معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی

کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی که توسط رحیم صفاری، حسین عبدالله بیکی و وحید علی وردیلو تالیف شده، مطالب آزمون‌های پیش کارورزی و دستیاری را به طور کامل پوشش داده است. اگر به دنبال یک منبع آموزشی هستید که بتوانید آن را در زمان کوتاهی مطالعه کنید، در عین این‌که اطمینان داشته باشید تمام مطالب موردنیاز در آن ذکر شده‌اند، این درسنامه گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی

زمانی که بحث شرکت در آزمون‌های مختلف در میان باشد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های داوطلبین، زمان‌بندی مناسب برای مرور تمام مطالب موردنیاز است. از طرفی، کتاب‌های متعددی وجود دارند که مطالب را به صورت خلاصه ارائه کرده‌اند، اما چالشی که در رابطه با بسیاری از آن‌ها مطرح است، عدم پوشش تمام نکات و ریزجزئیات است. از همین رو، مولفین کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی، کوشیده‌اند تا در عین ذکر تمام مطالبی که برای شرکت در آزمون‌های دستیاری به آن‌ها نیاز دارید، یک منبع آموزشی مختصر و کم‌حجم را در اختیار متقاضیان قرار دهند. تلاش مولفین بر این بوده تا در این درسنامه‌ی چشم‌پزشکی، با اتکا به تصاویر و نمودارها و شیوه‌ی خاص ارائه‌ی نکات، حافظه‌ی تصویری خوانندگان نیز درگیر شود تا انتقال و به خاطر سپردن مطالب آسان‌تر باشد.

معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی

کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی، طی 14 فصل، تمام اطلاعات مرتبط با بیماری‌های متنوع مربوط به بخش‌های مختلف چشم را مورد بررسی قرار داده است. آناتومی قسمت‌های مختلف، تمام علائم بیماری‌ها، علل و ریشه‌های به وجود آمدن آن‌ها، روش‌های تصویربرداری مختص هر قسمت، نکات موردنیاز برای تشخیص اختلالات متفاوت و روش‌های درمان هر یک از بیماری‌ها، به صورت مجزا ذکر شده‌اند. در انتهای هر فصل نیز سوالات مرتبطی تحت عنوان خودارزیابی طرح شده‌اند تا بتوانید از یادگیری کامل مطالب اطمینان پیدا کنید.

در هر فصل از کتاب درسنامه طلایی چشم‌پزشکی، تمام بیماری‌ها و جزئیات مطرح‌شده همراه با تصاویر مرتبط و گویا آورده شده‌اند تا دید واضح‌تری از اختلالات مختلف را به دست دهند. با وجود پرسش‌های انتهای فصل که عموماً از پرسش‌های آزمون‌های پیش‌کارورزی و دستیاری در سال‌های مختلف هستند، می‌توانید با اهمیت بخش‌های مختلف کتاب بیشتر آشنا شوید و قادر خواهید بود تا با مدیریت زمان بهتر و طبقه‌بندی مطالب، تسلط لازم بر هر بخش را به دست آورید و بتوانید نتیجه‌ی بهتری را در آزمون‌های پیش روی خود کسب کنید.

درسنامه طلایی چشم پزشکی توسط رحیم صفاری، حسین عبدالله بیکی و وحید علی وردیلو که همگی از متخصصین چشم‌پزشکی هستند نوشته شده و به کوشش انتشارات نوآوران دانش (ماهان) به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه درسنامه طلایی

مجموعه کتاب‌های درسنامه طلایی که دروس مختلفی را پوشش می‌دهند، به کوشش متخصصان هر رشته تالیف شده‌اند و مطابقت بالای این درسنامه‌ها با یافته‌های روز، از ویژگی‌های اصلی آن‌هاست. گفتنی‌ست تا 95 درصد مطالب، جزئیات و نکات لازم برای موفقیت در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی به صورت خلاصه و با استفاده از تصاویر و نمودارها در این کتاب‌ها پوشش داده شده‌اند.

کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از این درسنامه را به تمام داوطلبین آزمون‌های دستیاری و تمام دانشجویانی که به دنبال یک منبع آموزشی کم‌حجم اما کامل در زمینه‌ی چشم‌پزشکی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی می‌خوانیم

تفاوت در قدرت انکسار 2 چشم را آنیزومتروپیا گویند. آنیزوکونیا (اختلاف سایز تصویر روی رتین) به دنبال اصلاح آنیزومتروپیا، رخ می‌دهد.

اگر یک چشم آفاک باشد، و با عینک اصلاح شود، نسبت به چشم دیگر، 25% اختلاف در سایز تصویر پیدا می‌کند (تصویر در این چشم بزرگتر است) ولی در اصلاح با لنز تماسی 6% و در اصلاح با لنز داخل چشمی 1% آنیزوکونیا پیدا می‌کند.

اغلب نوزادان، موقع تولد دوربین هستند. (به علت کوتاه بودن طول کره چشم) با افزایش سن دوربینی کاهش می‌یابد و در دهه دوم، نرمال می‌شوند. رشد کره چشم و افزایش طول آن تا 3-2 سال اول زندگی بیشترین سرعت را دارد و تا 15-10 سالگی ادامه می‌یابد.

  • عینک سالمترین روش برای اصلاح عیب انکسای است. در اصلاح نزدیک بینی از عینک مقعر و در دوربینی از محدب استفاده می‌شود.
  • لنز تماسی دو نوع نرم و سخت دارد.

در اصطلاح آستیگماتیسم نامنظم قرینه، بخصوص در کراتوکونوس، لنزهای تماسی سخت کاربرد دارند بخصوص نوع (RGP) Rigid gass permeable اینها نفوذپذیری بالاتری نسبت به سایر انواع لنزهای سخت به اکسیژن دارند.

لنز تماسی در اصلاح آفاکیای یک چشم، آنزوکونیای کمتری نسبت به عینک ایجاد می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: نکات مهم بیماری‌های اوربیت
فصل 2: پلک
فصل 3: سیستم اشکی
فصل 4: نووارفتالوژی
فصل 5: استرابیسم
فصل 6: آمبلیوپی
فصل 7: رتین
فصل 8: بیماری‌های زجاجیه
فصل 9: بیماری‌های یوه‌آ
فصل 10: تومورهای ملتحمه
فصل 11: بیماری‌های قرنیه
فصل 13: گلوکوم
فصل 14: عیوب انکساری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-7698-12-1
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی چشم پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.