معرفی و دانلود کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی

عکس جلد کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی
قیمت:
۱۲۹۰۰۰ ۶۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی

کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی نوشته‌ی امیر عزیزی، مفهوم مهندسی کیفیت را توضیح می‌دهد، از مدل‌های پیش‌بینی آن می‌گوید و تکنیک‌های کیفیت فراگیر را تشریح می‌کند. این کتاب همین‌طور می‌کوشد مفهوم بهبود بهره‌وری را تجزیه‌وتحلیل کند، چند روش اصلی تعالی عملیات را شرح دهد، الگوها و مدل‌های تعالی سازمانی را معرفی کرده و درنهایت رویکردهای خودارزیابی را به شما بگوید.

درباره‌ی کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی

پس از تحول تولید در اوایل قرن بیستم، یکی از مفاهیمی که بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گرفت، بحث کیفیت بود. رونق پیدا کردن تولید انبوه باعث شد تا بازارها رقابتی‌تر شوند. همه می‌خواستند زودتر محصولشان را وارد بازار کنند تا سهمشان را افزایش دهند. اما خیلی زود متوجه شدند که سرعت به‌تنهایی نمی‌تواند میزان فروش را تضمین کند. اگر مشتری از کیفیت کالا راضی نباشد، زیانی که به مجموعه وارد می‌شود بسیار بالا خواهد بود. به‌این‌ترتیب بحث کیفیت وارد واژگان سازمانی شد. خیلی از نظریه‌پردازان مدیریتی سعی می‌کردند این مفهوم را تئوریزه کنند و به یک تعادل برسند؛ اینکه بتوان محصولی باکیفیت و مرغوب تولید کرد و در کنار آن بازار را از دست نداد. در طول این چند دهه مدل‌های کیفی زیادی ارائه شده که هرکدام از زاویه‌ی خاصی به آن نگاه می‌کردند؛ برای مثال مدلی مثل کایزن از فرهنگ ژاپنی الهام می‌گرفت. اینکه به جای تغییرات انفجاری و سریع بهتر است به تحول تدریجی روی بیاوریم که به‌مراتب تاثیر عمیق‌تر و بادوام‌تری خواهد داشت. کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی نوشته‌ی امیر عزیزی، تلاش کرده مبانی و اصول این مفهوم را به‌تفصیل توضیح دهد و از تکنیک‌های اساسی و مهم آن بگوید. این کتاب به مدیریت کیفیت فراگیر یا اصطلاحاً TQM هم می‌پردازد و تکنیک‌ها و مراحل اجرای آن را تشریح می‌کند.

سازمان‌ها برای موفقیت باید روی مرز باریکی حرکت کنند. بنابراین عموما با محدودیت‌های زیادی سروکار دارند که گاهی با هم در تضاد هستند. مثلاً یک مجموعه به نیروی انسانی متکی است و بدون وجود آن امکان فعالیت ندارد. ولی از سوی دیگر، تعداد زیاد نیرو می‌تواند هزینه‌زا باشد. بنابراین باید تعداد معقولی کارمند داشت و آن‌ها را حفظ کرد. اما سازمان مجبور است برای آموزش، ارتقا و حفظ این کارمندان هم هزینه کند. به همین خاطر باید گفت سازمانی موفق است که بتواند بین همه‌ی این فاکتورها تعادل برقرار کند و اگر این اتفاق بیفتد، اصطلاحاً گفته می‌شود که مجموعه بهره‌وری بالایی دارد. بهره‌وری به‌طورکلی به دو رکن وابسته است: اثربخشی؛ که یعنی به اهداف برنامه‌ریزی‌شده‌مان برسیم و کارایی؛ که به معنای رابطه‌ی بین منابع مصرف‌شده و نتایج به‌دست‌آمده است. خیلی خلاصه می‌توان گفت بهره‌وری یعنی با صرف منطقی هزینه، به‌کارگیری نیروی انسانی و استفاده از زمان و حفظ کیفیت بتوان به سود مطلوبی رسید. آن‌چنان که مشخص است بهره‌وری و کیفیت ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و نمی‌توان آن را از هم جدا کرد. درواقع این دو با هم اتفاق می‌افتند و وقوع یکی بدون دیگری ممکن نیست. امیر عزیزی در کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی این مفهوم را کاملاً تشریح کرده و انواع مدل‌ها و شاخص‌های مرتبط با آن را معرفی می‌کند. همین‌طور نشان می‌دهد که چطور باید آن را ارزیابی کرد و بهبود بخشید. او در ادامه‌ی کتابش به دو مفهوم دیگر یعنی تعالی سازمانی و عملیاتی هم اشاره می‌کند و الگوها و روش‌های اجرای آن‌ها را به طور کامل توضیح می‌دهد.

کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی را نشر هنر و علوم دانشگاهی منتشر کرده است.

کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران و رهبران سازمانی توصیه می‌شود. همین‌طور دانشجویان و اساتید دانشگاه هم می‌توانند از این منبع بهره ببرند.

در بخشی از کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی می‌خوانیم

ایده این است که شرکت دیگری را پیدا کنید که یک فرآیند خاص را بهتر از شرکت شما انجام می‌دهد و سپس با استفاده از آن اطلاعات روند شما را بهبود می‌بخشد. به‌عنوان مثال، فرض کنید یک شرکت کوچک 15 ساعت طول بکشد تا حقوق و دستمزد را برای 75 نفر تکمیل کند، در حالی که بانک محلی 10 ساعت طول می کشد تا یک نفر را برای 80 نفر تکمیل کند. از آنجا که هر دو فرایند مشابه هستند، شرکت کوچک باید متوجه شود چرا بانک در استفاده از حقوق خود کارآمدتر است. معیار سنجش مستلزم آزمایش ثابت فرآیندهای داخلی در برابر بهترین شیوه‌های صنعت است. این کار تیمی را با توجه به شیوه‌های کسب‌وکار و همچنین تولید برای حفظ رقابت، انجام می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: مهندسی کیفیت
فصل دو: مدل‌های پیش‌بینی
فصل سه: مدیریت کیفیت فراگیر
فصل چهار: تجزیه‌وتحلیل و بهبود بهره‌وری
فصل پنج: تعالی عملیاتی
فصل شش: تعالی سازمانی
فصل هفت: مدل کیفیت جهان اسلام و معیارهای آن
فصل هشت: خودارزیابی بر اساس مدل تعالی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی
نویسنده
ناشر چاپینشر هنر و علوم دانشگاهی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات316
زبانفارسی
شابک978-622-6697-84-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۹۰۰۰ ۶۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی

برای دریافت کتاب کیفیت، بهره وری، مدل‌های تعالی عملیاتی و سازمانی و خودارزیابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.