معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی
قیمت:
۲۵۰۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی

کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی، از فائزه رحیمی و مسیح فلاحتیان، بر اساس کتاب جامع Radiology: Recognizing The Basis نوشته شده و گزیده‌ی اصلی‌ترین مطالب این منبع کاربردی را در اختیار دانشجویان و داوطلبان آزمون‌های پیش‌کارورزی و دستیاری قرار داده است. اثر حاضر بر اساس آخرین منبعی که از سوی وزارت بهداشت جهت شرکت در این آزمون‌ها در نظر گرفته شده، تالیف شده است.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی

با توجه به اهمیت و حساسیت بالای دروس علوم پزشکی و وجود جزئیات و نکات متعددی که تسلط بر آن‌ها لازمه‌ی موفقیت در آزمون‌ها و نیز موفقیت در این حرفه است، یافتن منبع آموزشی‌ای که بتواند پاسخگوی تمام نیازهای دانشجویان باشد، کار چندان آسانی نیست. از طرفی دانشجویان و داوطلبان آزمون‌ها نیز به منابع به‌روزی احتیاج دارند که بتوانند تمام نکات کلیدی موردنیاز آزمون را با استفاده از آن بیاموزند. کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی، از بهترین منابع آموزشی در حوزه‌ی مقدمات رادیولوژی‌ست که به عنوان گزیده‌ای از کتاب Radiology: Recognizing The Basis اثر ویلیام هرینگ (William Herring) نوشته شده و نویسندگان کوشیده‌اند تمام نکات مهم ذکرشده در کتاب اصلی را به خواننده انتقال دهند. این اثر، آخرین منبعی‌ست که توسط وزارت بهداشت برای شرکت در آزمون‌های پیش‌کارورزی و دستیاری معرفی شده است و می‌‎تواند راهنمای بسیار خوبی برای دانشجویان در این زمینه باشد.

کتابی که پیش رو داریم، پر از تصاویر دقیق و نکات کاربردی از روش‌های کلیدی تصویربرداری است. مولفین، فائزه رحیمی و مسیح فلاحتیان، با تکیه بر اثر ویلیام هرینگ، دقیقاً آنچه را که برای تفسیر مؤثر تصاویر پزشکی باید بدانید، به طرز ماهرانه‌ای پوشش می‌دهند. کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی به شما کمک می‌کند تا با آخرین یافته‌های این علم آشنا شوید و بتوانید با استفاده از آن‌ها مشکلات رایج و نیز غیرمعمول را شناسایی کنید و با پیروی از رویکردهای تشخیصی بتوانید بهتین عملکرد را داشته باشید. همچنین با آخرین توصیه‌های ایمنی برای افزایش سطح امنیت بیمار، تغییرات دوز و محافظت در برابر اشعه نیز آشنا خواهید شد. به علاوه نکات دقیقی از اصول رادیولوژی کودکان، در قالب یک فصل مجزا مطرح شده‌اند که می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. در این کتاب آموزشی، آخرین اطلاعات در رابطه با سونوگرافی، MRI و CT نیز ارائه شده و با بیانی ساده و مختصر و با استفاده از تصاویر کابردی، مقدمه‌ی کاملی از دانش رادیولوژی را در اختیار دانشجویان قرار داده شده است.

مولفین همچنین فصول کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی را بر اساس اهمیت امتحانی سطح‌بندی کرده‌اند تا دانشجویانی که قصد دارند از این منبع آموزشی جهت شرکت در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی استفاده کنند، بتوانند طبق این طبقه‌بندی ارائه‌شده با سرعت و کیفیت بالاتری مطالب کتاب را مطالعه کنند و نتایج بهتری را به دست بیاورند.

این منبع آموزشی رادیولوژی توسط انتشارات نوآوران دانش (ماهان) به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ درسنامه طلایی

مجموعه کتاب‌های درسنامه طلایی، توسط اساتید متخصص در رشته‌های مختلف تالیف شده و مولفین کوشیده‌اند تا این آثار بیشترین مطابقت را با جدیدترین یافته‌های روز داشته باشند و با بیانی ساده و مختصر، تمام نکات موردنیاز برای شرکت در آزمون‌های مرتبط را در اختیار دانشجویان قرار دهند. کتاب‌های این مجموعه، با وجود حجم کمی که دارند و زمان کمی که از خواننده برای مطالعه می‌گیرند، حداقل 95 درصد از مطالب موردنیاز برای شرکت در آزمون‌های دستیاری را پوشش می‌دهند.

کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر برای تمام دانشجویان سطوح مقدماتی رادیولوژی و داوطلبان آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی می‌خوانیم

ناحیه‌ی درگیر در پنومونی سفیدتر دیده می‌شود و ممکن است شواهد برونکوگرام هوایی رویت شود. (به‌خصوص در صورت درگیری قسمت سنترال ریه، زیرا در نواحی پریفرال برونش‌ها به حدی کوچک هستند که عمدتاً دیده نمی‌شود).

در صورت درگیری فضاهای هوایی ایجاد کدورت Fluffy با مارژین‌های نامشخص می‌کند و زمانی که کدورت به سطح پلورال می‌رسد (مثلاً فیشرها یا جدار قفسه‌ی سینه) مارژین واضح پیدا می‌کند، معمولاً دانسیته‌ی کدورت پنومونی در صورت درگیری فضای هوایی (به جز در حضور برونکوگرام هوایی) به صورت هموژن می‌باشد.

در صورت درگیری اینتراستیشیال باعث برجسته شدن مارکرهای اینتراستیشیال می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آناتومی طبیعی ریه‌ها
فصل دوم: بیماری فضای هوایی در مقابل بیماری بینابینی ریه
فصل سوم: همی‌توراکس اپک
فصل چهارم: آتلکتازی
فصل پنجم: پلورال افیوژن
فصل ششم: پنومونی
فصل هفتم: سایر بیماری‌های قفسه صدری
فصل هشتم: گرافی طبیعی شکم و لگن
فصل نهم: CT طبیعی شکم و لگن
فصل دهم: انسداد روده و ایلئوس
فصل یازدهم: هوای اکسترالومینال در شکم
فصل دوازدهم: کلسیفیکاسیون‌های غیرطبیعی شکم
فصل سیزدهم: ابنورمالیته‌های GI، هپاتوبیلیاری و مجاری ادراری
فصل چهاردهم: ابنورمالیته‌های اسکلتی غیرتروماتیک
فصل پانزدهم: اصول و قواعد MRI
فصل شانزدهم: ابنورمالیته‌های ستون فقرات
فصل هفدهم: ترومای استخوانی
فصل هجدهم:تروما به قفسه صدری
فصل نوزدهم: تروما به شکم و لگن
فصل بیستم: اختلالات اینتراکرانیال
فصل بیست و یکم: بیماری‌های کودکان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی رادیولوژی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-622-5468-04-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی رادیولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.