معرفی و دانلود کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق

عکس جلد کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق
قیمت:
۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق

انارها که می‌شکنند، عشق جاری می‌شود... کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق، نام چهارمین کتاب از مجموعه اشعار احمدرضا احمدی شاعر پرآوازه‌ی دوران معاصر است که مانند سایر کتاب‌های این مجموعه، حاوی اشعار سروده شده به سبک نیمایی یا شعر نو هستند. اثر پیش رو دریچه‌ای به دنیای تازه‌ترین آثار احمدرضا احمدی است و خواننده را به دنیای عشق، شعر و خیال می‌برد.

درباره‌ی کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق

عشق آواز جاری در لحظه‌های انسان است. صدای روشن دوست داشتن و زیبایی که از دوران جوانی تا روزهای پیری همچنان خودنمایی می‌کند. کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق، عنوان چهارمین جلد از مجموعه دفترهای سالخوردگی‌ست که احمدرضا احمدی شاعر برجسته‌ی معاصر و ازجمله پرکارترین نویسندگان دهه‌های اخیر، شعرهای آن را سروده است. شاعر از روزگار سالخوردگی می‌گوید، درحالیکه عشق همواره جوان است، همچون اناری نورس که هرگاه از راه برسد، مانند خون تازه در رگ‌ها جاری می‌شود.

کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق، توسط نشر چشمه چاپ شده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در دسترس علاقه‌مندان به شعر معاصر ایران و آثار احمدرضا احمدی قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ دفترهای سالخوردگی

از بهار جوانی تا زمستان پیری، مجموعه شعر دفترهای سالخوردگی شامل هفت کتاب از تازه‌ترین اشعار احمدرضا احمدی، شاعر پرآوازه‌ی دوران معاصر ایران است که در سبک نیمایی یا نو سروده شده‌اند. شعرهای این مجموعه مانند دیگر آثار احمدرضا احمدی حاوی مضامین فلسفی و اجتماعی هستند و البته شاعرعشق را نیز فراموش نکرده و از آن بسیار سخن گفته است، حتی در انزوای سالخوردگی.

کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق، مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به شعر و ادبیات معاصر ایران و دوستداران اشعار احمدرضا احمدی، از مطالعه‌ی کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق، لذت خواهند برد.

با احمدرضا احمدی بیشتر آشنا شویم

احمدرضا احمدی شاعر، نمایشنامه‌نویس و نقاش ایرانی زاده‌ی 1319 در کرمان است. در کودکی همراه با خانواده‌اش به تهران مهاجرت کرد و دوره‌ی دبیرستان را در دارالفنون به پایان رساند. سرودن شعر را از آغازین سال‌های جوانی شروع نمود و هنگامی‌که اولین مجموعه شعرش را در سال 1340 به انتشار رساند، توجه بسیاری از شاعران و منتقدان به او جلب شد. احمدرضا احمدی به عنوان بنیان‌گذار موج نو در شعر معاصر ایران شناخته می‌شود. در سال 1343 به منظور گسترش هنر موج نو، همراه با بسیاری از چهره‌های شاخص آن زمان گروه ادبی «طرفه» را بنیان گذاشت. فعالیت او به عنوان مدیر تولید موسیقی در کانون پرورش فکری، ثمرات پرباری برای اهالی فرهنگ و هنر به همراه داشت و منجر به نشر آثاری جاودانه در هنر ایران‌زمین شد. تندیس مداد پرنده و انتخاب به عنوان شاعر برگزیده‌ی جایزه‌ی ادبی بیژن جلالی، برخی از افتخارات او به‌شمار می‎آیند. احمدرضا احمدی هنرمندی پرکار است که لحظه‌ای آرام و قرار نداشته. نگارش چندین مجموعه شعر، کتاب‌های شعر و قصه برای کودکان، رمان، شعرخوانی در آلبوم‌های موسیقی و همکاری با سینماگران گواهی بر این مدعاست. از میان آثار متعدد احمدرضا احمدی، می‌توان به کتاب‌هایی مانند «بهاریه»، «ساعت 10 صبح بود»، و «از نگاه تو زیر آسمان لاجوردی» اشاره نمود.

در بخشی از کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق می‌خوانیم

باران آمد
پرنده‌ها در باران هم
آواز می‌خواندند
این‌بار
آواز پرنده‌ها
مرطوب و بارانی
بود
و رویای مرا
مرطوب می‌کرد
دیگر
به دنبال زنی بودم
که با گیسوان
آشفته و بارانی
به این خانه بیاید.

فهرست مطالب کتاب

برگ
تا ساعت دو بعدازظهر
دختران و پسران
سلامی بی‌پاسخ
مادران
گریه
جهت باد
پاییز
همیشه
ستاره‌ها
هر صبح
شهر دریایی
دیروز
به کجا می‌رویم
ملوان
تا غروب آفتاب
رگباری ناگهانی
آرام و ملایم
بوی غم و ناامیدی
نگاه به جهان
قطب‌نما کهنه است
در پشت پنجره
گُل پرتاب کردیم
وبا
هنوز زنده هستیم
یاد دارم
یک خوشه‌ی انگور بی‌پیرایه
ملاقات
شکلات سیاه
زن و مرد در باران: مسافر
تکه‌های سنگ
آواره بودیم
جهان
صفت
آخماتووا
دیوار اتاق
توت‌فرنگی
کوپه‌ی قطار
رادیو
رنج
ما در انتظار
یک پرتقال
رنگ آبی
هواپیما
ساختمان مجلل و متروک
تکه‌ای از این جهان
مهمانی
سقوط ابر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-964-362-828-4
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق

برای دریافت کتاب دفترهای سالخوردگی 4: به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.