معرفی و دانلود کتاب درک مدلسازی اطلاعات ساختمان

عکس جلد کتاب درک مدلسازی اطلاعات ساختمان
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درک مدلسازی اطلاعات ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درک مدلسازی اطلاعات ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درک مدلسازی اطلاعات ساختمان

جان توکی در کتاب درک مدلسازی اطلاعات ساختمان، ابتدا مقاله را با معرفی BIM ‌به‌ عنوان یک مفهوم، تعاریف و اهداف آن و همچنین زمینه تاریخی‌اش آغاز کرده و سپس به بررسی محدوده وسیعی از مزایای فعلی مربوط به استفاده از BIM ‌پرداخته است.

کتاب حاضر ترجمه مقاله «درک مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM): مزیت‌های بارز، ادراک اجرای آن، خطرات و چالش‌ها» است که در سال در 2017 در نشریه معتبر «انرژی‌های تجدیدپذیر و پایدار» ترجمه و منتشر شده.

این پژوهش سطح فعلی از ادراک BIM ‌در عمل را مورد بررسی قرار داده که به لحاظ زمینه جغرافیایی و سطح اجرای صنعتی آن محدود شده است. با توجه به فقدان درک BIM ‌مهم است که چالش‌های مربوط به استفاده از BIM ‌نشان داده‌ شده و توصیه‌هایی برای پذیرش BIM ‌در آینده فراهم آورده شود.

در کل، هدف جان توکی (John Tukey) در کتاب درک مدل سازی اطلاعات ساختمان (Building information modelling (BIM) uptake) بحث در مورد واقعیت (حقیقت) BIM، است. هدف آن است که خلاصه‌ای از وضعیت هنری سطوح فعلی انجام BIM ‌و مزایای مربوطه و چالش‌های موجود برای سهام‌داران صنعت را ارائه دهد. این مقاله با ذکر کردن پتانسیل‌ها و چالش‌های BIM به سطح یادگیری آن کمک می‌کند و توصیه‌های بعدی را در مورد ادراک BIM فراهم می‌کند.

با توسعه سریع و هر روزه روش‌های طراحی و محاسبات در ساختمان و ظهور تکنولوژی‌های نوین که به طراحان کمک می‌کند، BIM یا مدل‌سازی اطلاعات ساختمان کاربرد گسترده‌ای از طراحی و ساخت تا بهره‌برداری و حتی مرحله تخریب ساختمان‌ها پیدا کرده‌ است. شناخت کاربردهای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان به تسلط بر چند نرم‌افزار محدود نیست. شناخت مبانی، روش‌ها و الگوها در این مسیر برای طراحان و معماران جوان دارای اهمیت زیادی است.

در بخشی از کتاب درک مدل‌سازی اطلاعات ساختمان می‌خوانیم:

علی‌رغم مزایای بالقوه متنوع استفاده از BIM، استراتژی‌های پیشرفته‌ای برای اجرا و سرعت پذیرش احتمالاً بالای آن در آینده، کارایی (اثربخشی) کلی BIM ‌به طور کامل تعیین نشده است. توان مدیریت خروجی‌های BIM ‌در زمان واقعی یک کار چالش‌برانگیز است. استفاده از BIM ‌شامل محدوده وسیعی از خطرات شامل خطر فنی، خطر مدیریت، خطر زیست‌محیطی، خطر مالی و خطر قانونی است.

یکی از چالش‌های اصلی در پیشرفت BIM، مالکیت فکری (ذهنی) و امنیت سایبری حاصل از ابزارهای BIM ‌است. اشتراک‌گذاری اطلاعات، اطلاعات پروژه را برای اعضای تیم قابل دسترس می‌کند، امنیت سایبری به علت امکان دسترسی غیرمجاز آنلاین و نقض حق نسخه‌برداری (کپی‌رایت) یک نگرانی است. علاوه بر این، توسعه سیاست‌های پذیرش و استفاده مجدد وسیع و مشخص برای مدل‌های BIM ‌توسط همان تیم و یا توسط دیگران برای اهداف متفاوت، یک کار چالش‌برانگیز است. مفهوم یکپارچه BIM ‌سطح مسئولیت بین اعضای تیم پروژه‌های مختلف را مختل می‌کند. نگرانی‌های قانونی نیز وجود دارد، مشکلات مربوط به مالکیت اطلاعات/ طرح یا مسائل صدور مجوز احتمالاً درجایی که اطلاعات توسط منابع خارجی ایجاد می‌شود. علاوه بر این، ایجاد توأمان توسعه دهنده‌های مختلف مدل BIM، مسئولیت مشترک و جداگانه برای هر خطایی که در طول چرخه عمر پروژه ایجاد می‌شود را پیچیده می‌کند. دقت اطلاعات پس از مدل BIM ‌متضمن خطر قابل ملاحظه‌ای است و مسئولیت این دقت و صحت آن باید با نوعی سلب مسئولیت تضمین و تعهدات طراحان محدود شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
چکیده
مقدمه
فصل اول: جدول زمانی BIM
فصل دوم: شرح مزایای رایج BIM
2-1- مزایای فنی
2-2- مزایای مدیریت دانش
2-3- مزایای استانداردسازی
2-4- مزایای مدیریت تنوع
2-5- مزایای یکپارچه‌سازی
2-6- مزایای اقتصادی
2-7- مزایای برنامه‌ریزی/ برنامه زمانی
2-8- مزایای LCA ساختمان
2-9- مزایای پشتیبان تصمیم
فصل سوم: اجرای متداول (فعلی)
فصل چهارم: ادراک چالش‌ها و خطرات BIM
فصل پنجم: بحث
نتیجه‌گیری
پیشنهادات آتی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درک مدلسازی اطلاعات ساختمان
نویسنده
مترجمبهمن رحمتی
ناشر چاپینشر هنر و علوم دانشگاهی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات40
زبانفارسی
شابک978-622-6697-01-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درک مدلسازی اطلاعات ساختمان

Mina Kakouei
۱۴۰۰/۱۱/۲۹
از لحاظ روانی ترجمه قابل قبول نبود و مفاهیم دارای روانی و پیوستگی منظم و کاربردی نبود. بیشتر به ترجمه‌های ماشینی شبیه بود و درک درستی از مطلب را ارائه نمی‌نمود.
MOHAMMAD SAFDARI
۱۴۰۰/۵/۱۷
به نظرم خیلی خلاصه بود و ترجمه قابل قبولی داشت.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب درک مدلسازی اطلاعات ساختمان

برای دریافت کتاب درک مدلسازی اطلاعات ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.