فهم بالایی - راه‌های نجات از سردرگمی‌های زندگی را که حاصل آن بالاخره به سعادت و خوشبختی اصلی انسان ختم می‌شود، بیان کرده است.

کلید درک مفاهیم و در نتیجه بهره اصلی به انسان در کتاب انسان و پشت پرده‌ها، بی‌طرف قضاوت کردن مخاطب بیان شده است. بدین معنی که فقط خودش باشد و عقل خودش. نظرات شخصی، تعصب دینی و... او را به نتیجه نمی‌رساند، چون دین و مرام و نظرات شخصی هر فردی، در حیطه خود برایش باارزش بوده و آن را در اولویت بقیه ادیان هم قرار می‌دهد. این مورد، وجه مشترک پیروان تمامی ادیان موجود در جهان هم هست و فقط بی‌طرف بودن انسان است که بین تمام آدمیان ایجاد همدلی می‌کند.

در هر زمینه، هرگاه حقیقت موضوعی به انسان نمایان شود، عقل انسان آن را تأیید و قبول می‌کند. اگر قبول نکرد، مشکل از خود همان شخص و اختیار اوست. در واقع انسان با عدم پذیرش حقیقت، به اصطلاح کلاه سر خود می‌گذارد.

هر چند که این کتاب هم مثل کتب دیگر سردرگمی را به پایان نخواهد برد، ولی امتیازی که دارد این است که به‌صورت عامیانه و در حد فهم قابل قبول بیان شده، به طوری که یک انسان معمولی هم با دلایل منطقی و قابل قبول، خودش عالِم به مهم‌ترین بخش مربوط به اسرار خلقت می‌شود و در این زمینه از کشفیات فعلی علوم هم فراتر می‌رود.

می‌توان چنین بیان کرد که محتوای این کتاب در واقع همچون یک سخن ناب، اصل و سرنوشت‌سازی است که نتیجه‌گیری و عمل در حد توان واقعی به آن، به این سه مورد بسیار بستگی دارد:

1- خود انسان
2- درصد برداشت همین انسان
3- اختیار خود انسان

کتاب انسان و پشت پرده‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه در خصوص انسان‌شناسی و قضا و قدر علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب انسان و پشت پرده‌ها می‌خوانیم:

هیچ چیز بدون علتی، در جهان هستی وجود ندارد و هر علتی، در صورت تحقیق و بررسی بالاخره معلولی را به دنبال خواهد داشت و این قانون، قانونی است که عقل هر انسان سالمی آن‌ را قبول می‌کند. بنابراین وجود خود ما و آنچه که در آسمان‌ها و زمین‌ها و مابین آن‌هاست، مسلماً معلولی به دنبال دارد. معلولی که در رأس کل علت‌ها هست در اصل همان مرکز بی‌انتهای مرموز یا همان خالق و پدیدآورنده است که بنا به دلیل کلی ذیل همواره در طول زندگی دنیوی انسان‌های گذشته، حال و آینده، همچنان مرموز بوده و رویت هم نخواهد شد. فشردۀ دلیل این است:

خالق، مافوق کلیه ماوراءالطبیعه‌ها بوده و نامحدود است و امکان درک کامل یا رویت آن با محدود که انسان باشد، محال و غیرممکن است. اگر این دفعه انسان‌های کره‌زمین را نسبت به درصد شناخت خالق، به سه گروه کلی (برنده، بازنده و مابین آن‌دو) تقسیم کنیم، عده‌ای برنده‌اند، عده‌ای بازنده‌اند و عده‌ای دیگر هم در دوراهی قرار گرفته و همواره سرگردان و دودل هستند. بالاترین درصد انسان‌ها همان سرگردانان و دودلان هستند که این سرگردانی -اکثراً- منجر به بی‌خیالی و بی‌توجهی به شناخت همان خالق مرموز می‌شود. در این مورد مهم، تفاوت ادیان و مذاهب، مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند و سرنوشت‌سازترین موضوعی که اکثر انسان‌ها غافل از آن بوده و یا خودشان را به غفلت زده و بی‌خیال، فقط زندگی می‌کنند، این است:

زندگی در دنیای ما از گذشته‌های خیلی دور هم بوده و هم‌اکنون هم هست و مسلماً تا زمان نامعلومی هم خواهد بود. فقط نوع و روش‌ها و مدل‌ها، به مرور زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی و... عوض شده و خواهد شد. موضوع مهم و سرنوشت‌ساز در چرخۀ روزگار و زندگی، فقط نوع اعمال، افکار، نیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اختیاری یک انسان از زمان تولد تا مرگ، نسبت به درک و فهم واقعی خود، در یکی از این سه دوره است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان و پشت پرده‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فادیا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-714723-0
موضوع کتابکتاب‌های عرفان و تصوف، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
13000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان و پشت پرده‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انسان و پشت پرده‌ها

برای دریافت کتاب انسان و پشت پرده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.