معرفی و دانلود کتاب درباره استوری برد: کندوکاوی در چگونگی خلق استوری برد

عکس جلد کتاب درباره استوری برد: کندوکاوی در چگونگی خلق استوری برد
قیمت:
۵۰,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درباره استوری برد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درباره استوری برد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درباره استوری برد: کندوکاوی در چگونگی خلق استوری برد

کتاب درباره استوری برد نوشته‌ی وندی تومینلو، راهنمایی بسیار کاربردی و مؤثر و ترکیبی از تمرین‌های خلاقانه است. مثال‌های واقعی و تصاویر ساده‌ای که در این کتاب گنجانده شده‌اند به خوانندگان آموزش می‌دهند که چگونه می‌توانند مهارت‌های داستان‌نویسی خود را با استفاده از طراحیِ هر صحنه از داستان، برای انواع رسانه‌ها، از جمله فیلم‌های سینمایی، تلویزیون، انیمیشن، و دیگر رسانه‌های تعاملی توسعه دهند.

درباره‌ی کتاب درباره استوری برد

شاید برای شما هم جالب باشد که با فرایند و نحوه‌ی شکل‌گیری داستان یک فیلم، سریال یا انیمشین آشنا شوید. چگونگی انجام‌گیری این هنر نه‌تنها پیچیدگی خاصی ندارد، بلکه آنقدر جذاب است که قطعاً با کمی مطالعه و کندوکاو در این زمینه، خودتان نیز قادر خواهید بود یک استوری‌برد جذاب خلق کنید. شاید در اوایل کار، نمونه‌های کاری شما ساده و کوتاه باشند و طراحی‌‌هایتان پیش‌پاافتاده به نظر برسند؛ اما با مطالعه‌ی کتاب وندی تومینلو (Wendy Tumminello) خواهید توانست مراحل پیشرفته‌تری را نیز طی کنید و جنبه‌ی تخصصی به هنر خود ببخشید. در کتاب درباره استوری برد (Exploring Storyboarding) هر جنبه از فرآیند طراحی یک استوری‌برد به دقت بررسی می‌شود؛ از جمله ایجاد فهرست‌های تصویری خاص و نمودارهای سربار، و ترسیم طرح‌های ساده که درک روشنی از صحنه‌سازی، ویرایش و ترکیب‌بندی را بیان می‌کنند. شرح کامل مطالب ذکر‌شده با مروری جامع از تکنیک‌های دوربین کامل می‌شود که به خوانندگان کمک می‌کند تا قبل از شروع فرآیند استوری‌برد، بتوانند صحنه‌ی موردنظر خود را دقیق و کامل تجسم کنند.

معرفی و دانلود کتاب درباره استوری برد

وندی تومینلو کتاب درباره استوری برد را با فصل‌هایی در مورد داستان‌سرایی و تاریخچه‌ی استوری‌برد شروع می‌کند. شاید در ابتدا تصور کنید که نیاز به چنین اطلاعاتی ندارید و دلتان بخواهد یک‌راست سراغ بخش عملی کار بروید اما حقیقت این است که داشتن پیش‌زمینه‌ی دقیق در هر حوزه‌ای که قصد متخصص شدن در آن را دارید، برایتان مفید است. سپس یک فصل در مورد اصول صحنه را خواهید خواند که از ایده‌پردازی اولیه راجع به فیلم‌نامه‌ی اثر تا شکل‌گیری داستان نهایی را شرح می‌دهد. در ادامه‌ی کتاب نیز با ایجاد و ترسیم استوری‌بردها با استفاده از ترکیب، پرسپکتیو، نورپردازی، تداوم و ... آشنا خواهید شد. در میان دیگر فصل‌های کتاب، فصل سیزدهم بسیار اساسی و مفید است، چراکه به طراحی عناصر اولیه‌ی بدن انسان و فرم می‌پردازد.

وندی تومینلو با تألیف کتاب درباره استوری برد هدفی فراتر از پرداختن به علاقه‌ی مخاطب داشته و دقیقاً به‌همین دلیل مطالب کتاب فوق‌الذکر به‌صورت کاملاً تخصصی و با بیانی آکادمیک به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. این کتاب در چهارده فصل تنظیم شده و سرفصل‌های آن شامل مواردی چون اصول بنیادی نما، ترکیب‌بندی، پرسپکتیو، نورپردازی، تداوم، تبلیغات، رسانه‌ی جدید و ... می‌شود. در بخش چهاردم و پایانی کتاب نیز به عنوان بسیار مهمِ «خلق استوری‌برد به مثابه‌ی یک حرفه» پرداخته شده است. قرار گرفتن این فصل در کتاب پیش رو گواه آن است که شما پس از مطالعه‌ی این کتاب نه‌تنها در زمینه‌ی موردعلاقه‌ی خود اطلاعات بسیار مفیدی را کسب خواهید کرد، بلکه با اطمینان خاطر می‌توانید به‌عنوان یک حرفه به آن نگاه کنید و وارد بازار کار این رشته‌ی جذاب شوید. آخرین صفحات کتاب درباره استوری برد نیز به فهرست واژگان اختصاص دارد که با استفاده از آن، با لغات تخصصی و اصطلاحات جدید این رشته آشنا خواهید شد.

مسعود مددی و میترا تیموریان کتاب درباره استوری برد را به زبان فارسی برگردانده‌اند و انتشارات چتر فیروزه نیز آن را منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب درباره استوری برد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به حوزه‌ی خلق داستان برای رسانه‌های تعاملی علاقه‌مند هستید و به آن به چشم یک حرفه نگاه می‌کنید، توصیه می‌کنیم کتاب پیش رو را مطالعه کنید و از اطلاعات دقیق و تخصصی آن بهره‌مند شوید.

در بخشی از کتاب درباره استوری برد: کندوکاوی در چگونگی خلق استوری برد می‌خوانیم

شکل‌گیری این کتاب از اشتیاق من به بررسی فراگیرتر فرآیند استوری‌برد ناشی می‌شود که نقشی محوری را در داستان‌گویی بصری بازی می‌کند. امروزه با بالارفتن بودجه‌ی فیلم‌ها تا هشتادمیلیون دلار نیاز به استوری‌بردها برای از پیش‌تصویرسازی صحنه‌ها ضروری است. استوری‌برد به کارگردان یا طراح فرصت می‌دهد که روی کاغذ پیام‌های مورد نظرش را برای یک پروژه برنامه‌ریزی کند. این اقدام در طول تولید در زمان و پول صرفه‌جویی می‌کند.

تمایلی رایج در میان کارگردان‌ها وجود دارد که مرحله‌ی از پیش‌تصویرسازی را با تولید انیماتیک‌ها، که استوری‌بردهای متحرک هستند، یک گام پیش ببرند. انیماتیک‌ها برای نمایش حرکت، به‌خصوص برای سکانس‌های پیچیده‌ی اکشن و جلوه‌های ویژه بسیار مفید هستند. به‌کمک ساختنِ انیماتیک‌ها کارگردان‌ها قادر می‌شوند سرعت نماها و نحوه‌ی به‌دنبال یکدیگر آمدن صحنه‌ها را برای نقل یک داستان کشف کنند. ازپیش‌تصویرسازی به کارگردان کمک می‌کند قبل از آنکه صحنه‌ها به‌طور واقعی ساخته شوند بفهمد آن‌ها چه شکلی هستند.

هنگامی که این کتاب را می‌خوانید متوجه خواهید شد که قوانین بدون انعطافی برای خلق استوری‌بردها یا انیماتیک‌ها، آن‌گونه که برای شکل‌دادن به یک فیلم‌نامه تعریف شده، وجود ندارد. اگرچه درک عناصر استوری‌برد شامل اصطلاحات دوربین، ترکیب‌بندی، تداوم، نورپردازی و پرسپکتیو برای هر هنرمند بالقوه‌ی استوری‌برد لازم است.

هم‌زمان با غوطه‌ورشدن در صفحات «درباره‌ی استوری‌برد» از یادداشت‌نویسی در حاشیه‌ی صفحه‌ها یا تلاش در کپی‌کردن بسیاری از تصاویر کوتاهی نکنید. درحقیقت یک گام فراتر روید و تمرین‌های پایان هر فصل را انجام دهید. این تمرین‌ها، ما را در فهم عناصر سازنده‌ی استوری‌برد راهنمایی خواهند کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1. داستان‌گویی بصری و استوری‌برد
2. آغاز استوری‌برد و نسبت ابعاد
3. اصول بنیادی نما
4. از فیلم‌نامه تا استوری‌برد نهایی
5. ترکیب‌بندی
6. پرسپکتیو
7. نورپردازی
8. تداوم
9. انیمیشن، فیلم، جلوه‌های ویژه
10. تبلیغات
11. رسانه‌ی جدید
12. انیماتیک
13. طراحی فرم انسان
14. خلق استوری‌برد به مثابه‌ی یک حرفه
ضمیمه‌ی الف
ضمیمه‌ی ب
فهرست واژگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درباره استوری برد: کندوکاوی در چگونگی خلق استوری برد
نویسنده
مترجممسعود مددی، میترا تیموریان
ناشر چاپینشر چتر فیروزه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-6803-44-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی، کتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درباره استوری برد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درباره استوری برد

برای دریافت کتاب درباره استوری برد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.