معرفی و دانلود کتاب دلبر

عکس جلد کتاب دلبر
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دلبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دلبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دلبر

کتاب دلبر رمانی جذاب و متفاوت به قلم مهرداد تیموری است که روزنوشت‌های یک جوانی اهل دوران گذشته را روایت می‌کند. این جوان که وصف زیبایی و خوبی‌های دلبرش را برای مخاطب می‌گوید، با زبانی به سبک نامه‌های عهد ناصرالدین شاه قاجار آن را می‌نویسد. اما، زمان این رمان آرام آرام تغییر می‌کند و در انتها از سرگذشت جوان و دلبرش آگاه می‌شویم...

درباره‌ی کتاب دلبر

کتاب دلبر اثر مهرداد تیموری، در سال 1400 توسط نشر آئی‌سا منتشر شده است. این کتاب خاطرات و نوشته‌های یک جوان است که با عاشقانه‌ترین کلمات، دلبرش را توصیف می‌کند و در فکر و حسرت داشتن او می‌سوزد. سبک نوشتاری کتاب یادآور خاطرات ناصرالدین شاه قاجار است و این راوی جوان از دل روزمره‌ها، اتفاقات و مکالماتش با دیگران از دلبر خود می‌گوید و خواننده را آرام آرام و از طریق همین توصیفات با او آشنا می‌کند. در طول داستان برای خواننده نیز روشن می‌شود که برای این جوان عاشق چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و سرنوشت او چگونه پیش می‌رود.

هرچند که از ابتدای داستان، فضا متعلق به دوران قاجار است و به نظر می‌رسد که این جوان هم به همان دوره تعلق دارد، اما به تدریج فضا عوض می‌شود و زمان تغییر می‌کند. نو شدن زمان داستان و اسرارآمیز بودن هویت دلبر، خواننده را به این روایت صمیمی و خواندنی جذب می‌کند. این تغییر در زمان بدون هدف نیست و ارتباط ظریفی با هویت دلبر دارد؛ سبک جدید روایت‌گری نویسنده در کتاب دلبر، می‌تواند برای تمام خوانندگانی که دنبال خواندن یک رمان متفاوت هستند،‌ جذاب باشد.

کتاب دلبر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به خواندن رمان‌هایی با رنگ‌وبوی تاریخی و قدیمی و سبک روزنوشت‌های قاجاری از این اثر لذت خواهند برد.

با مهرداد تیموری بیشتر آشنا شویم

مهرداد تیموری از نویسندگان جوان ایرانی به‌شمار می‌رود که در زمینه نوشتن داستان و رمان، به‌خوبی ظاهر شده است. از کتاب‌های دیگر این نویسنده می‌توان به «نوبت عاشقی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دلبر می‌خوانیم

پیش‌بینی‌های‌مان غلط از آب درآمد. انگار زمان مرگ‌مان هنوز فرا نرسیده. اندک‌اندک احوال‌مان رو به بهبود می‌باشد و می‌توانیم به دارالحکومه بازگردیم و به امور مملکت و رعایا رسیدگی نماییم. هم حوصله‌ی‌مان سر نمی‌رود و هم نباید از وظیفه‌ی شرعی خود که محافظت از ملک و رعیت‌هاست و از برای آن مقرری از بیت‌المال دریافت می‌نماییم نیز نباید غافل شویم. صبح اندکی دیر از خواب برخاستیم از آن‌جایی‌که در این مدت بسیار مریض احوال بودیم و استراحت فراوان نموده‌ایم، حساب خواب و بیداری‌مان از دست‌مان رفته و صبح‌ها زود از خواب برخاستن اندکی برای‌مان طاقت‌فرسا گشته.

پس مقرر فرموده‌ایم برای خود و اعضای دارالحکومه تا بهبودی کامل حال ما ساعت کاری را یک ساعت کاهش دهند. بدین ترتیب در این ایام ساعت کار دارالحکومه از ساعت ده می‌باشد الی دوازده، که آماده‌ی طعام و فرایض دینی می‌شویم. لیکن در دارالحکومه در این مدت غیبت ما به‌خاطر کسالت‌مان، نامه و شکوایه‌های پیاپی آمده که البته شایان به ذکر می‌باشد بیش از این نامه و شکوایه‌های استمدادجویانه از حضرت‌مان. نامه‌ها با مضمون قدردانی و آرزوی سلامتی برای ما از طرف رعایای قدرشناس‌مان سرازیر گشته، که با خواندن هر کدام از این دست‌خط‌ها بر انجام امور مملکتی راغب‌تر گشته‌ایم. به حمدا... به راستی که باید از این رعایای همیشه در صحنه و شورآفرین حال همایونی قدردانی شود. باشد که با به انجام رساندن صحیح، امور ملک و رعایای‌مان از خداوند منان سپاس‌گزار باشیم. به همین نیاز هر دو طرف یعنی هم ما و هم رعایا یک معامله‌ بردبرد و ثواب‌ثواب انجام داده‌ایم. آن‌ها نزد ما عزیز گشته‌اند و امورشان انجام می‌شود و ما نزد آن‌ها عزیز می‌شویم و خداوند نیز از ما راضی می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

1: سفر فرنگ و دلبر
2: میوه‌ی دلبر
3: دلبر و شکار آهو
4: دلبر آمد
5: دلبر و ماه
6: دلبر و خلف وعده‌ی غرب
7: دلبر و سبزه
8: دلبر و نذر و نیاز
9: دلبر و چاه‌تسکین
10: نامه به دلبر
11: ای جونم‌، ای دلبر
12: دلبر و سفر به شیراز
13: انگیزه‌ی دلبر
14: شراب دلبر
15: مستی و دلبر
16: استیضاح و کمک دلبر
17: وصال دلبر و زیارت قبور
18: گلستان و آتش دلبر
19: چاره کردن دلبر
20: کرسی دلبر
21: من و باد و باران و یاد دلبر
22: بیماری و دلبر
23: نمک دلبری
24: ازدحام و دلبر
25: عشق دلبر
26: ما مرده‌ایم، دلبر زنده است!
27: منِ هیچ به جز دلبر
28: خبر از دلبر
29: سفر به سوی دلبر
30: دارالمجانین و دلبر
31: دیوانه شدیم دلبر
32: زمان به وقت دلبر
33: دلبر
34: نمی‌دانیم دلبر نمی‌دانیم
35: جام تلخ زندگی در دست دلبر است
36: منِ بعد از دلبر
37: پرواز با دلبر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دلبر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-622-7555-01-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دلبر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دلبر

برای دریافت کتاب دلبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.